הסכם קיבוצי תקדימי בין ההתאחדות לכדורגל לשופטים

רותם קמר, דודי גיל, יואב שמחי
רותם קמר, דודי גיל, יואב שמחי | ההתאחדות לכדורגל

חוזה תקדימי בכדורגל הישראלי: הוסדר מעמד השופטים, עוזריהם והמבקרים החברים באיגוד. בין השאר נקבעו תוספות שכר של עשרות אחוזים בכל הסגלים, שכר חודשי בגין השתלמויות והכשרות והסדרת תשלום אש"ל

(גודל טקסט)

היסטוריה בכדורגל הישראלי: ההתאחדות לכדורגל וההסתדרות הלאומית חתמו היום (לראשונה) לראשונה על הסכם קיבוצי לשופטי הכדורגל המסדיר את מעמד השופטים, עוזרי השופטים והמבקרים החברים באיגוד השופטים.

ועד השופטים, אשר מאוגד ומיוצג על ידי ההסתדרות הלאומית, מייצג את כלל השופטים מהליגות המקצועיות השונות ועד ליגות החובבים, הנוער והילדים. הסכם זה יעמוד בתוקפו למשך ארבע עונות משחקים החל מעונת 2019/2020 ועד לתום עונת המשחקים 2022/2023.

בעיקרי ההסכם שנחתם נקבע כי תהיינה תוספות של עשרות אחוזים בשכר השופטים בכל הסגלים, תוספות תשלום רטרואקטיביות מאפריל 2019, מנגנון ליבון בין ארגוני בכל הנוגע להצטרפות או גריעה מהסגל, עוזרי שופטים בליגות העל והלאומית יקבלו לראשונה תשלום שכר חודשי בגין השתלמויות והכשרות, ישולמו החזרי הוצאות לשופטים שהוזמנו להעיד בבית הדין (למעט הסגל הבכיר), הסדרת תשלום אש"ל לשופטים ועוזרי שופטים ועוד.

דודי גיל, ממלא מקום יו"ר ההתאחדות: "מדובר בהסכם היסטורי, שמתקן את בעיות העבר וחשוב מכל – מעניק לשופטי הכדורגל ולעוזרי השופט, גברים ונשים, הווה ועתיד מבטיחים. זאת בשורה נפלאה לכדורגל שלנו והזדמנות מצוינת להתמקד בהיבטים מקצועיים בלבד. הושקע זמן רב במאמץ להגיע להסכם הנכון, ועתה הגיעה השעה לברך על המוגמר. אני מבקש להודות למנכ"ל ההתאחדות, רתם קמר, למנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר ולצוות המשפטי שעמל על ההסכם, עו"ד שי תקן ועמית ביכלר ממשרד בכר-פישר וכמובן ליועמ"ש ההתאחדות עו"ד עמית פינס ולעו"ד אבישי איפרגן. היו לא מעט עליות ומורדות במהלך המו"מ, אבל שני הצדדים הקפידו לשמור האחד על כבודו של האחר מתוך הבנה ששיתוף הפעולה בינינו הכרחי לטובת המשחק ולטובת ביסוס מעמדם של אנשי ונשות השיפוט. ההתאחדות עשתה מאמץ משמעותי בהסכם הזה כדי להבטיח קידום מקצועי ושיפור מתמיד בתחום השיפוט לטובת הפעילים והפעילות בענף והאוהדים כמובן. ברכות לשותפים ואיחולי הצלחה לכולם לקראת פתיחת עונת הכדורגל 2019-2020".

גרינפלד, חסן וגולדשטיין. הסכם תקדימי בכדורגל הישראלי (דני מרון)

רונית תירוש, יו"ר איגוד השופטים: "קידום מעמד השופטים, עוזרי השופטים והמבקרים הוא אחד המרכזיים בסדר היום שלי כיושבת ראש האיגוד וההסכם עליו חתמנו היום יוכיח עצמו כגורם משמעותי בפתיחת דף חדש והצגת אופק מקצועי עבור השופטים והשופטות הנוכחיים ועבור כל נער ונערה שחולמים להצטרף אלינו. ההתאחדות לכדורגל והאיגוד הלכו כברת דרך ארוכה ומשמעותית כדי להגיע להסכם הזה מתוך הכרה בנחיצותו ובתרומתו. כל אחד מהצדדים, ההתאחדות והאיגוד, כמו גם ועד השופטים וההסתדרות הלאומית, נדרש לפשרות כדי למצוא את שביל הזהב שיטיב עם כולם. אני משוכנעת שכולנו נברך על כך גם בעתיד".


רותם קמר מנכ"ל התאחדות, דודי גיל מ"מ יו"ר ההתאחדות ויו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי (ההתאחדות לכדורגל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי