לראשונה: קבוצות שישתפו ישראלים יזכו לתמרוץ ממשרד הספורט

משרדי ההתאחדות
משרדי ההתאחדות | עדי אבישי

שרת הספורט מירי רגב הוציאה לפועל את "מבחן התמיכה" שאמור לגרור שיתוף של יותר שחקנים כחול-לבן בכדורסל ובכדורגל. קבוצות שיעניקו יותר דקות - יזכו לתמיכה גדולה יותר. רגב: "פריצת דרך מעשית שתחולל שינוי"

(גודל טקסט)

בשורה לשחקנים הישראלים: שרת הספורט מירי רגב חתמה היום (חמישי) על פרויקט חדש שעתיד לחזק את מעמד השחקן המקומי, ובו קבוצות שישקיעו במחלקות הנוער וישתפו יותר ישראלים על חשבון הזרים יזכו לתמרוץ ממשרדה.

הפרויקט נוגע לענפי הכדורגל והכדורסל, ועל פי הודעת השרה הקבוצות שיעמדו בתקן יזכו לתמיכה בסך 15 מיליון ש"ח. "מבחן התמיכה" נוצר בעקבות השביתה בסיום העונה הסדירה בליגת העל בכדורסל בעונה שעברה, שגררה הקמת ועדה מיוחדת שיזמה את הפרויקט.

המבחן יצר מדרגות של תמרוץ לקבוצות על פי כמות הדקות של שילוב השחקנים הישראלים המקומיים בוגרי מחלקות נוער וכן על פי מדרגות קידום לגילאי השחקנים, כך שקבוצות שישלבו יותר שחקנים צעירים במהלך המשחק וייתנו להם דקות משחק משמעותיות יזכו לתוספת תמיכה מהמדינה.

רגב.
רגב. "המבחן אף יתרום להצלחת הנבחרות" (אודי ציטיאט)

שרת הספורט מירי רגב: "מבחן התמיכה עליו חתמנו היום הוא תוצר של המסקנות של דיוני ועדת שרעבי, שהקמתי כדי לקדם את השחקן הישראלי המקומי. מבחן התמיכה מביא עימו בשורה משמעותית לשחקן הישראלי ומהווה פריצת דרך מעשית שתחולל שינוי בטווח הזמן הבינוני והארוך".

"החלטתי מייצרת לראשונה התמודדות עם סוגיית הגדרת השחקן הישראלי כחול-לבן שצמח במחלקות הנוער", הוסיפה רגב, "ובמגמה של ריבוי שחקנים מתאזרחים בליגה, המוגנים מתשלום מס מלא ובכך פוגעים בשוויוניות ובמעמד הכדורסלן הישראלי בוגר מחלקות נוער".

"יישום המבחן יניח את היסודות להעצמת הנבחרות הלאומיות ולהצלחות מעוררות גאווה, יעניקו לדור הכדורסלנים הצעיר והמתפתח את הכלים בתקופת הזמן הקריטית להתפתחותם המקצועית, תוך שימור ליגה איכותית ותחרותית. אין לי ספק שהמבחן אף יתרום להצלחת הנבחרות הלאומיות שלנו בזירה הבינלאומית"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי