יואב כץ עקץ: "כבר שלוש שנים אנחנו מנצחים את מכבי חיפה"

עדן בן בסט, חיים סילבס
עדן בן בסט, חיים סילבס | עומרי שטיין

הפועל חיפה קיימה את מסיבת העיתונאים לקראת פתיחת העונה, הבעלים דיבר דרך תוכנת הסקייפ: "נגיע לפלייאוף העליון, החזרנו את הצביון שלנו עם עדן בן בסט וחזרתו של מהראן לאלה". סילבס: רוצים לסיים 1-6"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)
הפועל חיפה מקווה שהעונה הנוכחית (2019/20ׂ) תהיה טובה יותר מהעונה שעברה. הקבוצה ערכה היום את מסיבת העיתונאים לקראת העונה החדשה, בהשתתפות המאמן חיים סילבס ושלושת הקפטנים: עדן בן בסט, דור מלול וגילי ורמוט. הקבוצה הציגה את המדים לעונה שבפתח וכן את שחקני הרכש החדשים: יסמין בוריץ, החלוץ אמרי וולשמן, המגן אלי בלילתי, פרנסיסקו דה סילבה וקווין טאפוקו, הבלם בן והבה והחלוץ מהראן לאלה שחוזר לאחר השעייה.


במסגרת חיזוק הקשר עם שחקני העבר החליט הבעלים יואב כץ לחלק מנוי חינם לשחקני עבר איציק אשכנזי ואלי לוונטל. הבעלים יואב כץ, איך לא, גנב את ההצגה גם מבלי להיות נוכח כאשר דיבר בפתיחה דרך תוכנת הסקייפ.


יואב כץ אמר: "16 שנים שלי כאן, זה מסע מאוד מאוד ארוך. אנחנו 11 שנים ברציפות בליגת העל, שלוש שנים ברציפות אנחנו מנצחים את מכבי חיפה בדרבי. מקום חמישי בליגה בקהל. הקבוצה כל שנה לאט-לאט מתקדמת ונמשיך זאת. בשנה שעברה אמנם זכינו באלוף האלופים אבל פספסנו את הפלייאוף בגול אחד".


העונה הקרובה: "נגיע לפלייאוף העליון השנה. אנחנו החזרנו את הצביון של הפועל חיפה לקבוצה – עדן, לאלה, עלו מהנוער שחקנים, שחקנים חזרו מהשאלה כך שאנחנו באמת מצפים לשנה מאוד-מאוד טובה".



יואב כץ בקשר בסקייפ (עומרי שטיין)

השיפור בקבוצה ובמועדון: יש לנו כמעט פי שלושה מנויים מאשר לפני שנתיים. הקהל תומך, זה אמנם לא מספיק והרוב זה נופל על כתפיים של בן אדם – אני, אך יש לאט לאט התקדמות בקבוצה.  אנחנו מקווים השנה לחזור לפלייאוף העליון ואני חושב שהבאנו את השחקנים המתאימים ויש לנו את האווירה טובה. אני משוכנע שאנחנו בדרך לעונה מוצלחת".


חיים סילבס דיבר על פתיחת הליגה: "נגיע מוכנים למשחק ביום ראשון, השתמשנו בגביע הטוטו כדי לעשות הכל להיות מוכנים. קיבלנו הרגשה לא טובה בשני המשחקים האחרונים אבל שחקן כזה או אחר הוא לא ההבדל. הפועל חיפה תצטרך להציג קבוצתיות במלוא מובן המילה ובתוכה נבליט את השחקנים המוכשרים שיש. אמור להגיע שחקן נוסף בימים הקרובים להשלמת הפאזל".


מטרות קטנות: "בלי מטרות קטנות לא נגיע למטרה הגדולה. גם אני כמאמן וכראש צוות וגם השחקנים מקבלים מטרות ויעדים בדרך ואנחנו נצטרך לעמוד בהם. הפועל חיפה מסומנת כהצלחה אם נגיע למקומות 1-6, במיוחד לאור העובדה שב-16 השנים האחרונות זה לא קרה הרבה. אם זה יקרה – נהיה שמחים".



חיים סילבס (עומרי שטיין)


השינויים: "יש לנו בסיס טוב אבל למדתי את הקבוצה, עשינו תלכיד חדש, יש קבוצה שסיימה את מחזור החיים שלה. מצאתי כאן מועדון חזק עם עוצמה ואני בטוח שנדע להתמודד עם רגעי המשבר".


חדר הלבשה מלא אגו: "לא צריך לחשוש מזה, כל מאמן רוצה שחקנים מוכשרים, שהם פיגורות ואישיות, נצטרך להגיע לקו השווה ולייצר את הקשר הנכון בין השחקנים וזו עבודה של מאמן. פניי ופני חבריי. התמודדויות כאלה הם חלק מהמקצוע ואני מוכן לזה".


על מהראן לאלה: "אמרתי את זה הרבה פעמים אבל כיף לחזור על זה. הסיפור שלו הוא שגם שם אותי קצת במבחן כי אנחנו כמאמנים יש לנו איזה כיוון בראש, מחשבות ואנחנו צריכים לזכור להיות פתוחים ולשים לב מה קורה מסביב. כשהאופצייה של לאלה עלתה, די הייתי סקפטי, הוא בן 37 עוד מעט ולא שיחק כבר שנתיים, אני רוצה ללכת קדימה. ויואב ביקש ממני 'רק תראה'. דיברתי עם לאלה והייתי נורא נחרץ איתו בשיחה: 'אני מכבד אותך אבל שנת פרישה שלך לא תהיה מונחת על הכף אלא רק הצלחת הפועל חיפה ולא תקבל ממני הנחות'. התחלנו את האימונים והיה קל מאוד להחליט. זו זכות שהוא בהפועל חיפה.



שחקני הפועל חיפה החדשים (עומרי שטיין)


על חן דילמוני: "יכול להיות שהיינו צריכים להימנע ולטפל בדרכים בצורה שונה אבל זה לא ממש שונה מקבוצות אחרות. בכל מקרה חשוב לי להעביר לאוהדים שהיו הקיץ הרבה מאוד דברים טובים בהפועל חיפה בקיץ. זה מועדון עם תנאים טובים להצלחה. אין פה שחקן אחד שהיה מעדיף להיות במקום אחר וכנ"ל לגבי הצוות. ההתעסקויות האלה בדברים שלא קשורים לכדורגל די מדכאות את הקהל שלנו, אני קורא להם שיסתכלו על הדברים בצורה הנכונה. איך התמודדתי? זו העבודה שלי. לעתים אני נדרש לדברים שמפתיעים אותי, לטובה או לרעה, אני משתדל להנחיל את האווירה שאני רוצה להנחיל בקבוצה".


גילי ורמוט אמר: "בגביע הטוטו לפרקים היה נראה שזה כן הולך לכיוון טוב ולפתע היו דברים פחות טובים שהעלו חששות וסימני שאלה. אנחנו עדיין לא יודעים לאן זה יילך, רוב הקבוצות בליגה שוות, הדברים יכולים להיות מוכרעים לפי הפרטים הקטנים. אנחנו מתחילים עונה באופטימיות ועם ציפיות, יש אנרגיות טובות באימונים. עשו כאן שינויים, כמעט כל הזרים הוחלפו. ניתן את המקסימום".


על הפועל כפר סבא: "נבוא בוודאות במטרה לנצח, זו קבוצה שניצחה את הפועל תל אביב לאחרונה, נתכונן אליהם בהתאם. צריך לייצר מומנטום חיובי כדי להדביק את הדברים ולקבל ביטחון. סה"כ יש אווירה טובה, חדר הלבשה טוב ובריא, כל הסימנים טובים וגם מה שקרה בגביע הטוטו קרה לטובה וככה נראה מה חסר ומה יש לתקן".


עדן בן בסט: "כולנו צריכים לעשות וי על עונת הגביע ועונות קודמות, להשאיר את זה בדפי ההיסטוריה של המועדון ולסגל לנו מטרות משל עצמנו. אני באופן אישי מאמין בחיים, בסגל הקיים ובחברים שלי. יש לנו סגל מצוין, הזרים השתלבו למן הרגע הראשון. חדר ההלבשה היה הדבר הכי חשוב לנו השחקנים וזה השפיע על התוצאות בעבר. אנחנו צריכים באופן אישי ובאופן קבוצתי להשאיר את העבר מאחור ולהמשיך להציב מטרות חדשות וללכת על זה בכל הכוח".

 עדן בן בסט (עומרי שטיין)


על כך שלא שיחק: "אם שחקן לא משחק אז הוא לא נהנה וזה לא שווה. אני בחרתי בהפועל חיפה כי המקום הזה עושה לי טובה וזו לא קלישאה, זה הבית שלי, בזכות הסביבה שלי והחברים שלי. כמובן שיש לי מה להוכיח, אני חייב גם לעצמי וגם לאלה שמאמינים בי. כמובן לא בדיבורים – אך ורק על המגרש. אני עובד קשה, עוזרים לי גם מבחינת השיחות והביטחון שאני צריך. גם אני צריך ביטחון וגם אני צריך לחזור לעצמי. זה דבר חשוב לשחקן כדורגל. בסופו של דבר נראה את התוצאות על המגרש".


דור מלול: "הליגה פה די שוויונית, אין אף משחק שאפשר לבוא ולהיות רגועים. לבוא ולהצהיר על מקומות 1-3 אני חושב שזה לא יומרני אלא לא נכון. זה לא שאנחנו לא יכולים להגיע לשם אלא שזו חתיכת ריצת מרתון הליגה ואנחנו צריכים להיבנות עם זה לאט לאט, יהיו נצחונות אבל גם נפילות, יהיו רגעים טובים אבל גם שליליים בהם נצטרך להרים את עצמנו. זה משהו שנבנה, זה תהליך. לפני שנתיים סיימנו במקום רביעי ורצינו אפילו יותר מזה".


התקופה בהפועל חיפה: "יש קלישאות שהפועל חיפה היא בית והיא מקום חם שעוטף, וזה באמת נכון. אני אמנם גדלתי במכבי תל אביב (אחרי ראשל"צ). אני מרגיש שאני עובר כאן דרך גם ברמה המקצועית וגם ברמה הקבוצתית. בעונה הראשונה שלי כאן ניצלנו במחזור האחרון ולאחר מכן התנתקנו מהר מהתחתית, עונה לאחר מכן זכינו בגביע. העונה? יש רף עולה אז אני מקווה שהוא ימשיך לעלות גם במישור האישי. אני מרגיש את ההערכה מכולם".


עוזר המאמן מאיר בן מרגי: "העובדה שהחזרנו את בן בטס אז אנחנו אופטימיים והבאנו זרים איכותיים ואין לי ספק שהם יצליחו. הכח שלנו יהיה חיבור בין ישראלים לזרים וככה היה בעונת הגביע".



קווין טאפוקו, לא הורשה להשתתף באימון. (מאור אלקסלסי)


למרות האווירה החגיגית ממסיבת העיתונאים, תקרית לא נעימה אירעה הערב באימון הפועל חיפה. קווין טאפוקו איחר והמאמן חיים סילבס אסר עליו להשתתף. במועדון הופתעו מהאיחור של הקשר המושאל מבאר שבע, שיוזמן לשיחה ואולי אף ייענש לפני משחק הפתיחה מול כפר סבא ביום ראשון. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי