העולם שייך להם: חמשת הצעירים שהצטיינו בשתי הליגות הבכירות בישראל

אלעד שחף
אלעד שחף | דני מרון

אלעד שחף ממשיך להשתפר, מונטרי קמאהני השכיח את ההופעה נגד הפועל ת"א, יהב גורפינקל סיפק עוד הופעה טובה, עומר לקאו הוביל את החלק ההתקפי של ק"ש ו-וויליאם אגאדה כובש את הליגה הלאומית. המדור של רום טל דן

(גודל טקסט)
מחזור נוסף בליגת העל הסתיים לו וכמו בכל שבוע נתייחס לחמשת השחקנים עד גיל 21 (שנתון מקסימום: 1998) שהצטיינו בשתי הליגות הבכירות בישראל. ולקינוח: הכובש הצעיר הבכיר באירופה והשחקן הצעיר ביותר ששיחק השבוע בליגות הראשונות.


מקום 5 – אלעד שחף (קשר), סקציה נס ציונה (21)
ככל הנראה ללא הגול האדיר בפתיחת המשחק נגד הפועל כפר סבא, שחף היה מוצא את עצמו מחוץ לחמישייה, אבל קשה להתעלם מהביצוע המושלם שבדיעבד סידר לעולה החדשה נקודה נוספת בליגת העל. הקשר הצעיר עדיין לא הסתגל לחלוטין לעוצמות של ליגת העל ולעיתים קרובות מדי מאבד כדורים, ועדיין הוא ביצע במשחק האחרון שישה דריבלים מוצלחים (שני רק לרועי גורדנה), נלחם על כל כדור ומראה רצון להשתפר ממשחק למשחק. קבוצת האם שלו, מכבי נתניה, ממשיכה לעקוב ומבחינה סגנונית שחף מתאים למשחק הלחץ של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. הפוטנציאל קיים ומה שנותר הוא רק שיפור בקבלת ההחלטות.



אלעד שחף. כבש את אחד משערי העונה (דני מרון)


מקום 4 – מונטרי קמאהני (מגן), מ.ס. אשדוד (19)
מאז המחצית הזוועתית נגד הפועל תל אביב, המגן הגנאי לא קיבל דקת משחק אחת באשדוד וייתכן שאם גיל כהן לא היה פצוע, הוא גם לא היה משתלב במשחק הבית נגד הפועל חיפה, אבל קמאהני לקח את ההזדמנות בשתי ידיים והשכיח את מופע האימים נגד האדומים. הקרוסים היו מדויקים יותר, היציאות קדימה היו מחושבות וגם בהגנה סיפק משחק יציב לחלוטין. לא בטוח בכלל שההופעה האחרונה היא דווקא זאת שתעניק לקמאהני מקום קבוע בהרכב, אך היא הראתה את הפוטנציאל הפיזי שיש לשחקן ואין לאף מגן אחר בישראל חוץ מארנסט מאבוקה ואולי בדיוק כמו הקמרוני הפתרון הוא מערך של שלושה בלמים שיאפשר לקמאהני לצאת קדימה לעיתים תכופות יותר. בכל מקרה סגנון המשחק שלו מוסיף מימד נוסף למשחק ההתקפה של אשדוד וזה דבר שבצוות המקצועי צריך לקחת בחשבון.



מונטרי קמאהני. הראה את הפוטנציאל הפיזי שלו נגד הפועל חיפה (דני מרון)


מקום 3 – יהב גורפינקל (מגן), הפועל חדרה (21)
הופעה טובה ליהב גורפינקל הוא כבר דבר שבשגרה. המגן שהגיע בהשאלה ממכבי חיפה הוא אחד משחקני הרכש שהגיעו ברגע האחרון וגרמו לשינוי בקבוצה ולמעשה ה-2:2 נגד קריית שמונה היה הראשון של גורפינקל העונה שהסתיים ללא ניצחון. היו לו שבעה חילוצי כדור, 15 מאבקים מוצלחים זכה ב-100% במאבקי האוויר, חטף שישה כדורים והוסיף בישול ראשון העונה שגרם למהפך זמני.



עוד הופעה מוצלחת ליהב גורפינקל (מאור אלקסלסי)


מקום 2 – עומר לקאו (קשר), קריית שמונה(21)
תסמונת העונה השנייה, היא תופעה מאוד שכיחה בליגת העל, במיוחד לקשרים. בשנים האחרונות שחקנים כמו דוד קלטינס, נטע לביא, מקסים פלקושצ'נקו ואביב אברהם הגיחו לליגת העל בסערה ותוך עונה חוו ירידה חדה ביכולת, כך גם היה עם לקאו. בשנה שעברה ציפו ממנו לערוך את הפריצה שלו, ודווקא אז שיחק פחות וקריית שמונה עברה עוד עונה רעה שכמעט הסתיימה בירידת ליגה. המומנטום של הקבוצה הצפונית לא השתנה, אך לקאו סיפק את אחד ממשחקיו הטובים בישראל. מעבר לבישול הנהדר, הוא היה האחראי העיקרי על הגול השני של קבוצתו והיה השחקן הפעיל על המגרש. כדי להוציא את קריית שמונה מהבוץ לקאו צריך להבין שזאת חייבת להיות העונה שלו וכדי להוכיח שהוא יכול לשחק בטופ של הכדורגל הישראלי, הוא יצטרך לשמור על הרמה הגבוה שהציג נגד חדרה.



מקום 1 – וויליאם אגאדה (חלוץ), הפועל קטמון (20)
כאשר בליגת העל ניקיטה רוקאביצה מוביל את טבלת כובשי השערים עם ארבעה, אגאדה שחגג החודש יום הולדת 20 הספיק לכבוש שישה שערים בשישה משחקים, נתון מרשים במיוחד לאור העובדה שכבש שמונה שערי ליגה בכל העונה שעברה. החלוץ הניגרי של קטמון, שב לקבוצה לפני שנה לאחר חצי עונת השאלה בנוער של מכבי תל אביב, בה כיכב עם שמונה כיבושים בתשעה משחקים, אך הצהובים ויתרו על אופציית הרכישה בגובה של 200 אלף יורו, בשל חוקי הפייר פליי הפיננסי. במחזור האחרון כבש צמד נגד בני לוד שכאמור העלו אותו לכובש המצטיין של הלאומית. ימים יגידו אם ההחלטה של האלופה לוותר על אגאדה תתברר כטעות, לא מעט כובשים בליגה הלאומית לא מצליחים להתקרב להצלחה בליגת העל – דידייה ברוסו, לארי קהינדה וג'ורדן פושה הם רק חלק מהדוגמאות. אבל אין ספק שלפי הביצועים שלו העונה מגיע לו מקום בליגת העל, הפועל קטמון כמובן תשמח אם הם יעלו ביחד מהלאומית אולם לעומת הקבוצה הירושלמית נראה שבמקרה של אגאדה המעבר יהיה בלתי נמנע.



וויליאם אגאדה מככב בלאומית. מכבי תל אביב תתחרט בעתיד? (עדי אבישי)


חלק ב', אירופה
הכובש המצטיין: סקו קויטה (גיל 19, שני שערים ושני בישולים)
קבוצה: רד בול זלצבורג (אוסטריה)
קשה עד כמעט בלתי אפשרי לעקוב אחרי מאגר הכישרונות של רד בול זלצבורג. כל שבוע מחדש שחקן בקבוצה או שמושאל לקבוצה אחרת, מככב ומדהים את כל אירופה. סקו קויטה הוא עוד דוגמה לשוק ממאלי שזלצבורג שמה עליה את היעד, כמוהו גם דיאדייה סמאסקו ואמאדו היידארה שיחקו באלופה האוסטרית ונמכרו על ידי קבוצות מהבונדסליגה בעשרות מיליונים. לאחר ההופעה ההרואית השבוע נגד אוסטריה וינה של אלון תורג'מן, סקו קויטה כבר עם ארבעה שערים בחמש הופעות, גול אחד פחות מאשר בכל העונה שעברה במדי וולפסברגר. כמות השערים של האלופה האוסטרית היא בלתי הגיונית ולכן קשה לשפוט את יכולתו האמיתית של קיוטה והוא בדיוק כמו שאר חבריו, ייבחן במשחקי ליגת האלופות.


Sekou Koita
RB Salzburg • Austria Wien (H)

Minutes played: 90
Key passes: 5
Big chances created: 3
Assists: 2
Shots on target: 2
Goals: 2 pic.twitter.com/R38FAL6aGq

— The Scouted Hub (@TheScoutedHub) 30 September 2019


השחקן הצעיר של השבוע: אלבן טאיפי (גיל 16 ו- ‭261‬ ימים)
קבוצה: רנובה (מקדוניה הצפונית)
בתחילת החודש הפך החלוץ אלבן טאיפי לשחקן השני הצעיר ביותר ששיחק בתולדות הליגה הצפון מקדונית אחרי אליף אלמאס, והשבוע שותף 45 דקות בניצחון 1:2 על בורץ'. מוקדם להשוות אותו לקשר המוכשר של נאפולי וייתכן מאוד שלעולם לא יתקרב ליכולת שלו ושמם יוזכר רק בגלל ציון הדרך של החלוץ. ובכל זאת, מעטים השחקנים בני ה-16 שמקבלים דקות בליגות הראשונות באירופה ואם יזכה לכבוש שער אחד או שניים כבר העונה, הוא יקבל יותר תשומת לב ואולי גם יגיע לאחת מהנבחרות הצעירות של מקדוניה הצפונית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי