דסה פגוע ממכבי ת"א: "מדהים שאף אחד לא יצר עמו קשר"

אלי דסה
אלי דסה | אריאל שלום

לטענת המגן, ששמע על הפרידה מהצהובים דרך אנשי תקשורת, הקבוצה חזרה בה מסיכומים שהושגו בין הצדדים. במועדון כועסים: "ניסה למתוח את החבל", ודואגים מהיכולת בתבוסה נגד גנק, סבוריט בספק למוקדמות ליגת האלופות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הודיעה אתמול (חמישי) באופן רשמי על כך שאלי דסה לא ימשיך עונה נוספת בקבוצה, וכעת ממתינים ראשי המועדון לפיענוח תוצאות הבדיקות הרפואיות שעבר אתמול דור אלו, על מנת לסגור סופית את הבאתו ולחתום באופן רשמי על חוזה לעונה הקרובה. במועדון ביקשו להשוות את תוצאות הבדיקה של אלו לפענוח הבדיקות הרפואיות שעשה בהפועל באר שבע לפני שנה, אולם בשל העובדה שהדרומיים היו עסוקים אמש במשחק מוקדמות הליגה האירופית, הדברים התעכבו והתשובות אמורות להתקבל במהלך היום.

הרומן של הצהובים עם אלי דסה הסתיים בצורה שלא הוסיפה כבוד לאף אחד מהמעורבים, כאשר שני הצדדים מחזיקים בטן מלאה אחד על השני. הודעה רשמית, די יבשה ולקונית, בישרה על סיום ההתקשרות לאחר שאתמול לא נערכה שום שיחה בין הצדדים ודסה עצמו שמע על הודעת הפרידה רק מאנשי התקשורת שהתקשרו לשאול לשלומו בזמן שנכח בשיעור תורה בירושלים.

בהודעה הקצרה שיצאה באתר הרשמי של הקבוצה נכתב בין השאר כי המועדון מאשר שהמגן לא ימשיך בעונה הקרובה ומודה לו על תרומתו במהלך ארבע השנים האחרונות. בניגוד להודעות רבות שיוצאות מהמערכת הצהובה אחרי עזיבת שחקנים או החתמת שחקן חדש, הפעם לא צוטט אף גורם רשמי וההודעה כאמור הייתה עניינית בלבד.

נפגע מהיחס הקר של הצהובים. אלי דסה (דני מרון)
נפגע מהיחס הקר של הצהובים. אלי דסה (דני מרון)

דסה, שינסה מעתה ואילך למצוא לעצמו קבוצה באירופה, סירב להגיב אתמול להודעה אבל בהחלט מרגיש פגוע מההתנהלות ומהדרך שהדברים התגלגלו, בעיקר אחרי שכבר היה סיכום עקרוני עמו על חוזה חדש ארוך טווח ומשודרג, כאשר לטענתו הקבוצה חזרה בה מהרבה הסכמים קודמים וכך פוצץ סופית המשא ומתן.

גורם בסביבתו של המגן הסכים לומר: "מדהים שאף גורם מטעם המועדון לא יצר קשר עם אלי ולא הודיע לו באופן רשמי שהוחלט לא להמשיך איתו. מוזר שגם אחרי שהם הגיעו לסיכום עם דור אלו ניסו להניע מחדש את המגעים עם אלי וכשזה לא עבד להם, הבינו שהם חייבים לנסות לצאת מהסיטואציה וכך יצאה ההודעה שהם פרסמו אתמול".

מהעבר השני, מאחורי הקלעים זועמים במועדון הצהוב על התנהלותו של המגן במהלך המשא ומתן שהתקיים לסירוגין בשבוע האחרון, וטוענים שדסה הוא זה שאחראי לכך שזה לא צלח והחוזה לא נחתם בסופו של דבר. בקבוצה הרגישו שהשחקן הפעיל מניפולציות בתקשורת כדי לקבל חוזה גדול יותר מזה שהוגש לו בהצעה הסופית, כאשר בשלב מסויים של המגעים קיבל הבעלים מיטש גולדהאר החלטה סופית שדסה לא ילבש יותר את החולצה הצהובה ולמעשה המגעים פוצצו. גם העובדה שבימים האחרונים חתם דסה על הסכם ייצוג בלעדי עם הסוכן הסרבי מילוש מלאנוביץ', שמייצג גם את פרדראג ראיקוביץ' ומואנס דאבור גרמה לנזק בלתי הפיך במגעים.

החליט שדסה לא ילבש צהוב יותר. גולדהאר (מכבי ת
החליט שדסה לא ילבש צהוב יותר. גולדהאר (מכבי ת"א, רשמי)

"נעשו נסיונות גדולים מאוד מצד המועדון כדי להגיע לסיכום עם דסה, כמובן במסגרת המגבלות הקיימות ובמסגרת מה שהמועדון מסוגל לשלם כעת לשחקן", אמרו במכבי תל אביב. "דסה קיבל הצעה מצוינת וניסה למשוך ולמתוח את החבל שוב ושוב, בלי לגלות רצון להתגמש באמת כלפי המועדון. בסופו של דבר הוחלט לשים לזה סוף והבנו שאנחנו צריכים להתקדם הלאה. אנחנו מכבדים מאוד את דסה ובאמת מאחלים לו להגשים את החלום האירופי שלו. מבחינתנו הסיפור נגמר".

מי שניסה לאורך כל הדרך לתווך בין הצדדים ולחץ על השארתו של דסה הוא המאמן ולדימיר איביץ', אך גם הוא קיבל בסופו של דבר הסבר מראשי הקבוצה על הסיבות לסיום המגעים עם המגן. בקבוצה כעסו על כך שדסה לא יצא בסופו של דבר למחנה האימונים עם הקבוצה ולא הסכימו לצרף את אותו, לאחר שהחמיץ למעשה את מרבית תקופת ההכנה לקראת מוקדמות ליגת האלופות, שייערכו בעוד פחות משבועיים.

"דסה קיבל הצעה מדהימה ולפעמים כשמשהו נמתח יותר מדי, זה כבר מאבד מהטעם הטוב וצריך להתקדם הלאה וכך עשינו", אמרו במועדון. "יש לנו עקרונות והם חשובים יותר מכל שחקן. בכל מקרה המועדון תמיד נמצא מעל הכל. הדרך שבה דסה התנהג הפכה את המשך ההתקשרות לבלתי אפשרי".

ניסה לתווך בין הצדדים. ולדימיר איביץ' (דני מרון)
ניסה לתווך בין הצדדים. ולדימיר איביץ' (דני מרון)

במקביל לסערת הרגשות שעברה עליו בכל הנוגע לעזיבת מכבי תל אביב, הצליח השחקן לנהל את המגעים עם אשר אלון, בעלי הפועל רעננה, בכל הנוגע לרכישת כרטיסו של אחיו הצעיר אור דסה וכפי שפורסם בספורט1, הצדדים הגיעו לסיכום. ההודעה המפורטת שיצאה מהמועדון ובישרה על מכירתו של אור דסה לרעננה, בצירוף מילים חמות של המנכ"ל בן מנספורד, רק שיקפה עוד יותר את הקרע הגדול שנוצר עם אחיו הגדול.

לצד העיסוק בצמד האחים, מכבי תל אביב ערכה אמש משחק אימון נוסף במסגרת המחנה שנערך בהולנד, כשהפעם הובסו הצהובים 4:1 על ידי אלופת בלגיה גנק, במשחק שחשף פעם נוספת את הבעיות בחולייה האחורית וכל זאת שבוע וחצי בלבד לפני משחק מוקדמות ליגת האלופות.

הצהובים חסרו שוב שחקנים רבים בשל פציעות, כאשר הבולטים ביניהם הם החלוץ אלירן עטר שסובל מפגיעה בקרסול וערך אימון ריצה קל וגם המגן השמאלי אנריק סבוריט, שמושך פציעה ברגלו ולא שיחק כאשר כעת כבר ברור שהשתתפותו במשחק הראשון במוקדמות ליגת האלופות מוטלת בספק.

חייבים להשתפר לקראת מוקדמות ליגת האלופות. שחקני מכבי ת
חייבים להשתפר לקראת מוקדמות ליגת האלופות. שחקני מכבי ת"א (מכבי ת"א, רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי