איביץ': "גם מסי פצוע, זה דבר שקורה". מיכה: "אין מתיחות עם הצוות"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

מאמן מכבי ת"א השיב לביקורות על מצבת הפצועים הארוכה לקראת כפ"ס (שבת, 20:25 בספורט4) ושלל אפשרות שאחד הזרים יוחלף. הקשר הכחיש בעיות בחדר ההלבשה: "לא צריך לחפש בכוח". יאניוטיס לא התאמן, גולסה כן

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב יצאה לפגרת הנבחרות לאחר 0:0 ביתי מול בני יהודה, משחקה הראשון כזכור באצטדיון בלומפילד המחודש, אבל בסוף השבוע האלופה תתארח באצטדיון "המושבה" אצל הפועל כפר סבא (שבת, 20:25, ישיר בספורט4) בידיעה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה למעוד משחק שני ברציפות ורגע לפני משחקי ענק נגד מכבי חיפה בשבת הבאה ובית"ר ירושלים אותה תפגוש פעמיים תוך ארבעה ימים (בגמר גביע הטוטו ובליגה).

המאמן ולדימיר איביץ' ערך היום את מסיבת העיתונאים לקראת המפגש נגד העולה החדשה, כשלצידו ישב דור מיכה, ובמהלכה התייחס למצבת הפצועים הלא נגמרת, אחרי שאתמול נודע כי הקפטן שרן ייני, שכבר אמור היה לשוב לסגל, סובל מקרע בשריר התאומים וייעדר כחודש נוסף אחרי קרוב לחודשיים בהם היה מושבת זכר לפציעה ב"אלוף האלופים". בנוסף, אישר איביץ' שאורוש ניקוליץ' ואנדראס יאניוטיס קרובים לשוב – ועבור הקשר הסרבי, שצפוי להיכלל בסגל באחד המשחקים הבאים, זו תהיה פעם ראשונה שהוא יתלבש מאז הגיע בדצמבר 2018.

ניקוליץ' התאמן גם הערב עם חבריו, בעוד יאניוטיס היווני התלונן על כאבים ולא צפוי להיכלל בסגל גם הפעם זכר לפציעתו בחצי גמר גביע הטוטו בקריית שמונה. מהמשחק ייעדרו גם מאור קנדיל, שרן ייני, ארון שוינפלד, אייל גולסה שהתאמן הערב וכן דור פרץ שהורחק נגד בני יהודה.


גולסה. עוד לא ישוב לסגל, אבל ערך אימון נוסף (אודי ציטיאט)


במסיבת העיתונאים ולדימיר איביץ'
התייחס תחילה ליריבה הבאה: "עבדנו קשה בשבועיים האחרונים כדי לשפר את הטעויות שלנו במשחקים הקודמים. אנחנו יודעים שהפועל כפ"ס היא עולה חדשה, אבל זו קבוצה טובה, כזו שכבר השיגה שלוש נקודות במשחק חוץ קשה במחזור עבר וגם הייתה יכולה להבקיע יותר משלושה שערים. זו קבוצה עם התקפה מהירה ונצטרך להיות מרוכזים ומפוקסים כדי לנצח".

אם הקבוצה זקוקה לשינוי במערך או בסגל: "יש לנו המון שחקנים ואני לא רואה בעיה לתת הזדמנות לאף אחד. עשינו את זה גם בעונה שעברה. לגבי השיטה, היא תלויה קודם כל בשחקנים שלנו ולפעמים אנחנו יכולים לשנות אותה בהתאם למשחק. אנחנו מנסים להתמקד במשחק שלנו, זה יותר חשוב אם המערך הוא 4-3-3 או 4-4-2. עקרונות המשחק הם שחשובים לי וזה מה שאני מנסה לעבוד על השחקנים איתם. טעויות טכניות זה דבר נורמלי, גם השחקנים הכי טובים בעולם טועים, אבל טעויות טקטיות זו בעיה שעלינו לשפר אותה".


איביץ'. מנסה לתקן את הטעויות (אודי ציטיאט)

השאלת עדן קארצב לקריית שמונה: "הוא שחקן טוב שבעתיד בטוח יעזור למכבי תל אביב. הוא שיחק טוב בחדרה בעונה שעברה ודעתי ודעת האנשים שעובדים איתי היא שחשוב שהוא ימשיך לשחק. אנחנו נמשיך לעקוב אחריו ואם הוא ירצה לחזור בינואר, החוזה מאפשר זאת. הסיבה היא שהוא צריך לשחק. לגבי מתן חוזז ואילון אלמוג, אין לנו שחקנים רבים בעמדה הזו, הם התאמנו איתנו והם יילחמו על המקום שלהם".

חזרת הפצועים: "עומר אצילי בשיקום, התחיל לעבוד עם מאמן הכושר ונעקוב מקרוב מה יהיה בימים הבאים בתקווה שהוא ישוב במהרה ושהכל יהיה בסדר. לגבי מי שיפתח בשער, כולם יכולים לשחק ומי שראוי יפתח. יש לי סגל ואני מאמין בו – דניאל טננבאום שיחק טוב, קיבל את ההזדמנות שלו, עובד קשה ואם הוא ימשיך ככה אז הוא ימשיך בשער. גם יאניוטיס וגם ניקוליץ' מתאמנים איתנו בשבוע האחרון ואני מרוצה משניהם. הם בדרך טובה לקראת חזרה, נראה מתי יהיה הרגע הנכון לשלב אותם בסגל – אני מאמין שזה יהיה בקרוב".


הפציעות הרבות בסגל:
"זה כדורגל, שחקנים נפצעים. ייני כבר חזר לאימונים ונפצע כעת במקום אחר. זה משהו שקורה בכדורגל – גם מסי סובל מאותה פציעה, וזה השחקן הכי טוב בעולם בקבוצה הכי טובה. אין אצלנו שום בעיה עם הצוות הרפואי".

אם הוא מרוצה ממצב הסגל: "זה הסגל שיש לנו ואנחנו בסדר איתו. יש לנו שישה זרים, כך שאנחנו יכולים להביא רק שחקן מקומי – אם נעשה משהו כזה אז אתם תדעו".


איביץ'. לא שולל לספסל את יאניוטיס (אודי ציטיאט)

דור מיכה ישב לצדו של איביץ' ואמר על פגרת הנבחרות: "עבדנו קשה, עשינו אימונים טובים ועבור שחקנים שאולי היו קצת פחות בכושר אלה היו 10 ימים חשובים. היה לנו גם משחק אימון בינינו ואני מקווה שזה יעשה לנו טוב".

מתיחות לכאורה עם איביץ' וצוותו: "אני המון שנים במכבי ויש כאן חדר הלבשה חזק וטוב מתמיד. היחסים גם עם הצוות המקצועי הם בסדר גמור. כשהתוצאות פחות טובות מחפשים, אבל לפעמים הקבוצה פשוט לא מספיק טובה. לא צריך לחפש בלאגן בכוח. תקרית אחת לא מעידה על משהו יוצא דופן, זה רגיל והיחסים בסדר גמור. חלק מהמקצוע זה לדעת לקבל ביקורת ולהפנים אותה".

על היריבה הבאה: "אין משחקים קלים, את זה כבר למדנו. אנחנו נותנים כבוד לכל יריבה וראינו במשחק הקודם שהם הציגו יכולת גבוהה. נצטרך לבוא בשיא המוכנות כדי לקחת שלוש נקודות".


מיכה. הכחיש מתיחות עם איביץ' (עדי אבישי)

פתיחת העונה הפושרת: "את אירופה שמנו מאחורינו, אין לנו מה לבכות על זה. רצינו שזה ייראה אחרת, אבל לצערנו זה לא קרה. נותרו לנו עוד מטרות והעיקרית היא שמירה על תואר האליפות – יש לנו עוד הרבה לאן להשתפר, ראו שאנחנו לא נמצאים איפה שאנחנו רוצים, אנחנו מצפים מעצמנו ליותר ומאמינים שעם הזמן זה גם יקרה".

אם פתיחת העונה גרמה לחוסר ביטחון: "פה נמדדים שחקנים, לא כשהכל קל כמו בעונה שעברה. יש טיפה יותר לחץ והעונה הזו היא מבחן גדול".


אי זימונו לנבחרת:
"בשנים האחרונות שאלו אותי את זה הרבה פעמים וזה  נושא שכבר דיי נטחן, אז אני מעדיף לא לדבר עליו אלא על מכבי תל אביב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי