אופואדו עלול להיעדר שלושה-ארבעה חודשים, שכטר בספק לנתניה

צ'יקו אופואדו
צ'יקו אופואדו | דני מרון

במכבי ת"א מודאגים מהחלוצים שנפצעו ב-0:3 הגדול על הפועל ת"א בדרבי, חשש שהניגרי סובל מקרע בשריר הארבע ראשי. איביץ' ביקש להחמיא לריקן, גלזר על הסרטון שהופץ: "מעשה לא מכובד"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חגגה אמש (שני) ניצחון יוקרתי בדרבי התל אביבי אחרי 0:3 חלק על הפועל, בסיומו חזר הפער ממכבי חיפה השנייה בטבלה לשש נקודות. על חגיגות הניצחון העיבו הפציעות של צמד החלוצים – איתי שכטר ובעיקר צ'יקו אופואדו, שנפגע באופן חמור יותר וקיים חשש גדול לגביו. במועדון ימתינו היום בדריכות לתוצאות הראשוניות של הבדיקות של השניים, כאשר הניגרי ככל הנראה סובל מקרע בשריר הארבע ראשי.

אם אכן החשש יתברר כנכון, אופואדו ככל הנראה יסיים את העונה, שכן זמן ההחלטה המוערך לפציעה זו הוא בין שלושה לארבעה חודשים. השחקן נפצע כשרגלו נתקעה בתוך כר הדשא בניסיון בעיטה. הוא הורד מהמגרש על גבי אלונקה ונלקח לטיפול ראשוני בחדר ההלבשה. את הדרך מחדר ההלבשה לאוטובוס אפואדו עשה בכוחות עצמו, אך בצליעה איטית, תוך כדי שהוא מתקשה ללכת וכאב ניכר על פניו. הפנים העגומות של אנשי הצוות הרפואי והמאמן ולדימיר איביץ' לא בישרו טובות בנוגע לחומרת הפציעה, שתתברר סופית ביממה הקרובה.

מצבו של שכטר, לעומת זאת, נראה טוב יותר, אך הוא יצאה כשהוא סובל מחבלה באיזור הקרסול וממתיחה בשריר המפשעה. גם הוא יעבור סדרת בדיקות ובינתיים הוא נמצא בספק גדול לקראת המשחק מול מכבי נתניה ביום שבת.


שכטר (דני מרון)

בכל הנוגע לדרבי עצמו, במועדון הביעו שביעות רצון מהיכולת שהציגו השחקנים והשליטה המוחלטת על כר הדשא – לפני, ובעיקר אחרי הכרטיס האדום שנשלף לחובתו של שי אייזן מהפועל ת"א. המאמן הסרבי, שברך את שחקניו בסיום נשאל על המספרים האישיים המצוינים של עומר אצילי שמונה שערים ושמונה בישולים) ויונתן כהן (עשרה עשרים ותשעה בישולים), אך ביקש להחמיא לאבי ריקן שהיה מצוין: "שניהם מציגים מספרים מצוינים והם שחקנים עם איכויות גבוהות. הקבוצה היא זו שניצחה כמובן ואני לא נוהג לדבר על שחקנים באופן אישי, אבל חשוב לי לציין את אבי ריקן שהציג משחק פנטסטי. הוא היה נפלא מבחינה טקטית בשני צידי המגרש ועשה עבודה מצוינת".

השחקן הבולט במגרש היה אייל גולסה, שהציג משחק טוב נוסף במרכז הקישור וכבש שער נפלא עם בעיטה אדירה ממרחק במחצית השנייה. הקשר, שמסיים את חוזהו בסיום העונה, צפוי לחתום על הארכת חוזה לאחר ששיחות ראשוניות כבר נערכו בין הצדדים, ושניהם הביעו את רצונים להמשיך בהתקשרות, כפי שכבר פורסם בספורט1.

גולסה סיפר בסיום: "אני מציב לעצמי מטרות לאיים על השער כמה שיותר, לפעמים זה מצליח יותר ולפעמים פחות. אני שמח שזה הצליח לי במשחק כזה חשוב, ואני יותר שמח שעזרתי לקבוצה לנצח. נראינו טוב ואני חושב ששלטנו עוד לפני הכרטיס האדום. עכשיו אנחנו כבר מסתכלים קדימה".


גולסה חוגג (דני מרון)

 
 
על סוגיית החוזה הוסיף הקשר: "מקווה שהדברים יסתדרו, אני מאוד רוצה להישאר. השיחות כרגע לא מתנהלות עם כולם ולא רק איתי כי לנו מטרות להשלים. אני לא רואה תסריט שלא אשאר במכבי ת"א. הכל יכול להיות, אבל שני הצדדים רוצים. זה נכון שאני קרוב לקבל דרכון פורטוגלי. הצעות מחו"ל? זה קצת יותר מסובך כי אני עם משפחה וילדים כאן. נבחרת? אין הרגשה יותר טובה מלייצג את המדינה שלך. הנבחרת מבחינתי זה בונוס ואם אקבל זימון אני אשמח".
 
 
אמש בשעות הבוקר, עוד לפני המשחק, עסקו במכבי ת"א כמובן בסערה שעורר הסרטון מהאימון המסכם, בו נראו חלק מהשחקנים שרים עם אוהדי הקבוצה שהגיעו לאימון ובין השאר שרו בגנות הפועל ("כל הפועל בני ז**ות). עוד לפני היציאה לבית המלון לפני המשחק, איביץ' קיים שיחת נזיפה ובה הבהיר בצורה חד משמעית כי התנהגותם אינה מקובלת ושהוא לא מוכן לראות דברים כאלה בעתיד.

"אתם שחקני במכבי ת"א ומצפים מכם להתנהגות שהולמת את ערכי המועדון. אתם משחקים במועדון הכי גדול בארץ וההתנהלות שלכם על הדשא ומחוצה לו צריכה להיות בהתאם", אמר המאמן לחניכיו. גם גולסה התייחס לנושא: "זה לא מה שאנחנו רוצים להעביר כמועדון. לפעמים שרים ואתה נסחף עם האוהדים, וזה ממה לא מה שמכבי מייצגת. אני מבטיח שזה לא יחזור".


איביץ' (דני מרון)

גם הקשר דן גלזר, שהיה בין אלה שצולמו עם האוהדים, התייחס לשיחת הנזיפה: "עוד לפני שהמאמן אמר לנו בוקר טוב, הוא אמר שהוא כועס עלינו ושאנחנו חייבים לכבד כל קבוצה. הבנו את זה והצטערנו על מה שקרה ועל איך שהדברים יצאו החוצה. אני לא חושב שזה הפריע להכנות שלנו או השפיע על המשחק עצמו. כבר באותו רגע שהמקרה קרה לא הרגשנו בנוח עם עצמנו והלהט השתלט עלינו. זה מעשה לא מכובד ולא ראוי ואנחנו צריכים לכבד כל קבוצה או קולגה כספורטאים. אנחנו צריכים להוות דוגמה למקצוענות ולהראות ערכים חיוביים. אנחנו לוקחים את הדברים בחזרה ומתנצלים. הבנו שזה לא היה מעשה ראוי ולא נחזור עליו".

עוד הוסיף שחקן נבחרת ישראל: "אני כבר באותו רגע הרגשתי לא נעים. זה לא הערכים שאני מביא לכדורגל או הדוגמה שאני רוצה לשמש לצעירים שמסתכלים עלינו. הדברים קצת יצאו מפרופורציה בתקשורת וקצת ניסו להלהיט עוד יותר את הרגע הזה. לא אמרנו אמירות גזעניות או קריאות חסרות תקדים. המעשה שלנו לא ראוי, אבל יחד עם זאת, לא צריך לצאת מפרופורציה וזה לא יחזור על עצמו".

 
 
במכבי התייחסו בסיום גם לטענות אנשי הפועל ת"א על כך ששערו של עומר אצילי לא היה חוקי מכיוון שהמגן אנריק סבוריט עמד בתוך החומה בניגוד לחוק. "אפשר לראות בבירור שסבוריט אינו חלק מהחומה ולמרות צילומים כאלה ואחרים שהפיצו אנשים, היה מרחק של מטר בין החומה עצמה לדבוקה נוספת של שחקני הפועל, איתה עמד סבוריט", אמר גורם בקבוצה. גם צוות השיפוט שיצא מחדר ההלבשה הבהיר לאנשי מכבי שהשער חוקי ובמהלך הלילה קיבלו השופטים גיבו מגורמים באיגוד השופטים שאמרו גם הם שהשער חוקי ואין איתו שום בעיה.


דן גלזר מתווכח עם לירן ליאני (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי