סוף לנדודיי: דור ג'אן מצא בית בבני יהודה, אך חולם להגיע רחוק יותר

דור ג'אן
דור ג'אן | אודי ציטיאט

במכבי תל אביב לא ספרו אותו. שועה, צ'יבוטה וסילבסטר העלימו אותו, אך בזכות הרבה עקשנות הצליח להביא את הגביע לשכונת התקווה. אבוקסיס העניק לו את המפתחות והערב (19:50 בספורט3) הוא מגיע לכבוש באירופה

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בעונה שעברה, אי שם באמצע חודש נובמבר, לפני משחק הליגה של בני יהודה נגד הפועל חיפה במחזור העשירי, נשלח החלוץ דור ג'אן למסיבת העיתונאים לקראת המשחק ובסיום נשאל אם החלום שלו לחזור למכבי ת"א בדלת הראשית עוד רלוונטי על רקע חזרתם של מושאלים רבים שהפכו לשחקני הרכב.

ג'אן לא היסס והפתיע את הנוכחים עם תשובה חד משמעית: "החלום שלי זה לשחק באירופה ברמות הכי גבוהות. ברור שמכבי זה הטופ של הכדורגל הישראלי וכל שחקן רוצה להגיע לשם, אבל החלום שלי הוא קצת יותר רחוק ממכבי ת"א. אני צריך לשחק עם בטחון, לשפר את הפרמטרים שדרושים שיפור ובסופו של דבר אני מאמין שאגיע לשחק באירופה ואגשים את החלום של כל שחקן בארץ".

הדברים שאמר החלוץ יכולים לאפיין יותר מכל את האמונה העצמית והדבקות שלו במטרה, גם אם עד עכשיו היה נחשב לפספוס. אחרי שיצא מחממת הנוער של הצהובים בקרית שלום, הקריירה של ג'אן דשדשה . גם השנה שעברה הייתה מלאת מהמורות ותהפוכות עבור החלוץ, שהגיע לבני יהודה במסגרת עסקת מאור קנדיל.


לא קיבל הזדמנות בקריית שלום ונדד בליגת העל. ג'אן במ.ס. אשדוד (דני מרון)

למרות שסיפק 14 שערים והציג יכולת מרשימה באגפים וברחבה, ג'אן התקשה למצוא את מקומו בהרכב הזהובים לנוכח היכולות המרשימות שהציגו ירדן שועה, מאוויס צ'יבוטה ויאקוב סילבסטר בהמשך.

בחלון ההעברות של ינואר הגיע המשבר. החלוץ הבין ששוב לא בונים עליו. הוא ראה את ראשי המועדון מצרפים את עמית זנטי ופייסל מוליץ' כתגבור להתקפה, לצדם של סילבסטר וצ'יבוטה שכבשו ללא הפסקה, דבר שמלכתחילה היקשה עליו לקבל דקות משחק בקבוצה שדהרה בצמרת והפכה לאחת ההפתעות הנעימות בליגה.

הדקות שלו פחתו עוד יותר והוא נכנס לדיכאון אמיתי, למרות זאת ג'אן סירב להתייאש וקפץ בטירוף על כל הזדמנות, בעיקר במשחקי הגביע, בהם כבש בכל שלב והציל את בני יהודה פעם אחר פעם מהדחות מביכות.

הוא הבקיע נגד קבוצות מליגה א' (צמד נגד נורדיה) ומהלאומית (כבש נגד נצרת עילית ועפולה) וקינח עם שער שוויון יקר ערך בגמר הגביע, אחרי שעלה (שוב) כמחליף מהספסל, בדרך לזכייה המרגשת.


ג'אן חוגג את שער השוויון בגמר הגביע (אלוני מור)

בזמן שכל השחקנים התראיינו בזה אחר זה, בסיום הגמר כשהם שמחים ומאושרים אחרי הזכייה, ג'אן דיבר גם על תחושות ההחמצה והפספוס שאותן סחב בבטן וקיווה לעתיד טוב יותר בעונה שאחרי.

הקיץ, בגיל 25, ואחרי שהספיק לטייל במספר קבוצות בליגה הלאומית, כולל תקופה מוצלחת בבית"ר ת"א רמלה, ג'אן התלבט רבות האם להישאר בקבוצה הצנועה משכונת התקווה.

הוא הרגיש שזה הרגע שלו להפוך לשחקן הרכב, אחרת שוב יבזבז את זמנו. אחרי מספר שיחות עם הצוות המקצועי והניהולי, ג'אן הרגיש מוערך מספיק והחליט להישאר עונה נוספת בחממה של יוסי אבוקסיס, במטרה להפוך לשחקן הרכב קבוע

העונה, עד כה, הוא פתח בכל שלושת המשחקים הרשמיים של בני יהודה. באלוף האלופים ובצמד המשחקים נגד נפטצ'י באקו בסיבוב המוקדמות של הליגה האירופית. הערב, יחד עם מוחמד גאדיר, הוא צפוי להוביל את התקפת הזהובים במשחק היוקרתי נגד מאלמו השבדית, ואולי יגשים חלום נוספת, כשיוביל את בני יהודה לשלב הבתים. אירופה קרובה מתמיד.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי