איתמר צ'יזיק: "סמי עופר צריך להיות האצטדיון הלאומי"

איתמר צ'יזיק
איתמר צ'יזיק | ערן לוף

מנכ"ל מכבי חיפה בעבר, שהתאושש מהתקף לב ומונה ליו"ר האצטדיון, מתרגש מסגירת המעגל: "זה היה חלום רחוק", כועס על הביקורת על זיקה לירוקים: "גם בהפועל חיפה שמחו" ומדבר על המטרות: "קהילת ספורט, כמו באירופה"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בדיוק לפני חודש הכדורגל הישראלי נכנס לפאניקה כשאיתמר צ'יזיק (72), מנכ"ל מכבי חיפה לשעבר, סבל מהתקף לב והובהל לבית החולים. צ'יזיק התאושש ובגדול ומונה רשמית  ליו"ר אצטדיון סמי עופר במה שהוא רואה כסגירת מעגל. בראיון לתוכנית הספורט של 103FM הוא מפרט על תהליך המינוי, על המתנגדים, על התוכניות לעתיד כיצד לשווק את האצטדיון אותו הוא מגדיר כ"אצטדיון הלאומי", וגם עונה למבקרים שטוענים על ניגוד אינטרסים בשל הזיקה שלו למכבי חיפה שם שימש כמנכ"ל במשך 14 שנים (2002-2016). קודם כל אמר צ'יזיק בנוגע למצבו הבריאותי: "מרגיש טוב אני הולך ומחלים לאט לאט".

על כך שהמינוי מתעכב בשל התנגדויות מצד חברי המועצה: "קודם כל אושרתי לתפקיד, האישור הוא סופי. נכון שהיו כל מיני התנגדויות, מגוחכות לטעמי, כביכול טענו שיש ניגוד אינטרסים ביני לבין מכבי חיפה. הבעלים של הפועל חיפה למשל אמר שהוא ישמח מאוד אם אהיה היו"ר. חלק חשבו שאני מייצג את מכבי חיפה ב-ECA וכל הטיעונים האלה נמחקו ונשללו. ושלשום אושרתי. בכך אסגור מעגל שהתחלתי לפני 25 שנה במה שהיה חלום רחוק. יו"ר מועצת העיר חיפה הוא מי שמינה אותי, זה עבר לאישור משרד הפנים – ואושר. המינוי הפורמלי הוא סופי".

משמעות התפקיד: "קודם כל, התפקיד אומר לתחזק את האצטדיון ולשמר אותו ברמה הכי גבוהה שניתן. שנית, לשווק אותו – להגדיל הכנסות ולהקטין הוצאות באמצעים כאלה ואחרים. הייתי בין היזמים להביא את נבחרת ברזיל המיתולוגית לכאן לחיפה. יש כאן שטחים מסחריים שצריך לשווק אותם בתמהיל נכון ולהשתדל שהאצטדיון יהיה פעיל כל היום, כל הזמן וכמה שפחות על ידי משלם המיסים".


צ'יז'יק. סגירת מעגל (ערן לוף)

"אני לא רואה בו אצטדיון בלבד אלא קהילת ספורט, למשל בריכת שחייה שאין בחיפה, כמו למשל אולם ספורט רב תכליתי לספורט תחרותי וכמו למשל בית מלון שיישמש את הספורטאים שמגיעים לכאן. יש הרבה עבודה, במשך השנים העניין היה מסובך ואני מקווה שנצליח להגשים חלק מן השאיפות".

פרויקט לפרק זמן ארוך בעלות כלכלית גבוהה: "אני זוכר שב-1994 כשכתבתי את המסמך הראשון על קריית הספורט בחיפה ו-30 אלף מקומות במגרש – גם אז צחקו עליי. כל חלום יכול להתגשם, כמו באירופה. לא מדובר כאן על כספים של הציבור אלא גורמים כלכליים כאלה ואחרים שיהפכו את המתקן הזה למעצמה כלכלית. במקביל לפוטנציאל צריך שהאיצטדיון יהיה פעיל מעבר למשחקי כדורגל. למדתי את הנושא הזה בחו"ל. הכי-הכי התלהבתי מויטסה בהולנד – אירועים, מופעים".

כספי הציבור: "אף אחד לא יכול להקים אצטדיון ב-500 מיליון שקל עם כספים שלא מגיעים מהממשלה. אנחנו לא ריאל מדריד ולא ברצלונה. אבל אני מאמין שיש לנווט כלכלית את האצטדיון מבלי לקחת כספים מהציבור. זו משימה לא פשוטה. אבל יותר חשוב מזה – האצטדיון עולה בכל שנה למעלה מ-10 מיליון שקל, לפחות מבחינת האחזקה צריך להקטין עלויות".


צ'יזיק עם שחר. לא מבין את הטענות על זיקה למכבי חיפה (מכבי חיפה, רשמי)

זיקה למכבי חיפה: "השאלה מרגיזה אותי. גם כשניהלתי את קריית אליעזר ידעו שאני אוהד מכבי חיפה וגם רובי שפירא ז"ל וגם אחרים, אבי קאופמן מנכ"ל המועדון – הפועל חיפה קיבלה את אותן האופציות של משרדים ומוזיאונים והם העדיפו לא להיות שותפים לפרוייקטים האלה. ע"פ חוק עברתי מזמן את הצינון אני כבר מעל שלוש שנים לא חלק במכבי חיפה. כמובן שאין לי אינטרס לתת עדיפות למכבי חיפה. אני רוצה שהמגרש יהיה מותג ראוי גם מבחינת התצוגה וגם מבחינה כלכלית. כל קבוצה חיפאית תקבל תנאים זהים חד משמעית.

האצטדיון הטוב בארץ: "זה האצטדיון, ויסלחו לי התל אביבים בגלל בלומפילד – מספר אחד במדינת ישראל. לדעתי, זה צריך להיות האצטדיון הלאומי".

אצטדיון סמי עופר. "האצטדיון הלאומי" (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי