ז'וטאוטאס ינחת עד מחר, שום: החלטה טובה להיפרד מדגו

יצחק שום
יצחק שום | אודי ציטיאט

כפי שפורסם לראשונה בספורט1, המאמן הליטאי הודיע שיגיע ב-36 שעות הקרובות כדי לחתום בהפועל כפ"ס, הבעלים: "אם מסאיי היה נשאר עוד חודש וחצי לא היה מה להציל". איגוד המאמנים תקף: "מתביישים!"

(גודל טקסט)

לאחר סערת פיטורי מסאי דגו, הפועל כפר סבא קיימה הבוקר (רביעי) את האימון לקראת משחק הליגה אותו תארח נגד בית"ר ת"א/רמלה. הבעלים יצחק שום העביר את האימון ביום שאחרי ההעפלה לרבע גמר גביע המדינה עם 1:3 בדרבי על בית"ר כפ"ס, כשהשחקנים שמעו הסברים קצרים על הפרשה אשר מוכרת לכולם והאמירה הכללית היא שאם דגו לא היה מפוטר זאת הייתה ההפתעה, והמהלך התרחש פחות או יותר כפי שחזו בשיחות פרטיות מחוץ למתחם האימונים. לטענת אנשי כפר סבא, הדי הפיטורים יחלפו במהרה ולפיכך הם לא התרגשו מהביקורת על המהלך. 

שום, שכבר שוחח עם המועמד המוביל להחליף את דגו ריימונדס ז'וטאוטאס, שעל מועמדותו פורסם לראשונה בספורט1, אמר הבוקר: "אני רוצה את ז'וטאוטאס בהפועל כפר סבא וכבר שוחחתי איתו. היום יהיו עוד שיחות עם ז'וטא שהוא חבר שלי ועבד איתי בעבר. הוא שמע את ההצעות הכספיות ואת התכניות ותשובתו תהיה בקרוב מאוד. אני מאמין שהוא יגיע בימים הקרובים, בקרוב מאוד הדברים יהיו ברורים יותר".

מאוחר יותר שוחח שום עם הליטאי, שהודיע שיגיע לישראל ב-36 השעות הקרובות על מנת לחתום בקבוצה. הבעלים מבקש לצרף לפחות שני שחקנים ישראלים נוספים: "הכוונה היא להביא שחקנים שיהיו מיד בהרכב הפותח וכבר נבדקים השמות כי הקבוצה צריכה להתחזק". במועדון לא אהבו את האמירות של דגו וההתקפות האישיות על ההתנהלות של הבעלים יצחק שום: "כבר לפני חודשיים דגו אמר ליצחק שום שהוא מעדיף לפרוש מאשר לשמוע בקולו של הבעלים שנתן לו להמשיך כמאמן. דגו יקבל את הפיצוי הכתוב בחוזה שזה שכר של חודשיים".

ז'וטאוטאס
ז'וטאוטאס בימיו במכבי חיפה (מכבי חיפה)

שום הוסיף: "כשהייתי בפנאתינייקוס אמר לי הבעלים של המועדון – 'כשהבאתי אותך לאמן את הקבוצה זה היה בסדר והחלטה גדולה. כך שבדברים אחרים תשמע ותקשיב לי'. יחד עם המנהל המקצועי הוא צדק בהחלטות בדרך לדאבל ביוון. במשחקים האחרונים נתקענו ומתוך 27 נקודות הבאנו רק 11 נקודות. מסאי רצה לשחק בשיטה אחרת שלא התאימה. ישבתי איתו והסברתי לו שכך ניכשל ולא נהיה במאבק על העלייה לליגת העל. הוא שינה את השיטה וניצחנו את הפועל פתח תקווה ואת מכבי פתח תקווה בגביע המדינה. ההחלטה להיפרד מדגו היא טובה כי בעוד חודש וחצי לא היה מה להציל על פי ההתנהלות שלו".

איגוד המאמנים תקף בחריפות את שום: "דגו אחד המאמנים המבטיחים והאיגוד מגנה בכל תוקף התנהגות כמו של שום, בטח כשמדובר במאמן עבר. בנוסף מתראיין שום וטוען שמעמד המאמן הוא כמו סמרטוט רצפה, אדון שום, אנו מתביישים בשבילך על אמירה כזאת!. נפעל כדי להוקיע את מי שפוגע במעמד המאמן. נעמוד לצד מסאי ככל שידרש, אך אנו שואלים…עד מתי?".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי