תורג'מן: מעולם לא ניצחנו את רעננה? אני אוהב אתגרים

עמיר תורג'מן
עמיר תורג'מן | לירון מולדובן

מ.ס. אשדוד מתכוננת למשחק הראשון מול הקבוצה מהשרון ברבע גמר הגביע. "הליגה זה הלחם וחמאה, הגביע זה בונוס", אמר המאמן. קורצקי פועל לעלהחזרת הביטחון לשחקניו, צפוי לבצע שינויים בהרכב

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)

כשהן צמודות אחת לשנייה מעל הקו האדום, מ.ס. אשדוד והפועל רעננה יקחו מחר פסק זמן ממאבקי ההישרדות בליגת העל וייפגשו מחר (רביעי) באצטדיון הי"א במסגרת המשחק הראשון של רבע גמר גביע המדינה.

מאמן אשדוד עמיר תורג'מן התייחס למשחק הקרוב: "צריכים להיות דרוכים, מוכנים ולדעת שיהיה משחק קשה מאוד. רעננה קבוצה טובה, מסודרת ומאומנת. ראינו את זה פה במשחק הקודם ולא יהיה קל, אבל יחד עם זאת אנחנו באים דרוכים ומוכנים ובהחלט רוצים לעשות את הדברים נכון כמו שאנחנו יודעים ועושים בתקופה האחרונה ואני מקווה שאם נעשה, התוצאה תהיה לטובתנו, אבל הדרך עוד ארוכה".

העבודה שיש שני משחקים ברבע הגמר: "בגלל שאנחנו נמצאים בסיטואציה לא קלה גם בליגה אנחנו לוקחים גם המון פרמטרים שקשורים למצב בליגה. מאוד רוצים להתקדם בגביע ולהגיע בחצי גמר. נעשה את זה צעד צעד במטרה לעלות שלב, אבל קודם כל הליגה נמצאת מול עינינו שזה הלחם והחמאה שלנו ומבחינתנו הגביע זה רק בונוס, להתרגש, לעשות דברים יפים ולהגיע למקומות ומחוזות אחרים, אבל משחקים גם על הליגה ברמה כזאת או אחרת".

שלושת המשחקים הקרובים מול רעננה: "אף פעם לא קל לשחק מול אותה קבוצה מספר פעמים, זה ידוע. יש לנו עכשיו משחק ואחר כך עוד שבועיים משחקים אחרים. מסתכלים על כל משחק לגופו, מה אנחנו רוצים ומה המטרות שלו. משחק ראשון בבית הוא תמיד חשוב ומשמעותי ונבוא מוכנים כדי לעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות".


תורג'מן. קודם כל הליגה (לירון מולדובן)

אם הוא חושש שרעננה תתאושש מול אשדוד: "אני לא חושש מאף אחד, הקבוצה שלי מעניינת אותי ואם אני רואה שהיא מתקדמת, משתפרת ודוחפת קדימה אני יודע שאנחנו בדרך הנכונה. כל אחד והבעיות והעניינים שלו, גם לנו יש את הבעיות שלנו. רעננה נמצאת אולי במומנטום טיפה פחות טוב, אבל היא תבוא מוכנה. קודם כל נסתכל על עצמנו ואחר כך על רעננה".

העומס: "יש דברים שאנחנו חייבים להסתכל, לראות ולקחת בחשבון. גם עומסים, גם שחקנים שיש להם צהובים וצריכים להיזהר, גם שחקנים בכושר, שחקנים שפחות בכושר ושחקנים שאנחנו רוצים להחזיר לכושר. יש לנו המון שיקולים. בסופו של דבר אני אבחר את השחקנים שנראים הכי טובים למחר, בראיה קטנה, אבל ממש קטנה, לליגה".

אם יש מחסום מנטלי מול רעננה, אותה אשדוד מעולם לא ניצחה: "אני אוהב סטטיסטיקות שלא נשברו. סטטיסטיקות נועדו להישבר ובסופו של דבר הן מתיישרות. אם זה יהיה מחר? אני מקווה. אבל אני אוהב את האתגרים האלה".


שחקני אשדוד. ישברו את הסטטיסטיקה? (לירון מולדובן)

אם אשדוד פייבוריטית: "אני חושב שהמאבק שווה כוחות. אמרנו את זה לפני שבועיים. זה מאבק של קבוצות די דומות, די שוות בכוחן. גם רעננה עשו חיזוק לא קטן ובסופו של דבר מי שיידע להיות מרוכז, אחראי וממוקד בכל המאבק והמתמודדות ינצח במשחקים האלה. לא חושב שיש פייבורטית".

גם הקשר בנצי מושל התייחס למשחק מול רעננה ולחיזוק בחודש ינואר: "היה חשוב לחזק את הסגל. אנחנו חושבים שכל שחקן יכול להיות בהרכב וכל אחד יצטרך לתת מעצמו כדי להוכיח שמגיע לו להיות בהרכב. זאת תחרות בריאה ואני חושב שזה היה חשוב למטרות שלנו בליגה וגם בגביע. עם העומסים, חשוב מאוד שיש סגל עמוק ורחב".

שלושת המשחקים הקרובים מול רעננה והעומס: "נתכונן לכל משחק לגופו. לא צריכים להסתכל על זה שיש שלושה. נלמד מכל משחק ונמשיך הלאה. לא חושב שזה צריך להשפיע עלינו. לא חושב שמרגישים את העומס. עכשיו שיש סגל ארוך יותר נוכל לווסת את זה. להפך אני חושב שזה כיף שיש הרבה משחקים והלוואי שזה יהיה ככה עד סוף העונה.


מושל. מרוצה מהסגל הרחב (דני מרון)

העובדה אשדוד מעולם לא ניצחה את רעננה: "כמו שהוא אמר, סטטיסטיקות נועדו להישבר ואני מאמין שנעשה את זה. אם נוכל ללכת עד הסוף? אין ספק. אנחנו מאמינים ביכולות שלנו כקבוצה, בצוות המקצועי, נתכונן לכל משחק ואני מאמין שנוכל לעשות את זה, יש לנו את הכלים לזה".

אשדוד שטרם ניצחה בליגה באצטדיונה הביתי יכולה להתעודד מכך שעשתה זת בשלב הקודם בגביע כשהדיחה את מכבי נתניה. תורג'מן נמצא עם סגל שחקנים רחב לאחר הרכש העמוק שביצע בחלון ההעברות והבהיר לשחקניו באימון כי שחקנים ששיחקו מעט בליגה יזכו לדקות רבות יותר בגביע המדינה, כך שתהיה חלוקת עומס לקראת המשחק החוץ הקרוב בליגה נגד הפועל באר שבע. על פי התרגול, המאמן לא מתכנן לפתוח עם גדי קינדה טום בן זקן, יצחק אספה ומאוריסיו שגוררים ארבעה כרטיסים צהובים.

"אין שחקן שלא יעשה הכל כדי להשתתף בחצי הגמר"
בצד השני, הפועל רעננה מגיעה במטרה להתאושש מהפסד 1:0 המביך בליגה נגד הפועל עכו ולעשות תוצאה טובה מול אשדוד, במטרה לצבור ביטחון לקראת משחק הליגה הקרוב בו תארח את הפועל חיפה. ביומיים שחלפו מאז ההפסד, פועל המאמן מנחם קורצקי להשיב את הביטחון לשחקנים לאחר האמירה שלו בשבת שהקבוצה חזרה חודשיים אחורה.


דסה. צפוי לפתוח (אודי ציטיאט)

צפויים מספר שינויים מתבקשים בהרכב הפותח בו ייחסר החלוץ הפצוע שמעון אבוחצירה. הצוות המקצועי שוקל להחזיר לפעילות את הבלם עידו לוי ששב מפציעה ארוכה כשגם ירדן כהן, מוחמד כליבאת, ואור דסה צפויים לעלות ב-11. למרות שהראש נמצא בליגה, המשימה היא לעשות תוצאה טובה באשדוד ולהעביר את ההכרעה למשחק הגומלין בנתניה. "אין שחקן שלא יעשה הכל כדי להשתתף בחצי גמר הגביע", אמר שחקן בקבוצה. "בודדים השחקנים שהיו במעמד הזה ולכן כל הרצון הוא באתגר הגביע".

הרכבים משוערים
מ.ס. אשדוד: יואב ג'רפי, יצחק אספה, שחר פיבן, (עמית ביטון), ויקטור גנב, קרלו ברוצ'יץ', יובל יעקובוביץ', וובה בראון, דן ביטון, בנצי מושל, אור אינברום (בלסינג אלקה), דור ג'אן.


הפועל רעננה:
גיירמו ויסקארה, עדי נמני, עלי קאמרה, בן והבה (עידו לוי), ירדן כהן (עמנואל אמבולה), בן בנימין, רועי שוקרני, אור דסה (אלי בבייב), מוחמד כליבאת, רועי זיקרי, כרם ארשיד (שלומי ארבייטמן). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי