הבמה שלו: מכבי חיפה מאמינה שירדן שועה יפרע את השטרות

ירדן שועה
ירדן שועה | אריאל שלום

חוסר היציבות בחצי העונה הראשונה, שינוי התפיסה שבא לידי ביטוי במחנה, ההשפעה של ג'ובאני רוסו והיחס האישי מיעקב שחר. רגע לפני מורה (19:40, שידור ישיר ספורט3), הירוקים זקוקים ל'יהלום' כדי להצליח

(גודל טקסט)

מכבי חיפה תשוב הערב (חמישי ב-19:40, שידור ישיר בספורט3) לזירה האירופית ותפתח את הקמפיין שלה במשחק ביתי בסמי עופר נגד מורה הסלובנית במסגרת סיבוב המוקדמות הראשון. בכרמל זוכרים לרעה את ההופעה האחרונה, אז, כזכור, הודחו הירוקים מול נומה קאליו החלשה.

במועדון מודעים לכך שהסגל עדיין לא הושלם, אך מבהירים שגם במצבת השחקנים הנוכחית מרקו בלבול וחניכיו מוכרחים להעפיל. העובדה שמכבי חיפה הצליחה לשמר סוג של שלד, כאשר גולת הכותרת היא החתמתו של ירדן שועה בחודש ינואר האחרון, עליו בונים רבות במועדון, משרה אופטימיות קלה בקרב אנשי המועדון. 

חצי העונה הראשונה של שועה במכבי חיפה הייתה בסימן חוסר יציבותלצד ניצוצות של כדורגל, החלוץ נשלח למקלחת מוקדמות לא מעט פעמים. למרות זאת, במועדון מאמינים כי השחקן השתנה, התבגר וכעת הוא בשל להוביל את הספינה ולפרוע את השטרות.

"מכבי חיפה זה מועדון גדול, זה שונה מאוד ממה שהוא הכיר בבני יהודה ולקח לירדן לא מעט זמן להתאקלם", הסבירו בכרמל. "הוא הבין שאם הוא רוצה להיות שחקן מפתח בקבוצה בסדר גודל הזה, הוא יצטרך להוכיח את עצמו על המגרש כל פעם מחדש".


יצטרך להוכיח את עצמו כל שבוע. ירדן שועה (אריאל שלום)

במכבי חיפה הבינו מהר מאוד שיש להם ביד יהלום שדורש ליטוש ומי שהוצמד לשועה הוא ג'ובאני רוסו, המאמן המנטלי, שלקח את החלוץ בתור פרויקט והיה האיש הכי קרוב אליו במועדון. השער הדרמטי בנתניה, שהעלה את הקבוצה לאירופה, הקפיץ את הנשיא יעקב שחר מהכיסא שלו והוריד מעט את מפלס הלחץ התמידי בו שרוי המועדון.

בסיום העונה החולפת שוחחו אנשי מכבי חיפה עם שועה ושמעו ממנו כי הוא נחוש לשחק בנבחרת ישראל. שחר, שהבין שהחלוץ שלא שירת בצבא מעוניין לעשות שירות לאומי, בחן את האפשרויות עבורו וסייע בכך שהשחקן יתנדב במסגרת האגודה להתנדבות. "מדובר בשיתוך פעולה בין האגודה לבין מכבי חיפה, כשלא מעט ילדים שנמצאים בפנימייה בכפר גלים משתתפים בפרויקט וירדן ישמש כמנטור עבורם", הסבירו במועדון.

במכבי חיפה כבר מספרים על שינוי בגישה של שועה, אותו הם הספיקו לראות במהלך אימוני פתיחת העונה ומחנה האימונים. לפי גרומים שנכחו באוסטריה ובהולנד, החלוץ הפגין בגרות לאורך הדרך והיה זה שסייע לשני שחקני הרכש מבני יהודה, יובל אשכנזי ודולב חזיזה, להתאקלם.


יעקב שחר נכנס לתמונה (האתר הרשמי)

"ירדן יודע שבונים עליו ומבין שהוא אמור להוביל את מכבי חיפה העונה. הוא מסוג השחקנים שאם מאמינים בו ונותנים לו תחושת ביטחון, זה מיד משתלם. הוא מרגיש שמרקו בלבול מאמין בו", סיפרו במועדון.

אורי אוזן, שעבד עם שועה במכבי תל אביב בגיל צעיר, סיפר לספורט1: "ראשית, מדובר בילד טוב. יש לו כישרון גדול ואישיות מיוחדת, נצטרך לראות כיצד הוא יתמודד עם התחרות הגדולה על המקום בהרכב".

אוזן הוסיף: "בני יהודה טיפלה בו בצורה טובה. אם מכבי חיפה תדע לשמור עליו גם בתקופות פחות טובות, היא תרוויח בגדול. מבחינה מקצועית, בני יהודה שיחקה במערך שהיה תפור על ירדן. אם מכבי חיפה תשקול לשחק בסגנון דומה, קיימתי אפשרות שגם היא תצליח להרוויח אותו".



יתאים את המערך לשועה? מרקו בלבול (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי