חצי הגמר: בית"ר ירושלים מול קריית שמונה, הפועל חיפה נגד רעננה

קלאודמיר פריירה
קלאודמיר פריירה | ערן לוף

אחרי שהדיחו את האלופה, סילבס ושחקניו יתמודדו מול מי שנחשבת למועמדת הבכירה לזכות. במשחק השני ינסה קלינגר לשוב לגמר על חשבון קורצקי. טרם הוחלט אם תיערך הצגה כפולה ב"סמי עופר" בתחילת אפריל

(גודל טקסט)

לאחר ההפתעות והמשחקים המעניינים שקיבלנו בשלב הקודם, נערכה הערב הגרלת חצי גמר גביע המדינה בתא הכבוד באצטדיון רמת גן ובסיומה נקבע כי בית"ר ירושלים תפגוש את הפועל קריית שמונה ובמשחק השני יתמודדו הפועל חיפה והפועל רעננה.

המשחקים יתקיימו בתחילת אפריל, ב-1.4 ולא מן הנמנע שגם למחרת, אבל תאריך רשמי טרם נקבע. על פי המסתמן תיערך הצגה כפולה, אולם גם קיימת האפשרות שאחד מחצאי הגמר יועבר לאצטדיון קטן יותר. החשש במסדרונות ההתאחדות כמובן הוא מכמות קטנה של צופים שתתייצב במגרש בחיפה. משחק הגמר ייערך באצטדיון טדי בירושלים ב-8 או ב-9 במאי.


אושרי דודאי
, דובר בית"ר ירושלים, אמר לאחר ההגרלה: "כדי להגיע לגמר ולזכות בגביע אז צריך לעבור את מי שזימנה ההגרלה, וקיבלנו קבוצה שהעיפה את אלופת השנתיים האחרונות ויש לה הישגים מצוינים בסמי עופר. זו אחת משלוש הקבוצות הכי קשות להתמודד מולן בליגה, בטח שבמשחק גביע. אמור להיות מעניין ואני חושב שמבחינת אווירה אין מה לדבר – היכן שלא ייערך המשחק יהיה לנו רוב ביציעים. שנה שנייה ברציפות שלנו בחצי הגמר וזה מראה על עקביות, מקווה שנתקדם צעד נוסף להבדיל מעונה שעברה".


אוהדי בית"ר ירושלים בסמי עופר. בחצי הגמר יהיו שם עוד כמה אלפים (ערן לוף)

דודאי גם נשאל על הסיכוי לזכות בדאבל: "אין קבוצה שלא רוצה לזכות בתארים. כל תואר הוא חשוב ורצוי מבחינתו, ולא משנה מה מצבנו בליגה, על אחת כמה שאנחנו במצב לא רע בליגה. הכל חשוב, אין אף אחד שיגיד שאנחנו מוותרים. הגענו עד כאן ונעשה את הכל כדי לזכות".

חיים סילבס, מאמן הפועל קריית שמונה, אמר בקצרה: "הגרלה קשה כמובן, אבל זה לא משנה. מי שרוצה לקחת גביע יצטרך לעבור דרך קשה. יהיה מעניין".

דורון אוסידון, נציגו של יואב כץ בהפועל חיפה: "הפועל רעננה זה מועדון יציב עם בעלים יציב, קבוצה שעושה חיים קשים לכל הליגה והגיעה לכאן בזכות. אין פייבוריטים בגביע, בטח מול קבוצה שעשתה לנו ולמכבי תל אביב חיים קשים. אני מצפה לכ-10,000 אוהדים שלנו, זו השנה שלנו ואנחנו צריכים ליהנות מכל רגע. 'סמי עופר' זה הבית שלנו וחיפה זאת העיר שלנו, אז נזכה לתמיכה בעיר".

מנכ"ל הפועל רעננה גיל קופר הגיב להגרלה: "כל הקבוצות שהגיעו לחצי הגמר הן איכותיות וטובות ולכן זה היה פחות חשוב את מי נקבל. אני מאמין שהפועל רעננה תמשיך את המומנטום ותראה את האופי שלה בתור קבוצה כדי לנצח ולהמשיך את הדרך ההיסטורית לגמר".


רעננה חוגגת עלייה היסטורית לחצי הגמר (דני מרון)

עבור בית"ר ירושלים, הנחשבת לפייבוריטית לזכות במפעל, ניצבת הזדמנת להניף את הגביע לראשונה אחרי תשע שנים, מאז עונת 2008/9. בשנה שעברה נכנעו הצהובים-שחורים בחצי גמר הגביע למכבי תל אביב, 2:1 באצטדיון בחיפה. אם תזכה בית"ר בגביע, תהיה זו הפעם השביעית בתולדותיה. עד כה עברה הקבוצה בדרך לשלב ארבע האחרונות רק נציגות מהליגה הלאומית, הפועל ראשון לציון, הפועל מרמורק והפועל כפר סבא.

לעומת זאת, הפועל חיפה חלפה על פני הפועל פתח תקווה מליגת המשנה, נועלת טבלת ליגת העל הפועל עכו ואת היריבה העירונית מכבי חיפה ברבע הגמר. אם יזכו ניר קלינגר ושחקניו במפעל יהיה זה גביע רביעי בתולדות המועדון וראשון מאז 1974. 


קלינגר חוגג. היחיד מבין הארבעה שזכה להניף את גביע המדינה כמאמן (ערן לוף)

גם להפועל קריית שמונה יש כבר גביע בארון, זכר לזכייתה בעונת 2013/4, אז גם הגיעה בפעם האחרונה למעמד חצי הגמר ובאותה עונה גם הדיחה את בית"ר ירושלים בדרך לזכייה. שנה קודם לכן, ב-2012/3, היא הפסידה גמר. העונה היא עברה את האלופה הפועל באר שבע ברבע הגמר וקודם לכן את הפועל עפולה והפועל שפרעם. 

הנציגה האחרונה בחצי הגמר, הפועל רעננה, העפילה לראשונה בתולדותיה לחצי הגמר ובדרך למעמד עברה את סקציה עירוני רמת השרון, סקציה נס ציונה ומ.ס אשדוד.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי