גלבאן פרץ בבכי: "לא רצחתי, אני רק רוצה לחיות בישראל"

פדרו גלבאן
פדרו גלבאן | יח"צ

הארגנטיני קיבל הודעה שהוא ומשפחתו נדרשים לעזוב את המדינה ובמסע"ת שערך התקשה לעצור את הדמעות: "המצב שלנו קשה, איבדתי הרבה בגלל זה". עורך דינו: "פדרו נקלע לסיטואציה שהוא לא אשם בה, בית המשפט יחליט"

(גודל טקסט)

רשות ההגירה הודיעה ביום שישי לפדרו גלבאן שהוא ומשפחתו יצטרכו לעזוב את ישראל בסוף החודש והיום (ראשון) כינס הארגנטינאי מסיבת עיתונאים במשרדו של עורך הדין תומר ורשה, שמייצג אותו בכל הליך הבקשה לקבלת מעמד של תושב בישראל. "במה אני שונה ממישהו אחר?", שאל גלבאן, בפתיחת דבריו, כשהוא ממרר בבכי ונראה נרגש מאוד, לצד רעייתו פאמלה שישבה עמו.

"אני כבר לא יודע מה לעשות, אני משתגע ומנסה לחשוב מה לעשות. הבנות שלי לא נרדמות בלילה מאז שהגיעו שוטרים ודפקו לנו על הדלת. לפני יומיים שוב התקשרו ואנחנו בפאניקה גדולה. המצב הפיננסי שלנו ממש קשה, איבדתי הרבה מאוד בגלל כל מה שקורה בשנה וחצי האחרונות, שאני לא יכול לשחק ולהתפרנס כמו שצריך".

"לא הרגתי אף אחד, לא פגעתי באיש, אני בסך הכל רוצה להמשיך ולחיות כאן", המשיך גלבאן. "אני נמצא כאן המון שנים, שתיים מהבנות שלי נולדו כאן, הילדים שלי לא מכירים מדינה אחרת. אני אוכל לחיות במדינה אחרת, אבל הילדים שלי לא מכירים אף מדינה אחרת וקודם כל בשבילם אני מבקש שיקשיבו לבקשה שלי. אני רוצה לחיות כאן, להרוויח כסף, לעבוד ולהישאר בישראל. תמיד כשמבקשים ממני ללכת לביקור כזה או אחר בבית חולים, או להגיע למקום כזה או אחר, אני אף פעם לא מסרב. אני שמח לעזור לכולם ורוצה להישאר כאן ולעזור למדינה כמה שיותר. אני יוצא לרחוב ומקבל כל כך הרבה אהבה ולא מצליח להבין למה מצד שני אני מקבל תשובה שלילית ולא נותנים לי להישאר בישראל".


"בסך הכל רוצה להמשיך לחיות בישראל"

"הגשנו בקשה להסדיר את מעמדם של פדרו ומשפחתו, כפי שהוגשה בקשה על ידי שחקנים רבים במעמדו", אמר עורך הדין תומר ורשה שמייצג את השחקן. "קיבלנו החלטת סירוב מצד משרד הפנים. הופתענו לגלות ששר הפנים היה זה שקיבל החלטה, בניגוד למקרים אחרים. ההחלטה ניתנה בזלזול ובחוסר רגישות, והראייה לכך היא שאין נימוקים לדחייה. לא הייתה התייחסות למשפחתו של פדרו. בוקולי, אובארוב, מגמדוב וסטודמאייר קיבלו מעמד ופדרו נדחה ללא נימוקים. אנחנו מקווים שכבוד השר ייעתר לפניות. נגיש עתירה לעליון, נכון לכרגע הוא מגורש בעוד שבועיים. בכוונת רשות האוכלוסין לפעול במישור הפלילי נגד הפועל תל אביב, בני יהודה והפועל מרמורק שהעסיקו אותו ללא אישור עבודה ופדרו התבקש לתת עדות. פדרו פתח אתר למימון המונים, כדי להשיג את התרומות ולהילחם על עתידו".

עורך הדין ורשה הוסיף: "לצד העובדה שמבחינה משפטית אין מניעה, אין סיבה נראית לעין ואנחנו לא מבינים מה הסיבה להחלטה. נראה שהיא שרירותית ואינה עומדת בכללי המשפט. פדרו לא אשם בשום סיטואציה אליה הוא נקלע. האהבה הגדולה שהוא מקבל בציבור, חייבת לבוא לידי ביטוי גם בקבלת ההחלטה. עוברת על המשפחה תקופה מאוד לא קלה ואנחנו מקווים שבקרוב הכל ייגמר. נבקש להאריך את האשרות של כל בני המשפחה, כדי שפדרו יוכל להמשיך ולפרנס את משפחתו. "מבחינה משפטית, האחריות להשגת היתר העסקה ואשרה לשחקן זר, היא כולה על הקבוצה המעסיקה. רשות האוכלוסין החליטה לחקור ובית המשפט הוא זה שיחליט מה חלקו של כל אחד שהיה מעורב באירוע הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי