בני יהודה תצרף בלם וחלוץ במקום קוויאר וסילבסטר

יאקוב סילבסטר
יאקוב סילבסטר | אריאל שלום

אבוקסיס מחפש שני זרים חדשים, שיחליפו את הסלובקי והספרדי שיעזבו את הקבוצה. דור ג'אן עשוי לקבל קרדיט גדול יותר בעונה הבאה. בנוסף המאמן ינסה להחתים עוזר חדש עקב עזיבתו הצפויה של גוטמן לחדרה

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בני יהודה סיימה אמש (שבת) את העונה, עם הפסד 2:1 ביתי להפועל חדרה, אך ספק אם מישהו במועדון התרגש יתר על המידה מהתוצאה לאחר 10 ימים מלאים בחגיגות ומצב רוח, אחרי הזכייה בגביע המדינה. אחרי החגיגות הרשמיות שנערכו ביום חמישי הוצג הגביע גם אתמול באצטדיון המושבה ולאוהדים הזהובים היו כמה רגעי נחת נוספים, בטרם הסתיימה העונה באופן רשמי.

כבר השבוע ועוד לפני היציאה לחופשה קצרה יקיימו המאמן יוסי אבוקסיס וראשי המועדון, הבעלים ברק אברמוב והמנכ"ל יוסי כהן, פגישת הכנה ראשונה לקראת העונה הבאה. כבר עתה ברור, שיהיו שינויים לא קטנים בסגל השחקנים ובראש רשימת הרכש לעונה הבאה בלם וחלוץ, ככל הנראה זרים, שיגיעו במקום קרלוס קוויאר ויאקוב סילבסטר שיעזבו את הקבוצה. בגזרת הישראלים סימנו בקבוצה את טל כחילה, שינסה תחילה למצות אופציות בחו"ל.

אבוקסיס יחפש שחקני התקפה נוספים, גם כדי למלא את חסרונו של מאוויס צ'יבוטה שיעבור לבולגריה, כאשר דור ג'אן עשוי לקבל קרדיט גדול יותר בעונה הבאה. בנוסף לשחקנים, מחפש כעת אבוקסיס, גם עוזר מאמן חדש, שיצורף לצוות המקצועי, במקומו של אורי גוטמן שצפוי לחתום כמאמנה החדש של הפועל חדרה.


בבני יהודה מחפשים מחליף גם למאוויס צ'יבוטה (מאור אלקסלסי)

"הגענו למצבים והחמצנו וגם במשחק הזה השחקנים רצו ונתנו הכל", אמר המאמן אבוקסיס בסיום המשחק נגד חדרה. "למרות ההפסד אנחנו נהנים מהעונה הזו ומסוף העונה הזו ובאמת שהשחקנים נותנים הכל בכל משחק. זו העונה הכי טובה שלי כמאמן. הגעתי בארבע העונות האחרונות ברציפות לפלייאוף העליון, אבל כשאתה זוכה בתואר זה משהו מיוחד".

"התחלנו את העונה, עם דיבורים על זה שהורידו אותנו ליגה ולאט לאט, שחקנים צעירים שלנו עשו התקדמות ואז עובר עוד משחק ועוד משחק והקבוצה מתקדמת ורעבה. הבנו שיש לנו סיכוי לפלייאוף עליון וגם בגביע עברנו שלב ועוד שלב, שני ניצחונות מדהימים נגד מכבי תל אביב, בחצי גמר הגביע ובליגה, זכייה בגביע אחרי מותחן מרתק, אני באמת חושב שזו עונה מדהימה. הרבה שחקנים התקדמו בבני יהודה, הרבה שחקנים עשו עונה מדהימה, מזכיר לכם שגם ירדן שועה התחיל כאן ועשה חצי עונה מדהימה ומאוויס שנמכר בסופו של דבר, ולא סתם הקבוצות הגדולות רוצות חלק מהשחקנים שלנו".


עשוי לקבל דקות משחק רבות יותר בעונה הבאה. דור ג'אן (אודי ציטיאט)

על ההצלחה האישית שלו בבניית חדר הלבשה חזק בקבוצה: "כששחקנים רואים שאתה אמיתי ואתה לא משקר להם והכל נעשה ביושר מקצועי, הם יודעים לזהות את זה. שחקנים כל הזמן בוחנים את המאמן ורואים הכל. הדבר הנוסף הוא שיש הנהלה חזקה מאחוריי והשחקנים רואים שיש כאן הנהלה חזקה מאחורי המאמן, גם בימים הטובים וגם בפחות טובים, אז הם יודעים שאנחנו כוח ביחד, ההנהלה ואני. כמובן שגם העוזרים הנפלאים שלי, אורי גוטמן, יעקב אסייג ואבנר עייני מאמן הכושר, נתנו עזרה גדולה ובאמת עשינו עונה מדהימה. מבחינה אישית, לזכות בתואר ראשון כמאמן, לעשות פלייאוף עליון וגם לנצח בו כמה משחקים טובים, זה בהחלט כיף".

על עזיבת שחקנים לקראת העונה הבאה: "אנחנו עובדים כל הזמן כדי לעשות עונה טובה, לא מבטיחים כלום, אבל מבטיחים שנעשה את המקסימום. רוצים שיהיה לנו כיף גם בעונה הבאה. מן הסתם יש כמה תפקידים, שאנחנו לא יודעים, אם שחקנים יעזבו או לא ואנחנו בסטנד ביי לגביהם. יש תפקידים שבכל מקרה אנחנו נביא וכמובן שנרצה למצוא שחקנים צעירים ורעבים שידעו לעשות דברים יפים. אם לא נמכור אף שחקן, יש כאן בסיס טוב לעונה הבאה, נצטרך להלביש עליהם כמה שחקני רכש טובים, אבל אנחנו עובדים בשקט ורוצים לנוח בפגרה".

על עזיבה צפויה של שחקני מפתח דוגמת חזיזה או קונסטנטין: "בקבוצה כמו שלנו, אם יש הצעות מטורפות על שחקנים, אז אי אפשר לסרב, גם לא לשחקן עצמו. אם שחקנים יעזבו, הקבוצה תקבל כסף, ותמיד ברק רוצה להביא שחקנים ולקדם את הקבוצה, הכל תלוי בהצעות שיהיו, אבל לא בכל מחיר נמכור ונשחרר".


"זו העונה הכי טובה שלי כמאמן". יוסי אבוקסיס (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי