הכדור אצלם: משה חוגג פתח את הכיס בגדול, עכשיו תור האוהדים

משה חוגג, אלי אוחנה
משה חוגג, אלי אוחנה | דני מרון

עסקת מיכאל אוחנה היא הדרך של הבעלים לאותת שבית"ר ירושלים תלך העונה עד הסוף. אבל יש גם עוד מסר, ישירות ליושבי היציעים בטדי: תרכשו מנויים. איציק יצחקי נותן מבט אל מאחורי הקלעים של חלון ההעברות בבית וגן

(גודל טקסט)

1.
כאילו לא הספיקו לנו ערימות דפי המסרים של דוברי המפלגות הגדולות לקראת הבחירות בחודש ספטמבר, הנה באה בית"ר ירושלים ומעתיקה את המודל כדי לייצר תמונה חדשה לאוהדיה לקראת פתיחת האימונים מחרתיים. 

ביום שישי בבוקר, בזמן שמשה חוגג מחדד את העיפרון כדי לחתום על העסקה היקרה בתולדות בית"ר ירושלים, הבינו בבבירה שמשהו חסר. 2,000 מנויים בלבד נמכרו מאז פתיחת המכירה לפני עשרה ימים. חוגג שוחח עם המנכ"ל מוני ברוש, והשניים שרטטו את התכנית הכלכלית שתוביל את בית"ר ירושלים לעידן חדש. באמצעות התקשורת, כמובן. 

את דפי המסרים כתב ברוש בעצמו. הוא העביר את החומר לחוגג, ועל הקו המתינו הכתבים כשהם דרוכים לקראת ההודעה של חוגג לגבי התוכניות שלו. שני מסרים מרכזיים ניסה ברוש, ששהה בחופשה באותה עת, ליצור בשיחה. הראשון: רכישת מיכאל אוחנה היא מסר ברור לקבוצות הצמרת – אנחנו כאן ונהיה כאן עד סוף המרוץ. השני: אוהדי בית"ר ירושלים, אנחנו מבקשים שתרכשו מנויים. 


משה חוגג. פתח את הכיס (דני מרון)

רוב המסר חלחל כמובן לתקשורת. אלא שחוגג, האיש שהחתים 24 שחקנים מאז שהגיע למועדון, לא יכול לקבוע את הכותרות בעצמו. חלק התאימו לו, חלק פחות, אבל המסר עבר. בשורה התחתונה – הבעלים של בית"ר שוב מכניס את היד עמוק לכיס, וההכנסות ממכירת מנויים הן רק נספח בדרך לעסקה הבאה שלו. הוא צריך את האוהדים כדי שיעזרו לו לדחוף את הקבוצה קדימה, ולא כדי לשפר את מאזן ההכנסות שלו.

2.
המסר של חוגג חלחל לא רק לאוהדי הקבוצה ולתקשורת, אלא גם לצוות המקצועי שבנה. רוני לוי מבין זאת היטב, יוסי בניון מבין זאת היטב, ושניהם יחד נמצאים על הסירה בידיעה שאסור להם לסטות מהקו העיקרי אותו ניסה חוגג להעביר בשיחה שלשום. 

שלא תטעו, המסר שהעביר חוגג לשניים לא היה: "תביאו לי אליפות". גם העניין הזה הודגש היטב בדף המסרים שהחזיק בידו. לכתבים הוא הדגיש שהוא מכוון לשם, אבל לא יקרה אסון גדול אם בית"ר תכוון לשם, אבל תתמודד כשווה מול הגדולות או תביא תואר ראשון לארון מאז עידן גאידמק. בשיחות עלה גם נושא התקציב. חוגג כיוון ל-65 מיליון שקל, אבל התקציב יטפס כנראה ל-70 מיליון – בין היתר בשל עסקת אוחנה. 

לוי ובניון הבינו היטב את המסר. בניון קיבל אור ירוק להחתמת מגן שמאלי ובלם זרים. הוא פנה למספר סוכנים והעביר מסר דומה: שכר של עד 220 אלף יורו נטו לעונה, רצוי חופשיים ומליגות בכירות. לוי רוצה מגן שמאלי התקפי ומהיר, רצוי עם דריבל טוב. הוא מחפש גם בלם מהיר כדי לשפר את הניידות בחלק האחורי של בית"ר ומעדיף אחד עם רגל שמאל טובה. אם יגיעו השניים האלה, בשכר כזה, מעריכים במועדון שבית"ר יכולה לכוון גבוה. גבוה מאוד. 


אוהדי בית"ר ירושלים. קיבלו מסר מהבעלים (דני מרון)

3.
החל מהבוקר יגיעו שחקני בית"ר בזה אחר זה למבדקים הרפואיים. ביום שלישי יסירו לוי ובניון את הלוט ויכריזו על עידן חדש בבית"ר, אבל עד אז הם רוצים לפתור מספר בעיות לעיקרית שבהן קוראים ז'אורז'יניו. לחוגג קשה לקבל את העובדה שהוא מחזיק בשחקן עם חוזה שיכול להגיע למיליון וחצי שקל, כולל מענקים. בבית"ר אמרו אתמול שלא היו תופסים את הראש אם הברזילאי היה מודיע שהוא נאלץ לפרוש מכדורגל, אבל ז'אורז'יניו לא מוותר בכזאת קלות על החוזה שלו. "אחזור עוד העונה לשחק כדורגל, ואחזור בגדול – בבית"ר או במקום אחר", הבהיר למקורביו בבירה. 

לבעיה השנייה קוראים טל כחילה. בבית"ר לא מעוניינים שימשיך. הם ממתינים שהבלם יחתום במכבי נתניה, ויש מי שחושש שיחתום בקבוצה אחרת, מעבר לים, משום שבמקרה כזה דמי ההשבחה ירדו לטמיון. ברשימה של לוי מופיעים גם ניקיטה רוקאביצה (גורם בבירה: "אם לא יחתום בחיפה, הכל פתוח"), אוראל דגני מהפועל ת"א (כרגע שכרו גבוה מדי) ושי קוסטנטין מבני יהודה, שעל פי גורמים אצל הזהובים, סיכוי גבוה שיעבור בסופו של דבר לצהוב-שחור. 

הבעיה השלישית, והמורכבת יותר, קוראים אפונסו טיירה. בבית"ר היה מי שהעלה השבוע אפשרות שיתאמן בנפרד מחבריו ביום שלישי כדי להעביר לו מסר ברור – ההנהלה לא רוצה אותך, לוי ובניון לא רוצים אותך, אז תמצא קבוצה אחרת עד השבוע הבא, אחרת תתאמן בנפרד. טיירה עצמו קיבל את המסר, ויודע גם שהפועל חיפה רוצה אותו. "הוא שחקן אירופי לכל דבר. יש לו את הדרך שלו והוא לא בחור שמוותר בקלות", אמר גורם במועדון המקורב לשחקן. "מצד שני, הוא יבין מהר מאוד שאף אחד לא בונה עליו. שחררנו את שטקוס כדי לפנות מקום לשחקן הגנה, הוא יצטרך ללכת כדי שנוכל להתקדם". 


רוני לוי ויוסי בניון. יחסים נהדרים (ספורט1)

4.
לוי מתעקש על מאמן כושר זר. בסוף השבוע נחת בישראל מאמן כושר מפורטוגל. ההערכה היא שהוא לא יישאר בקבוצה, אבל בימים הקרובים צפויים להתקיים פגישות עם מאמני כושר זרים אחרים, אחד מהם הוא הספרדי טלמו דה אנדרס. בניון ייפגש איתם, יישמע את משנתם ויבחר את המועמד המתאים ביותר אחרי אישור המאמן. 

"למי שתהה", שלח אתמול גורם בכיר בבית"ר מסר ברור, "היחסים בין בניון ללוי מצוינים. הדעה של רוני מאוד חשובה ליוסי. הם עבדו בשיתוף פעולה מלא עוד לפני שרוני חתם על חוזה". ככה, הרחק מאחור, השאירו השניים את התקרית הזמנית במכבי חיפה שהגיעה עד למשרדים ברחוב המסגר. לוי בוודאי כבר הספיק לשכוח. אפילו הלוקר של אלירן עטר כבר מזמן לא נעול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי