אייל סגל בראיון: "אם לא נחזיר את הקהל, נכשלנו"

אייל סגל
אייל סגל | דני מרון

בעלי מכבי נתניה הציב את הגדלת כמות האוהדים כמטרה העיקרית לעונה הקרובה: "לא מצליח לרדת לסוף דעתו של אוהד שלא קונה מנוי, אבל אנחנו עושים מאמצים להביא את כולם". וגם: הציפיות שלו מהקבוצה וסוגיית חן עזרא

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

מאז שחזרה לליגת העל, מכבי נתניה הייתה קבוצה יציבה שהצליחה לעמוד באופן שווה מול כל יריבה ואף התקרבה להישגים גדולים, עם הגעה לגמר גביע המדינה וסיום העונה במקום הרביעי, מה שכמעט השיג להם את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית. הבעלים אייל סגל התראיין היום לתכנית הספורט של רדיו 103fm ודיבר על הציפיות שלו לקראת העונה הקרובה, הרצון להביא כמה שיותר אוהדים למגרשים וסוגיית חן עזרא, בין השאר.

תחילה, הבעלים נתן את רשמיו מהקבוצה עד כה: "אנחנו נמצאים במחנה אימונים, קבוצות בשלב הזה הם חצי ביצת הפתעה. אנחנו מאוד מקווים שהכל ילך כמו שאנחנו רוצים שילך, אבל בשביל זה צריך לרוץ, להתאמן חזק ולתקן את מה שצריך לתקן תוך כדי תנועה".

סגל נשאל האם ישנו מודל עסקי למכבי נתניה: "כדורגל זה פטנט ישראלי מדהים. השאלה היא כמה אתה צריך להוציא מהכיס כל שנה. בישראל אף קבוצה לא מרוויחה, הצטרפתי למועדון הזה לפני 3 שנים. אין טכניקה להכניס כסף מקבוצת כדורגל כי אתה לא יכול למשוך כספים, אולי בסיטואציה מאוד פרועה".


"אין טכניקה להכניס כסף מקבוצת כדורגל". אייל סגל (דני מרון)

אז למה השקעת יותר מבעבר? "התקציב מורכב מסעיפי הכנסות ובסוף הבעלים צריך לשלם את ההפרש. גם בשנה שעברה וגם השנה, עם המכירות של עלי מוחמד ודיא סבע, הוצאתי הרבה כסף. אם נצליח להחזיר את הקהל הנתנייתי למגרשים אז ההשקעה הייתה שווה, ואם לא, אז נכשלנו ברעיון המרכזי".

הסיכוי שחן עזרא ישחק בקבוצה: "אם הוא היה מצטרף עד לאימון הפתיחה או עד יום שישי, אז הוא היה אצלנו. בגלל שזה לא קרה, התחלנו לחפש שחקנים אחרים והמאמנים יצטרכו להחליט אם מישהו ירשים אותם". אם כן, מה מונע את החתמתו: "יצאנו למחנה האימונים, הוא לא היה בשל לצאת איתנו כי הוא לא סיכם את עזיבתו מהפועל באר שבע".

הצעירים שהצטרפו: "הוצאנו 5 שחקנים ממחלקת הנוער בגלל שהמאמנים מאמינים בהם, אחד מהם עוד לא בן 17. אם הם יגיעו למסקנה שהם מספיק טובים כדי להיות חלק מהקבוצה, הם יקבלו גיבוי מלא ממני. בכל העולם זה קורה אז למה שאצלנו לא?"

ישחק בסופו של דבר בנתניה? חן עזרא (דני מרון)
ישחק בסופו של דבר בנתניה? חן עזרא (דני מרון)

הציפיות שלו מהקבוצה: "לפני שהחלטנו איזה שחקנים יצטרפו, עשינו ישיבת תיאום ציפיות. נושא הפלייאוף העליון הוא לא מטרה, המטרה היא לבנות קבוצה שתתמודד עם כל יריבה ועל כל הישג בליגה הישראלית. זה לא שאני חושב שזה הולך להיות קל, והליגה בהחלט תהיה יותר חזקה מבעונה שעברה, אבל אני מקווה שמכבי נתניה תהיה מספיק עוצמתית כדי שהקהל יהנה לראות אותה ותגיע להישגים יפים, במהרה בימינו. אני לא רוצה להשלות אף אחד ואני לא אצהיר הצהרות. אני באמת מקווה שעם הקבוצה שרצה כמה שנים, ביחד עם החיזוקים שהבאנו בקיץ, נגיע להישגים.

האם ימשיך במקרה שהקבוצה לא תעמוד בציפיות: "בניגוד למקומות אחרים שאפשר ללכת הביתה, בנתניה אני חתום על ערבויות ואני אוהד הקבוצה, אז בטח שלא אלך. מספר האוהדים בהחלט ישפיע על המשך הדרך שלי. השנה השקענו יותר מהרגיל כדי לגרום לקהל לחזור. אם זה לא יקרה, זה בהחלט יאכזב. אני באמת מקווה שיהיו בין 7,000 ל-8,000 צופים בכל משחק. הייתה תקופה של מנויים מוזלים, ועכשיו המחיר הוא בדיוק כמו בשנה שעברה.

לא מחליפים צוות מנצח. דראפיץ' וברדה (אריאל שלום)
לא מחליפים צוות מנצח. דראפיץ' וברדה (אריאל שלום)

למה כל האוהדים שהיו בגמר הגביע לא קנו מנויים: "אני לא מצליח לרדת לסוף דעתו של אוהד שלא קונה מנוי, אבל יש מספיק סיבות, אנחנו עושים את כל המאמצים על מנת להביא את כולם".

לסיום, סגל ענה לשאלה האם סלובדאן דראפיץ' הוא אלכס פרגוסון של נתניה מבחינתו: "סלובו הוא נתנייתי, שחי את העיר ואוהד את הקבוצה. הוא בנה את הצוות בצלמו. אם זה יצליח ונמשיך לעבוד באותו שיתוף פעולה – אז למה להחליף? לא מחליפים צוות מנצח. הצוות המקצועי שלנו מרוויח את השכר השלישי בגודלו בליגה. רק באר שבע ומכבי תל אביב לפנינו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי