ניסיון לאתר את המבעירים בבלומפילד, כלפון: "קבוצה של עבריינים"

שריפה בדרבי
שריפה בדרבי | אריאל שלום

השופט גרינפלד יגיש דו"ח חמור על מאורעות הדרבי בו נזרקו אבוקות והובערה אש ביציעים, וגם נפצע צלם והובהל לבית החולים. יו"ר המנהלת: "בנס לא הסתיים באובדן חיים". המשטרה עצרה 13 אוהדים משני המחנות

(גודל טקסט)

האירועים הסוערים בדרבי התל אביבי אתמול (רביעי) יקבלו ביטוי חריף בדו"ח השופט אוראל גרינפלד, דבר שיביא בוודאות להעמדתן של שתי הקבוצות לדין משמעתי וככל הנראה גם לעונשים כבדים. גרינפלד צפוי לדווח על עצירת המשחק מיד לאחר שנפתח למשך דקות ספורות, בגין הדלקת אבוקות ורימוני עשן בשער 4-5 שאיכלסו את אוהדי הפועל תל אביב, וגרמו לשריפה ביציע, בנוסף לשתי אבוקות שנזרקו אל כר הדשא מתוך היציע הזה. כמו כן יציין גרינפלד גם את הדלקת האבוקות ורימוני עשן שהודלקו ביציע 11 שאיכלס את אוהדי מכבי תל אביב, וגרמו לשריפה ביציע הזה, בנוסף לאבוקה שהושלכה לכר הדשא.

בנוסף יצויין אירוע חמור נוסף, במחצית השנייה, ובו נזרקו כוסות שתייה ומצתים מהיציע של אוהדי הפועל תל אביב, אל כר הדשא, כאשר יצויין שחלק מהחפצים נחתו בסמוך לשחקני מכבי תל אביב ושני מצתים פגעו ישירות בגבו של הקוון עידן ירקוני, שנכח באיזור.

משטרת ישראל עיכבה לחקירה כבר אתמול 13 אוהדים משני המחנות בגין התפרעות, הפרת סדר, ניסיון להחדיר אבוקות ואמצעים פירוטכניים, ונדליזם, מעורבות בקטטה ואף מספר אוהדים שנתפסו כשברשותם סמים.

צלם הפועל תל אביב.
צלם הפועל תל אביב. "האירועים היו יכולים להסתיים עם אבידות בנפש" (אריאל שלום)

חברת היכלי הספורט, המנהלת את אצטדיון בלומפילד, מקיימת החל מאמש בדיקות מקיפות וניסיונות להבין ולתחקר את האירועים שקרו ביציעים במהלך המשחק. כמו כן ייעשה שימוש במערך מצלמות האבטחה של האצטדיון, על מנת לנסות ולזהות אוהדים שהדליקו אבוקות ורימוני עשן ביציעים, גם בניסיון לאתר את אלה שהשליכו את האמצעים הפירוטכניים אל כר הדשא. כזכור, צלם של הפועל תל אביב נפגע בראשו ונזקק לטיפול רפואי בבית החולים, לאחר שרימון עשן שנזרק משער 11 פגע בו בצורה ישירה. מבדיקה ראשונית במצלמות האבטחה, נראה שיהיה קשה מאוד לזהות את הזורקים, בעיקר בשל מיסוך כבד של עשן שנוצר מהאבוקות והרימונים ובגלל המון אביזרי עידוד, בעיקר דגלים גדולים שהיו ביציע באותה עת.

כבר הבוקר נערכה בדיקה של אנשי הנהלת אצטדיון בלומפילד, ובשעות אלה הגיע שמאי שתפקידו להעריך את עלות הנזק הכספי שנגרם ביציעים. כמו כן, ההערכה כרגע היא שלפחות במשחקים הקרובים, ימנעו ראשי האצטדיון הכנסת ציוד עידוד ותפאורה לאוהדי מכבי והפועל תל אביב, כתגובה לאירועי אמש.

יושב ראש מנהלת הליגה ארז כלפון הגיב הבוקר בחומרה לאירועים ואמר: "אתמול בערב החליטו קבוצה של עבריינים, משני הצדדים, לקחת את החוק לידיים תוך שהם מבעירים את היציעים בבלומפילד ומשליכים אבוקות למגרש שאף פגעו בראשו של צלם במהלך עבודתו. האירועים היו יכולים להסתיים עם אבידות בנפש ולמזלנו הפעם זה נגמר באורח נס ללא אובדן חיים".

ארז כלפון.
ארז כלפון. "אין לאף אחד זכות לסכן הורים וילדים" (דני מרון)

"אני רואה אירועים אלו בחומרה רבה", הוסיף כלפון, "ואני מצפה כי ממלא מקום המפכ"ל ינחה את המשטרה על מנת לחקור ולאתר את אותם פורעי חוק הפוגעים בחווית המשחק של כולנו. אני מצפה מבית המשפט להענישם בחומרה רבה ולשלוח אותם לתקופה ארוכה מאחורי סורג ובריח. אין לאף אחד זכות לסכן הורים וילדים המגיעים למגרשים ואנו נעשה הכול לשמור על ביטחונם של מאות אלפי אוהדי הכדורגל שמגיעים לאצטדיונים מדי שבוע".

נכון לעכשיו לא ברור האם תהיה התייחסות של תובע ההתאחדות לתנועת שיסוף הגרון שעשה קשר מכבי ת"א יונתן כהן מיד לאחר שכבש את השער השני לזכות הצהובים. האירוע עצמו לא צויין בדו"ח השיפוט והמקרה נעשה אל מול יציע אוהדי מכבי, כך שלא ניתן להעמיד את כהן לדין בגין סעיף של התגרות בקהל יריב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי