גומה: מה אני צריך לעמוד ברכבת בדרך לאימון? עדיף לישון במיטה

אסי גומה (שלומי גבאי, הפועל חדרה גבעת אולגה)
אסי גומה (שלומי גבאי, הפועל חדרה גבעת אולגה) | שלומי גבאי

הגדולות רדפו, בנבחרת הנוער חיזרו, אבל החלוץ העדיף את הנוחות בבית. אחרי משבר אישי, פרישה וירידה עד ליגה ג', הוא מפרק את הלאומית עם הפועל חדרה, לא סופר את עמאשה וקדוסי ועדיין חולם על ליגת העל

(גודל טקסט)
בקיץ בו שבה הפועל חדרה לליגה השנייה אחרי 20 שנה, החליטו במועדון על תלכיד שמורכב משחקני בית בתוספת שחקני רכש בווליום גבוה. להתקפה הובא אוהד קדוסי ובהמשך גם וויאם עמאשה, רק ששני החלוצים הוותיקים חוסים בצלו של המנהיג האמיתי, שחקן הבית אסי גומה. החלוץ בן ה-28 מוליך את הקבוצה כמלך שערים עם תשעה כיבושים.


מי שמכיר את הקבוצה החדרתית ואת החלוץ עצמו, לא מופתע במיוחד מההצלחה של גומה, שסיים כמלך שערים של המועדון במשך שש עונות. זה התחיל בעונת 2007/2008 בקבוצת הנוער של הפועל חדרה ואז פעמיים כמלך שערים במ.ס גבעת אולגה בעונות 2009/2010 ו-2014/2015 וכאמור בשלוש השנים האחרונות בהפועל חדרה. העונה, כאמור, היא הראשונה בחייו בליגה הלאומית.




הסיפור שלו הוא סיפורים של הרבה כישרונות שמסיבה כזאת או אחרת נשכחים בליגות הנמוכות. בגיל נוער דיברו עליו כהבטחה, אבל גם כעל שחקן בעייתי שלא מוכן להשקיע. עכשיו, בחדרה מדברים על מנהיג. "גומה יודע להגיד את המילה הנכונה גם אחרי ניצחון וגם אחרי הפסד. לפעמים הוא לא אומר כלום והמבט שלו אומר הכול", אמרו השבוע במועדון.




גומה. בחדרה מדברים על מנהיג (שלומי גבאי)


רגע לפני המפגש מול מכבי נתניה בסיבוב ח' של גביע המדינה, מספר גומה על ההצלחה של הפועל חדרה העונה, השינוי שעבר בקריירה והרצון להגיע לליגת העל. הכירו את השחקן הכי מעניין ומפתיע בליגה הלאומית.


אסי, איך אתה מסביר את ההצלחה של הפועל חדרה?
"קודם כל יש לנו סגל מאוד חזק וכישרוני. יש לנו בסיס מאוד חזק שעליו התלבשו כמה שחקנים וברוך השם, עד עכשיו זה בינגו. תוסיף לזה שיש לנו חדר הלבשה נדיר ורק שימשיך ככה. יש אצלנו נוצרים, מוסלמים ויהודים וכולם אוהבים, מכבדים ומפרגנים אחד לשני. זה הסוד הכי גדול שלנו. בטח שמגיעה לניסו אביטן מילה טובה ואפילו יותר מזה. ניסו מתנהג לכולם אותו הדבר ולא משנה באיזה מעמד נמצא שחקן. זו הגדולה שלו וכך הוא משאיר את כולם שמחים ומרוצים".


הכישרון של גומה זוהה מגיל צעיר, כאשר החלוץ שיחק את משחקו הראשון בקבוצת הנוער כאשר עוד היה בשנתון נערים ב' ולמעשה השלים שש שנים מלאות בקבוצת הנוער. בעונה השלישית בנוער, הובילה הפועל חדרה את הטבלה ואף הייתה קרובה לעלות לליגת העל, אך במהלך העונה הורחק גומה לחמישה משחקים ואף נזרק מהקבוצה על ידי המאמן דאז, רון קלר, בשל תקרית אלימה. לאחר שישב חמישה משחקים בחוץ, חדרה נחלשה ואף איבדה את המקום הראשון לטובת עירוני קריית שמונה.



אביטן. משאיר את כולם שמחים ומרוצים (הפועל חדרה, רשמי)


נחשבת לכוכב במחלקת הנוער. יכולת להגיע למועדון גדול?
"כן. בגיל נוער היו לי הצעות מכל הקבוצות הגדולות בארץ כמו מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל תל אביב, אבל כל הזמן דחיתי ואמרתי להם שידברו איתי בעונה הבאה. זה נמשך עד שהתייאשו ממני".



רצו אותך אז בנבחרת הנוער וזה לא הסתדר. למה?
"נכון. הוזמנתי לנבחרת. אני זוכר שהגעתי לאימון וראיתי שחקנים כמו בן שהר שהיה בהפועל תל אביב וחן עזרא ממכבי נתניה ופתאום בא אסי גומה מהפועל חדרה מליגה ב', וכולם היו בהלם. אחרי האימון ביקשו שאעביר להם כבר את הדרכון שלי כי היינו צריכים לטוס לצפון אירלנד. עוד לפני כן, היה אמור להיות משחק אימון בנס ציונה ואמרו לי להגיע. הייתי צעיר ואמרתי לעצמי שעכשיו צריך לנסוע ברכבת, לעמוד וכל הבלגן מסביב. העדפתי להמשיך לישון במיטה. בדיעבד, אם אתה מחזיר אותי אחורה, אני בא בריצה ולא ברכבת".


כל השנים שיחקת בחדרה וגבעת אולגה. למה לא יצאת למקומות אחרים?
"האמת? רוב השנים קיבלתי הכל בחדרה או באולגה אז לא הייתה סיבה לעזוב. ניסיתי קצת להשתלב באסי גלבוע עד שהבנתי שהמצב של הקבוצה מבחינה כלכלית ומקצועית לא משהו, אז חזרתי לחדרה".
 



"רוב השנים קיבלתי הכל בחדרה, לא הייתה סיבה לעזוב" (שלומי גבאי)


קיבלת הצעות מליגת העל. בדיעבד, אולי היית צריך ללכת לשם?
"היו לי כמה הצעות של סוכנים שרצו לשדך אותי, אבל אני אנטי קומבינות ומבחנים עם עוד 100 שחקנים, שבסוף משאירים את מי שהכי מקומבן. אם אני צריך להגיע לליגת העל, אגיע בדלת הראשית. אם לא, אז לא קרה כלום".


אתה מרגיש פספוס כלשהו בקריירה שלך?
"ברור שאני מרגיש פספוס. קבוצות כמו הפועל תל אביב, מכבי נתניה ומכבי חיפה רצו לעשות הכול כדאי שאני אעבור אליהן וזה אומר לדאוג לי לבית ספר בזמנו, לדירה ועוד. הגעתי כבר לנבחרת, שזה חלום של כל ילד, וזלזלתי. השיא היא כשבית"ר טוברוק העפילה לשלב גבוה בגביע וקיבלו את בית"ר ירושלים. הם רצו שאני אעבור אליהם רק למשחק הזה ואחר כך אחזור לחדרה, אבל לא הסכמתי. אין מה לבכות על העבר, מה שצריך לקרות קורה בסוף".


גומה כבר היה עם רגל וחצי מחוץ לכדורגל. כשעלה לבוגרים לא זכה לדקות מרובות ושקל פרישה מסיבות אישיות. בקיץ 2009 עזב את חדרה והצטרף לקבוצה החדשה, מועדון ספורט גבעת אולגה מליגה ג'. המאמן שלה אז, אייל עמר, שכנע את גומה לחזור לכר הדשא והחזיר לו את החשק למשחק. גומה עלה עם אולגה שתי ליגות ונשאר גם במועדון המאוחד. עם החשק, חזרו גם המספרים המוכרים. 10 שערים בעונות 2013/14 ו-2014/15, 17 בעונת 2015/16 ו-16 בעונה שעברה אותה סיים כשחקן העונה של ליגה א' צפון.




"הגרלה קשה, אבל לא נבוא לשמש תפאורה" (הפועל חדרה, רשמי)



עברת גם שינוי מבחינה אישית. ספר על השינוי הזה?
"השינוי התחיל אצלי דווקא בתקופה פחות טובה ברמה האישית, כשחשבתי כבר לפרוש מכדורגל. אחרי כמה ימים, חזר לי הכל בבום והבנתי שכדורגל זה בדם שלי. הזזתי את כל הדברים השליליים שהפריעו לי, וברוך השם, עשיתי בחירה נכונה".


איך אתה רואה את הסיכויים לקראת נתניה?
"אני חושב שקיבלנו את אחת ההגרלות הקשות ביותר שיכולנו לקבל. נתניה קבוצה פנטסטית, אבל עם כל הכבוד לנתניה אנחנו לא באים לשמש תפאורה. יש לנו קבוצה מספיק חזקה כדאי לבוא ולנצח".


אתה עוד חולם להגיע לליגת העל?
"החלום עוד חי, ברור. זו אחת המטרות שלי ובעזרת השם נצליח להגשים אותה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי