אם הפועל חיפה תיכשל, חיים סילבס ישלם את המחיר

חיים סילבס
חיים סילבס | אודי ציטיאט

רק לפני שנה זכתה הפועל חיפה בגביע המדינה, אבל אחרי עונה שהסתיימה בפלייאוף התחתון, קרוב מאוד לקו האדום, לא בטוח שבמועדון האדום מהכרמל הסיקו את המסקנות הנכונות. מוטי חביב מזהיר

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)
מה המשותף למאמנים שרון מימר, ניר קלינגר, דני גולן, אלי כהן, טל בנין, שלומי דורה וראובן עטר? כולם אימנו את הפועל חיפה בליגת העל ואף אחד מהם לא יפתח את העונה הקרובה בליגה הבכירה. יותר מזה: אף אחד מהם לא שידרג את מעמדו כמאמן מאז עזב את הקבוצה האדומה מהכרמל, ויש כאלה שאפילו נעלמו כליל מהנוף.


בחוגי מאמני הכדורגל כבר מתלוצצים שאימון הפועל חיפה גרוע מאימון הנבחרת הלאומית. פעם היו אומרים שהנבחרת היא מדרון תלול למאמנים, היום מדברים על כך שהפועל חיפה היא מגלשה של ממש. ולמה אנחנו מספרים לכם את העובדות הלא נעימות האלה? פשוט מאוד: כי העתיד של חיים סילבס לוט בערפל, אלא אם יצליח לשנות את עובדת השנים האחרונות.


את המושג "עונת מבחן" כבר הצמידו לסילבס מהרגע שהתחיל את ההכנות שלו לעונה החדשה, ובכל זאת הוא מגיע לעיר הגדולה אחרי קריית שמונה ורעננה, כשבקריית שמונה לא הצליח לסיים חוזה. "בשבילי הפועל חיפה היא כמו ריאל מדריד", אמר סילבס במסיבת העיתונאים לקראת העונה הזו, והבטיח: "אנחנו עובדים בצורה יסודית, נשאף לעשות פלייאוף עליון, זאת המטרה המרכזית, וכמה שיותר שלבים בגביע המדינה". המאמן החייכן דאג גם להתקרב אל אוהדי הקבוצה כשאמר "עם אוהדים כאלה, השמיים הם הגבול".



סילבס עם שחקני הרכש (מאור אלקסלסי)


סילבס מגיע לקבוצה שמבלי משים עשתה סוג של מהפך בסגל, ועיקר הדברים אמורים לגבי השחקנים המצטיינים בעמדות החשובות. כמו למשל הליטאי ארנסט שטקוס, שחתך להפועל ב"ש (ועוד קודם לכן לבית"ר), ואת מקומו ימלא בוסני בן 32 בשם יסמין בוריץ', ששיחק שנים רבות בלך פוזנן הפולנית ובמשחקי גביע הטוטו לא הפיל אף אחד מהכיסא.


גבריאל תמאש מושמץ מכאן ועד הודעה חדשה, אבל כל הדברים השליליים נאמרים עליו בעקבות מעשים מחוץ למגרש. על הדשא הוא נתן תפוקה, ועוד איך נתן, כולל הובלה לזכייה רביעית בתולדות המועדון בגביע המדינה וזכיה יחידה והיסטורית בגביע אלוף האלופים. השאלה היא עד כמה בן והבה יוכל להיכנס לנעליים שלו. תמאש לא לבד. סילבס החליף את כל הזרים שהיו בקבוצה. גם השוודי רסמוס סיוסטדט עזב, המקדוני ריסקו מיטרבסקי עבר לליגה הרומנית והמולדבי רומני ראדו גינסארי כבר משחק ברוסטוב הרוסית. לאחרונה הרגיע סילבס והתחייב בראיון לתוכנית הספורט ברדיו 103FM: "יגיעו תחליפים. הקבוצה בנתה שלד חזק ותשתדל להגיע לפלייאוף העליון".



תמאש. האם ימצא לו תחליף? (מאור אלקסלסי)


את קווין טאפוקו זוכרים בהפועל חדרה לטובה, אבל בבאר שבע פחות, ומכאן שהוא הופך לסוג של סימן שאלה. את אמרי ולשמן חלוץ מגיאנה לא מכירים, וגם כרטיס הביקור שלו לא מדהים בגיל 27. מה שכן יכול לעודד הוא שבעה שערים בתשע הופעות בנבחרת. מאז הפעם האחרונה שהוא שיחק בקבוצה רצינית, עברו שש שנים וחצי, וזה היה בטורנטו הקנדית ששיחקה ב-MLS – וגם זה לשש דקות בלבד. הוא שיחק בארה"ב (בסינסינטי, יחד עם דקל קינן), אבל הליגה השנייה שם היא לא רמה שתספיק להפועל חיפה, קבוצה שאיבדה כובשי שערים בדמותם של מתן חוזז ובן אז'ובל.


אחרי העונה שהסתיימה עם פלייאוף תחתון, ובשלב מסיים אף עם חששות של ירידה לליגה הלאומית, מקווים בהפועל חיפה לעונה טובה יותר, אבל בינתיים הכותרות לא מחמיאות, הסיפור של חן דילמוני לא מוסיף נקודות זכות להפועל חיפה ונדמה שמדובר במנודה עם השכר הנמוך ביותר מבין כל המנודים שהיו בכדורגל הישראלי. אפשר לחשוב כמה כבר הפועל חיפה תחסוך אם היא תגרום לדילמוני להתייאש ולעזוב מרצונו. נו, באמת.



טאפוקו. סימן שאלה גדול סביבו (מאור אלקסלסי)


לא מתאים להפועל חיפה, כמו גם הלבטים לגבי מי שיענוד את סרט הקפטן. האם זה יהיה דור מלול, ואולי גילי ורמוט, ואולי בכלל עדן בן בסט? קבוצה עם היסטוריה ארוכה כל כך לא צריכה ליפול למקומות האלה. גם ככה אין שם שחקנים שלבשו ברציפות את מדי הקבוצה לאורך תקופה ארוכה. גל אראל הוא היחיד שחצה שם את רף 150 המשחקים בליגת העל, ואפילו עדן בן בסט, סוג של סמל, חצה בקטנה את מאה המשחקים בליגה הראשונה. אין כבר את הישאם כיוואן, את אושרי רואש, את יוסי דורה, את אייל טרטצקי, את רן אבוקרט ואת יובל אבידור, שגדלו בקבוצה ושיחקו בה לאורך זמן.


בגיל 37 חוזר לקבוצה מהראן לאלא, שבשנתיים האחרונות עשה הכל כדי לשמור על כושר גופני לבדו. עד כמה זה יעזור, נדע בליגה. מה שברור הוא שהפועל חיפה זקוקה לכובש שערים. העובדה שמלך השערים האחרון שהגיע לליגה מהפועל חיפה הוא בני אלון לפני 46 שנה, אומרת למעשה את הכל. 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי