זנטי ייעדר כשבועיים, סגל חסר ואלמוני ינסה להדיח את נפטצ'י

בני יהודה
בני יהודה | בני יהודה, רשמי

הקשר נפגע בשריר הירך האחורי ולא יוכל ליטול חלק במשחקי הליגה האירופית, אבוקסיס ייאלץ להסתדר גם ללא מרבית הכוכבים שעזבו ולהסתמך על צעירים. אחרי החזרה ממחנה האימונים, ברנובסקי מסכם קיץ אפור

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בני יהודה שבה בסוף השבוע מפולין, שם קיימה מחנה אימון בן עשרה ימים כהכנה לקראת העונה הקרובה. הקבוצה קיימה שני משחקי אימון, נוצחה על ידי קבוצה מאוקראינה וניצחה קבוצה מהליגה הרביעית בפולין. בסך הכל הוגדר המחנה כמוצלח מאוד וכפי שהיה בשנים האחרונות, גם העונה מסתמן חדר הלבשה בריא ושמח, כזה שיכול להרים את הקבוצה כשעל הדשא דברים ילכו פחות חלק.

המשימה הראשונה שעומדת כעת לפני הזהובים היא צמד משחקים נגד נפטצ'י באקו מאזרבייג'אן, במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית. בני יהודה, שזכתה בגביע המדינה בעונה שעברה, קפצה אוטומטית לסיבוב השלישי של המפעל והיא למעשה הקבוצה הישראלית שנכנסת הכי מאוחר למעגל המשחקים באירופה. האזרים, שיארחו את המשחק הראשון, סיימו את העונה שעברה במקום השני בליגה בארצם וגברו בסיבוב המוקדמות הקודם על ארסנל טולה הרוסית אחרי 0:4 בסיכום שני המפגשים. הזהובים ימריאו לאזרבייז'אן ביום רביעי, כאשר המשחק יערך ביום חמישי בערב. הגומלין יהיה שבוע לאחר מכן באצטדיון המושבה.

מי שייעדר מצמד המשחקים הקרובים בליגה האירופית הוא הקשר עמית זנטי, אחרי שהבוקר (ראשון) הקשר עבר בדיקת אולטראסאונד, ממנה עלה כי הוא סובל מפגיעה בשלמות שריר הירך האחורי בדרגה נמוכה. לפי הודעת המועדון, יתחיל בתהליך שיקום באופן מיידי ויחזור לאימונים בעוד כשבועיים.

אלבן פנישי. יגיע אם לא תהיה ברירה (אריאל שלום)
אלבן פנישי. יגיע אם לא תהיה ברירה (אריאל שלום)

אבוקסיס ייאלץ לצאת לדרך באירופה עם סגל אלמוני יחסית, ולכך יש להוסיף גם את פציעותיהם של הקפטן איציק עזוז, שישוב רק בעוד חודש, והקשר איתן וולבלום, שנפצע במחנה האימון וסובל מפגיעה באחת הרצועות הפנימיות בברכו. קשה להבין איך אחרי העונה המוצלחת בשנה שעברה, לצד זכייה בגביע המדינה וכסף שנכנס לקופה, אחרי המכירות של מאוויס צ'יבוטה, דולב חזיזה ויובל אשכנזי, לא פתחו ראשי המועדון את הכיס וצירפו שניים-שלושה שחקנים בכירים, כדי לתת למאמן אבוקסיס את הכלים המתאימים להצליח גם בגיזרה האירופית, לצד ההכנה לעונת המשחקים בליגת העל.

כידוע, בני יהודה עברה מהפכה של ממש בסגל הקבוצה, ושחקנים רבים באו והלכו במהלך פגרת הקיץ. למרות שהמאמן יוסי אבוקסיס בחן מספר זרים, גם במהלך האימונים בארץ וגם במסגרת מחנה האימון בפולין, לא צורף עד כה אף שחקן חיזוק זר לקבוצה ונכון להיום נותרו בסגל רק השוער הליטאי אמיליוס זובאס והקשר איסמעילה סורו מחוף השנהב. הבלם הספרדי קרלוס קוויאר וצמד החלוצים יאקוב סילבסטר ופייסל מוליץ' עזבו ועד כה לא הוחתם אף אחד במקומם. הבלם השוויצרי-אלבני אלבן פנישי, ששיחק בעונה שעברה בבני סכנין, נבחן מספר ימים במהלך המחנה בפולין ובשלב זה סיים את תקופת ההתרשמות שלו במדים הזהובים. ייתכן שבלית ברירה ואם לא יימצא בלם אחר, הוא יוחתם בסופו של דבר, לאחר שתנאיו הכספיים כבר סוכמו מזמן.



אחת הבעיות המסתמנות, לפחות נכון לעכשיו, היא בעיית הבקעת השערים. בעונה שעברה היתה בני יהודה אחת הקבוצות ההתקפיות ביותר בליגה וסיימה את העונה עם מאזן של 56 כיבושים. קשה לראות את אבוקסיס מצליח למלא את הבור הגדול שנוצר בעיקר בחלק ההתקפי, אחרי עזיבתם של צ'יבוטה, שכבש 12 שערים, יחד עם חזיזה, סילבסטר וקונסטנטין המגן שמצאו את הרשת 7 פעמים כל אחד והיוו יחד יותר ממחצית השערים לזכות הקבוצה. למעשה, חוץ מדור ג'אן שכבש שבעה שערי ליגה והוסיף עוד חמישה בגביע, עזבו את בני יהודה במהלך הפגרה כל המבקיעים המובילים שלה ועד כה לא הגיע אף שחקן התקפי בעל שיעור קומה במקומם.

על פי מה שתורגל במהלך כל מחנה האימון, ימשיך אבוקסיס גם העונה במערך של שלושה בלמים וחמישה שחקני הגנה בסך הכל. ביום חמישי צפויים לפתוח דן מורי ולצידו שני הצעירים פז בן ארי ודניאל פלשר, כאשר בשלב זה קשה לראות את אבישי כהן מימין או אמיר רוסתום ואורי צעדון האלמוניים בשמאל נותנים את התפוקה שנתנו מתן בלטקסה ושי קונסטנטין בעונה שעברה. גם מרכז המגרש נפגע משמעותית עם עזיבתם של חזיזה ויובל אשכנזי למדים הירוקים של מכבי חיפה, כאשר גם בעמדות האלה טרם הגיע רכש משמעותי.

חזיזה, אשכנזי והחברים. אבוקסיס יסתדר בלעדיהם? (עדי אבישי)
חזיזה, אשכנזי והחברים. אבוקסיס יסתדר בלעדיהם? (עדי אבישי)

בסיכומו של דבר, נכון לעכשיו בני יהודה נחלשה משמעותית ביחס לעונה שעברה, אם כי ברור שזה לא הסגל הסופי של הקבוצה. אבוקסיס כבר הראה שהוא יודע לעשות קסמים, גם בסגלים פחות איכותיים ועם שחקנים שעושים טבילת אש בליגת העל. מצד שני, ואחרי ההתחזקות של קבוצות כמו בית"ר ירושלים, עירוני קרית שמונה ואפילו מכבי נתניה, ברור שהקרב על הפלייאוף העליון יהיה קשה בהרבה מהעונה שעברה וכדאי מאוד שהזהובים יחמשו את עצמם בכלים נוספים לקראת פתיחת המאבקים באירופה ובמיוחד בליגה המקומית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי