גולדנברג בראיון: "יש כאן משהו מעבר להברקה חד פעמית"

חגי גולדנברג
חגי גולדנברג | מאור אלקסלסי

אחרי עונה לא מוצלחת בק"ש, המגן מתחיל מחדש בחדרה. על ההתרשמות מהיועץ המקצועי אורן גולן ("תוך חמש דקות הבנתי שאני רוצה לשחק בשבילו") ומקווה לסייע לקבוצתו להשלים את המטרות ("קודם כל: להישאר בליגה")

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

אחרי עונת השיא שבה סיימה בפלייאוף העליון, הפועל חדרה פתחה את עונת 2019/20 בתיקו 1:1 נגד מ.ס. אשדוד, וכבר מבינים שיהיה להם קשה לשחזר את היכולת האדירה מהעונה שעברה. 

היועץ המקצועי והאיש החזק במועדון, אורן גולן, מקפיד להבהיר בכל ראיון כי המטרה היחידה של הפועל חדרה היא אחת ויחידה: להישאר בליגה. הוא יודע למה: קבוצות רבות הצליחו לשרוד את עונת הבכורה שלהן בליגה העליונה, אך התרסקו בעונה שבאה לאחר מכן. אחד הגורמים לכך – שלא פסח גם על הקבוצה מצפון השרון – הוא עזיבה סיטונית של שחקנים ואנשי מפתח.

ואכן – חדרה תיאלץ להסתדר העונה עם מאמן חדש (אורי גוטמן, שהחליף את ניסו אביטן שעבר להפועל ת"א) ולאחר שכמה וכמה שחקנים החלו לעזוב עוד בחלון ההעברות של ינואר. במועדון הבינו ששחקני הרכש יהיו המפתח להישארות, ואחד מהשחקנים הראשונים שנחתו בקבוצה הוא המגן חגי גולדנברג, שאחרי שעזב את הפועל קריית שמונה נראה כי מצא בית חדש.

"אנחנו קבוצה צעירה שרעבה להצלחה", אומר גולדנברג בראיון לספורט1, "אנחנו שואפים להצליח בכל משחק, כאשר המטרה היא ברורה: להישאר בליגה ולצבור כמה שיותר נקודות. אם נבטיח זאת, ננסה להציג כדורגל יותר חיובי".


"לקח לי חמש דקות להבין שאני רוצה לשחק בשביל אורן גולן" (הפועל חדרה)

במועדון ממשיכים לדבר על חיזוק נוסף. מה עוד חסר לכם?
"אני פחות מתעסק בזה. המאמן והצוות שלו אחראים לכך, אבל כל מי שיגיע יתקבל בברכה".

איך נוצר הקשר עם חדרה?
"הסוכנת שלי קיבלה טלפון מגולן, וכבר למחרת נפגשנו. לקח לי חמש דקות להבין שאני רוצה לשחק בשביל אחד כמוהו. עוד באותו ערב החלטנו לחתום, ואחרי שבוע הבנתי שזאת ההחלטה הכי טובה שעשיתי".

לא מעט מדברים על הייחודיות של גולן. אתה יודע להסביר אותה?
"יש בו משהו. מרגישים שזה חדש ורענן. הוא תמיד איתי יד ביד ונותן לי הרגשה שהוא לא מעליי אלא ביחד איתי. הוא מגיע עם תשוקה גדולה להצליח ויודע מה הוא צריך, וזה מיוחד בעיניי".


דיברת על הרגשה מיוחדת בחדרה. למה הכוונה?

"כבר בשבוע הראשון הרגשתי בית חם, כאילו אני נמצא במועדון הזה כבר כמה שנים וכולם דואגים ומלאי אהבה, וזה לא מובן מעליו. בדרך כלל בכדורגל קודם רוצים שתתן, ואז יחזירו לך, ובחדרה זה הפוך".


תשוקה גדולה להצליח. אורן גולן (אודי ציטיאט)

איך הקשר עם המאמן גוטמן?
"הוא מאמן צעיר. ההגדרה שלו זה 'המאמן המודרני'. הוא יודע מתי צריך לשחרר, וזה קרה בעיקר במחנה האימונים, שלמרות העבודה הקשה היה לנו גם הרבה כיף, אבל על המגרש ובמיוחד בתדרוך הטקטי הוא מרוכז ב-100%. יש הרבה מאמני כדורגל שמעבירים אימון, וזהו. אצלו זה מעבר".

אתם בערך באותו גיל. זה מוזר?
"הוא קצת יותר מבוגר ממני, אבל זה ממש לא מוזר. הוא מאמן ואני שחקן, ומה שהוא יגיד זה מה שיקרה, ולא משנה הגיל. אני מצדי, כשחקן ותיק, יותר תורם ומחזק את החבר'ה הצעירים והרבה שחקנים מדברים איתי באופן פרטי, אבל הוא הדמות העליונה".

היה לך חשש להגיע לחדרה?
"ראיתי את חדרה בעונה שעברה, והדרך שהם עשו לא הייתה מקרית. יש שם משהו מעבר להברקה חד פעמית, ויש פה יסוד חזק. זה אתגר בשבילי לשרוד איתם בליגה ולבנות מורשת בליגת העל".

לפני שלוש שנים חשבת שתשחק בהפועל חדרה?
"האמת, ציפו ממני להיות במקום אחר. עשיתי עונה טובה במכבי נתניה, ואז החלטתי ללכת לקריית שמונה, שזו הייתה החלטה פחות טובה, אבל אני מסתכל קדימה".


"המאמן המודרני". אורי גוטמן (מאור אלקסלסי)

מדוע? מה לא עבד בקריית שמונה?
"אני חושב שזה מכלול של דברים. שיחקתי בסך הכל 14 משחקים, וזה הכי מעט בקריירה. הקבוצה לא הצליחה להתעלות, ולא לשם כך הגעתי לשם".

זה היה פספוס בקריירה שלך?
"אני חושב שכן. ההחלטה לעבור לקריית שמונה לא הייתה חכמה. עובדה שבמכבי פ"ת נשארתי הרבה יותר".


אתה משחק גם כמגן וגם כבלם. מה אתה מעדיף?

"התפקיד המקורי שלי הוא מגן, אבל לאורך הקריירה שיחקתי במספר עמדות בהגנה, וגם בלם. גוטמן יודע שמה שהוא יבקש אני אעשה ואעמוד לרשות הקבוצה בכל העמדות. אני יודע שהם רוצים את יהב גורפינקל שיגיע כמגן, אבל זה בינתיים לא קרה, ככה שאני מנסה לעשות את העבודה שלי".


התחתנת הקיץ. מצאת בחדרה שקט גם מבחינה משפחתית?

"אני עושה הפרדה בין הבית לכדורגל. כדורגל זו אהבה אחרת, ואם אתה חי את זה, אז זה הכול. התחתנתי לא מזמן, וטוב לי. יש לי פינה שקטה לעצמי".

מה אתה חושב על הקהל החדרתי?
"ראיתי אותם רק במשחקי גביע הטוטו, והם מקסימים. יש אוהדים שבאים לכל אימון ומרגישים את האהבה שלהם. האוהדים הם חלק מההצלחה של הקבוצה, וזה חשוב שהם מרגישים שייכים למועדון".


מרגישים שייכים למועדון. אוהדי הפועל חדרה (אודי ציטיאט)

מה ייחשב עבורך כאכזבה או כהצלחה?
"אני שואף לשחק כמה שיותר, להשתפר ממשחק למשחק ולהגשים לחדרה את המטרה, כלומר להישאר בליגה. על הדברים הפחות טובים אני לא רוצה לחשוב".

איפה נראה אותך בעוד שלוש שנים?
"קשה לי לענות על זה, אבל הגעתי לחדרה במטרה לעשות קפיצת מדרגה ולהיות במקום משמעותי יותר בצמרת הכדורגל, כמו כולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי