לה פמיליה: "גם למסי ולסלאח יש כינויים, שמחים שמוחמד יגיע"

עלי מוחמד, יהב גורפינקל
עלי מוחמד, יהב גורפינקל | אודי ציטיאט

בבית"ר ירושלים ממתינים לחזרת הקשר ארצה כדי שישלים את העברתו מנתניה תמורת כ-1.7 מיליון דולר: "הוא שחקן ברמה גבוהה", אמרו במועדון על מי שסומן מראש כרכש המרכזי. גידי קאניוק עשוי להגיע בהשאלה מפחטקור

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים הודיעה אתמול (שני) על כך שסיכמה לשלוש שנים עם הקשר עלי מוחמד, שהיה ללא ספק המלפפון הכי חם על המדף של ליגת העל. קשר מכבי נתניה בשלוש השנים האחרונות, שחקן נבחרת ניז'ר בן ה-23, שיחק במחלקת הנוער של בורדו הצרפתית והגיע לפני ארבע שנים לישראל, תחילה לבית"ר תל אביב-רמלה מהליגה השנייה וממנה כאמור המשיך לעיר היהלומים.

עלי מוחמד לא יהיה הרכש האחרון של בית"ר ירושלים הקיץ, כפי שהצהיר אמש הבעלים משה חוגג בשיחה עם ספורט1, וכעת נודע לראשונה על כך שגם שמושל הקשר גידי קאניוק נמצא חזק על הפרק. כידוע קשר שסיים את העונה שעברה במדי מכבי פתח תקוה, שירדה לליגה הלאומית, אלא שכעת הוא שב אוטומטית לקבוצת פחטקור האוזבקית, ממנה הושאל. בבירה החליטו לעשות מאמצים כדי לצרפו לעונה הקרובה.

ובחזרה לעסקת מוחמד. הקשר הצעיר ששוהה בימים אלה בחופשה פרטית בגאנה, היה מעודכן לאורך כל החודש האחרון במגעים הישירים שניהלו צמד הבעלים, משה חוגג ואייל סגל, שסגרו בשיחות ביניהם את המתווה ואת פרטי העסקה. חוגג, יחד עם המנה ל המקצועי יוסי בניון, הציבו את מוחמד בראש רשימת הרכש שלהם לעונה הקרובה, כאשר גם המאמן החדש רוני לוי מודע לעניין וכמובן הביע את רצונו הגדול לצרף את הקשר המוכשר.

בתחילת המשא ומתן נדמה היה שהפערים גדולים מדי לגישור, בעיקר כי מכבי נתניה התעקשה לקבל את מלוא סעיף היציאה שהיה בחוזהו של מוחמד ועמד על 2.5 מיליון דולר, אלא שבמהלך השיחות האחרונות, בעיקר במהלך הימים האחרונים, חלה התקרבות משמעותית בין הצדדים ואמש כאמור הגיעו המגעים לישורת האחרונה והושג סיכום סופי בין שני הבעלים.


מו"מ ארוך עד שהוא נחת בבירה. עלי מוחמד (מאור אלקסלסי)

"תפקיד הקשר האחורי, הוא תפקיד משמעותי מאוד בכל קבוצה שאתה בונה", הסבירו בבית"ר מדוע הפך עלי מוחמד ליעד הרכש המרכזי. "עלי שחקן ברמה מאוד גבוהה. הוא מאוד דומיננטי במרכז המגרש, ראינו אותו לא מעט במהלך העונה. מוחמד מצליח לצאת ממצבים קשים במרכז המגרש ויש לו את היכולת להוציא את הקבוצה קדימה. הוא המנוע של הקבוצה, מחלץ כדורים, כמעט ולא מאבד כדורים, הוא מורגש מאוד, הוא בא לכדור, אגרסיבי מאוד, אין ספק שהוא תוספת כוח משמעותית מאוד לקבוצה שלנו. בהחלט אפשר להגיד שמדובר בשחקן, שיכול להיות שובר שוויון מבחינתנו".

מוחמד, יש לציין, טרם חתם על חוזהו בבית"ר ורק לאחר שיחזור מהחופשה ויעבור בדיקות רפואיות בבית וגן, יוכל לחתום על חוזהו באופן רשמי. "עד שזה לא חתום, זה לא גמור", טען אמש מקורב לעסקה. "נכון שהפרטים סוכמו, נכון שבית"ר כבר הודיעה רשמית על צירופו ונתניה אישרה את עזיבתו, אבל במקרה הזה ובגלל כל הרגישות עם הקהל של בית"ר, במיוחד כאלה שהתנגדו להבאתו, נצטרך להמתין עד החתימה הרשמית בטרם נברך על סיום העסקה", הוסיף הגורם.

אגב, ארגון "לה פמיליה", שכתב אמש על כך שמדובר בשחקן נוצרי ושהם ידאגו "לשנות את שמו", כדי שלא יצטרכו לקרוא לו מוחמד, שם מוסלמי כידוע, מחק את הפוסט אחרי ביקורת שהושמעה מגורמים במועדון ולאחר מסרים שהגיעו מהבעלים משה חוגג. "הפוסט הזה והדברים שנכתבו בו לא הוסיפו כבוד לאף אחד. עלי מוחמד יהיה שחקן של בית"ר ירושלים והדבר היחיד שמעניין בהחתמה הזו זה מה טוב לקבוצה ולמועדון", הבהירו בבירה.

אגב, הבוקר כבר עלה פוסט חדש ובו הובהר על ידי לה פמיליה: "מברכים על כל החתמה שהיא טובה מלמועדון, הוא שחקן מצוין ואנחנו שמחים שהוא מצטרף. יש הרבה שחקני כדורגל שנותנים להם כינוי, מסי מכונה 'הפרעוש' והשחקן מוחמד סלאח מכונה 'מו'. גם אצלנו היו כינויים לכל מני שחקנים וככה גם לעלי מוחמד יהיה כינוי"


עדיין לא חתם רשמית. בבית"ר נזהרים לברך על המוגמר (עדי אבישי)

כידוע, מוחמד בן ה-23 מצטרף לרשימה של מספר שחקנים צעירים שמשה חוגג רכש בחצי השנה האחרונה:  גדי קינדה (25), לירן רוטמן (22), פרדי פלומיין (24), מקסים גרצ'קין (23) ולוי גרסיה (22) המשותף לכולם, מלבד גילם הצעיר, הוא פוטנציאל המכירה העתידי והאפשרות להעמיד סגל צעיר וכישרוני לשנים הבאות. שלומי אזולאי החלוץ שהוחתם בסוף השבוע, הוא בן 29, אך הוא הדוגמה היוצאת מהכלל בכל הנוגע לקו ההחתמות החדש של הבעלים חוגג. רק לצורך השוואה, בעונה שעברה צורפו לבית"ר טל בן חיים הבלם (37), ערן לו (33), שמואל שיימן (32), מאור בוזגלו (31) ואיתם גם יוסי בניון ודודו גורש בני ה-39, שפרשו בסיום העונה שהסתיימה ממשחק פעיל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי