טגה: "ישנם אלפי נערים אתיופים שיכולם להיות הבאים בתור"

אמיה טגה
אמיה טגה | צילום: עדי אבישי

שחקן מכבי נתניה לשעבר דיבר בתוכנית הספורט של 103FM והביע את דעתו על המחאה: "כל היתקלות עם שומר חוק נגמרת באסון"

(גודל טקסט)

עקב גל המחאה של העדה האתיופית לאחר מותו של סלומון טקה, גרם למספר כדורגלנים להשמיע את קולם. לאחר שגדי קינדה, מנשה זלקה וסינטיהו סלליך כתבו בפוסטים נוקבים ברשתות החברתיות, דיבר הערב (רביעי) שחקן מכבי נתניה לשעבר אמיה טגה בתוכנית הספורט של רדיו 103FM וכמו אחרים הצדיק גם הוא את המחאה.

"יש אלפי ילדים שמפחדים לצאת החוצה אחרי החשכה וכל זה בגלל שהם מרגישים לא מוגנים, החוק לא מגן עליהם, המדינה לא מגנה עליהם", כך פתח אמיה טגה את דבריו והתייחס לפצועים הרבים שהמחאה גרמה: "יש הבדל בין פצועים להרוגים, מצד שני יש אלפי נערים שיכולים להיות הבאים בתור. אני כבר אור לך אני נגד אלימות ואסור שתהיה אלימות".

מה הלאה: "אם זה היה תלוי בי הייתי עושה הפגנה של חודש או חודשיים על שהבעיה תיפתר. אם מגיעים למצב שבזאת קלות ילדים נהרגים, אביו של סלומון טקה שהוא רוצה להיות ההורה האחרון, הוא שיקבור את הבן שלו, אבל אף אחד לא יכול להבטיח את את זה".


"יש אלפי נערים שיכולים להיות הבאים בתור". אמיה טגה תוקף (עדי אבישי)

אין מטרות למחאה: "אנשים יוצאים להפגין על משהו שהחוק אמור להגן, אנחנו דורשים דברים בסיסיים ובסך הכל מבקשים שישפטו אותנו על פי חוק. אני לא מוכן לוותר על כך שהצבע שלי אמור להראות שאני יותר חשוד מאחרים, אני לא מוכן לוותר על זה, זה משהו שהוא ברור מאליו ואני אמשיך להיאבק על זה".

שחקן העבר סיכם והסביר על השאיפות שלו: "הפתרון הוא קודם כל בחינוך, אם כל אחד יחנך את הילדים שלו כמו שצריך אף אחד לא יצטרך להתמודד עם הדברים האלו והגיע הזמן שנתעורר. אנשים נלחמים על החיים שלהם".


"הגיע הזמן שנתעורר". אמיה טגה מודאג מהמצב (ניר קידר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי