נשיא בית הדין העליון: "אין צדק מוחלט בבית הדין של ההתאחדות"

משרדי ההתאחדות
משרדי ההתאחדות | עדי אבישי

השופט אמנון סטרשנוב כינס את התקשורת וסיכם את העונה: "לגבי גזענות עדיין לא הצלחנו לסיים עם הסיפור. קבוצות יכולות לתבוע גם את המשטרה אם הן מרגישות שלא נעשתה עבודה. האלימות פחתה ולכן הענישה פחתה"

(גודל טקסט)

נשיא בית הדין העליון שליד ההתאחדות לכדורגל השופט אמנון סטרשנוב כינס הבוקר (שלישי) את התקשורת לסכם את עונת המשחקים האחרונה. סטרשנוב הפתיע בתחילת דבריו כשאמר: "האלימות פחתה בשנה האחרונה ולכן הענישה פחתה. לא ראינו סגירת מגרשים בשנה האחרונה ואת זה אני זוקף לקבוצות ולענישה".

"לגבי גזענות עדיין לא הצלחנו לסיים עם הסיפור אבל פני הכדורגל כפני החברה. נושא האחריות מאוד חשוב לי. שואלים מה הקבוצות יכולות לעשות מול האוהדים ואני חושב שבשנים האחרונות הוכח שהקבוצות מטפלות ומגישות תביעות".

"מכבי חיפה זכתה בתביעות של מיליון שקל נגד אוהדים מתפרעים. בית"ר ירושלים נלחמת עם הבעלים משה חוגג וזה ראוי לציון. תופעה מצערת בעיני זו התנהגות של בעלי קבוצות כלפי שופטים ולא רק בעלי קבוצות אלא גם נושאי תפקידים".


נשיא בית הדין העליון ציין לטובה את פעולותיו של משה חוגג (דני מרון)

הנשיא סטרשנוב הוסיף: "באשר להתערבות של בתי משפט אזרחיים בהחלטות בתי הדין, אני רוצה לצמצם זאת למינימום. לבתי המשפט יש מספיק עבודה גם בלי ענייני בתי הדין לכדורגל. בית המשפט האזרחי לא היה צריך להתערב בענייני ראיקוביץ'. לבתי משפט יש מקום להתערב רק בעניינים שאינם קשורים למשמעת. במקרים של אליניב ברדה והשופט אורן סמיניאן פנו לבית משפט מחוזי ולשניהם זה עלה 25 אלף שקל".

בעניינים נוספים אמר סטרשנוב: "קבוצות יכולות לתבוע גם את המשטרה אם הן מרגישות שלא נעשתה עבודה. באשר להורדת 9 נקודות לקבוצות שמתפרקות, חייבת להיות סנקציה גם למוסד הזה ברגע שיש פירוק. הורדת 9 נקודות זה דבר סביר. לא אתנגד גם להורדת ליגה לקבוצות. לעניין אחוז הזיכויים הנמוך של הקבוצות, התקנון אומר שדו"ח השופט במשחק הוא ראיה מכרעת. בתי הסוהר מלאים באנשים שבטוחים שהם חפים מפשע. אני מסכים שאין צדק מוחלט בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל כמו שאין צדק מוחלט בבתי דין אחרים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי