קלינגר: לא עובר לקבוצה אחרת, לא משנה אילו סכומים יציעו לי

ניר קלינגר
ניר קלינגר | דני מרון

מאמן הפועל חיפה ל-103FM על הזכייה בגביע: "היינו מוכנים יותר מנטלית". הבעלים כץ: "יש לי סיכום בע"פ עם קלינגר, מאמין שיעזבו רק 2-3 שחקנים". שיימן: "לא מאמין שיצאה לי בעיטה כזאת, לא הזמן לדבר על ב"ש"

(גודל טקסט)

האופוריה בהפועל חיפה נמשכת לאחר הזכייה בגביע. השחקנים, אנשי המצוע והנהלת המועדון לא מפסיקים לחגוג ולהתרגש, ואחד מגיבורי הניצחון היה שמואל שיימן, שכבש בדקה ה-105 את השער הענק שכנראה הכריע את המשחק. שיימן התראיין היום (חמישי) ברדיו 103FM וסיפר על ההרגשה במשחק ואחריו.

"רוב הקריירה שיחקתי ברגל שמאל, לאחרונה התרגלתי לבעוט בימין", אמר שיימן, "הבקעתי שער דומה ברגל ימין כששיחקתי בהולנד. אני עדיין לא מאמין שיצאה לי בעיטה כזאת מהרגל, במעמד כזה ובמצב כזה".

השמועות כי הוא ישחק בעונה הבאה בהפועל באר שבע: "אני לא מדבר על באר שבע כרגע, תנו ליהנות מהגביע. זה לקחת תואר, בבוגרים שלי עדיין לא לקחתי תואר. היתה לי הזדמנות עם קבוצה לא גדולה ואני שמח שסוף סוף הצלחתי".

הייחוד של הפועל חיפה לאורך העונה: "כל פעם משהו אחר, תמיד יש שחקן שמתעלה. אם זה שטקוס ואם זה בן בסט, אנחנו משחקים בשביל הקבוצה, אף אחד לא מנסה לעשות דברים בשביל עצמו. זה דבר מיוחד".

שיימן חוגג עם חבריו.
שיימן חוגג עם חבריו. "לא חושב שיש מחסור במגנים שמאליים בארץ" (דני מרון)

המשחק עצמו: "היה משחק מאוד קשה נגד בית"ר שבאה ותקפה, אבל ניסינו לעשות מה שאפשר בזמן שהיה לנו והצלחנו".

גם המאמן ניר קלינגר התייחס למשחק: היו כמה משתנים שהביאו לנו את הניצחון. זה לא המאמן או שחקן אחד, זה כל המכלול. היינו אנדרדוג כי בכל זאת זה בית"ר ירושלים וזה בטדי, ובית"ר היא קבוצת גביע, אבל מנטלית היינו מוכנים יותר. עשינו עבודה יוצאת מן הכלל בימים האחרונים. ספגנו גול דקה אחרי שכבשנו, וזה שלא נשברנו מראה על החוזק המנטלי שלנו".

קלינגר.
קלינגר. "הרחתי את הגביע" (דני מרון)

"לא שיחקנו בשביל הארכה", הוסיף קלינגר, "רצינו לנצח -90 דקות. כשריאתי שזה כנראה לא יעבוד, הכנתי את השחקנים להארכה וזה עבד טוב מאוד. למדנו לא לקחת דברים כמובנים מאליהם, ידענו שככל שהדקות יעברו והלחץ יהיה על בית"ר הם יתחילו לעשות טעויות. השער שספגנו היה טעות של ריכוז, של מצב נייח. זה קורה. זה דברים שניתנים לתיקון בדיעבד, אבל אי אפשר להימנע מזה בו בזמן".

העל ה"כמעט שער עצמי" של תמאש: "זה היה אינסטינקט, רפלקס. הכדור פגע לו בראש והוסט לשער. זה קורה. זה לגמרי לא בכוונה, צריך להיות זהירים כשמדברים על דברים כאלה. אפשר לחשוב שהוא ושטקוס סיכמו שזה מה שיקרה".

היעד הבא בקריירה: "אני רוצה להישאר בהפועל חיפה. מכאן אני הולך רק לנבחרת. גם אם יציעו לי סכומים ממכבי חיפה או מכבי תל אביב אני לא הולך".

השחקנים שעוזבים: "את המשא ומתן אני משאיר ליואב, הוא עושה את זה יותר טוב ממני. השחקנים שיעזבו שיחקו העונה בהפועל חיפה, קיבלו ממנה משכורת והיא תהיה באירופה בזכותם. חנן ממן לא עבר להפועל באר שבע בשביל משכורת גדולה יותר. הוא רצה לשחק בבאר שבע ולכן הוא שוחרר. הוא היה מספיק גבר להגיד לי 'זה לא כסף, אני רוצה לעבור' אז הוא עבר".

הבעלים יואב כץ אישר שקלינגר ימשיך בהפועל חיפה בעונה הבאה. "אני כמובן מאחל לקלינגר שיהיה מאמן הנבחרת", אמר כץ ל-103FM, "אבל אני מאוד רוצה אותו אצלנו ואם הוא לא יהיה בנבחרת, הוא לא יעזוב. יש בינינו סיכום בעל פה".

על הזכייה בגביע: "כמי שהיה ספורטאי ושיחק כדורסל, אתה תמיד רוצה לזכות. כבר הרגשתי שננצח את המשחק. השחקנים שאלו הרבה שאלות  בתדרוך, היו מאוד אקטיביים. ברגע שראיתי את זה אמרתי ננצח".


כץ וההבעה הקפואה. "אני אותו דבר כשאני שמח וכשאני עצוב" (דני מרון)

איך זה שהוא נראה עצוב בסיום המשחק: "זה אני. אותה הבעה כשאני שמח ועצוב".


על הסגל בעונה הבאה
: "לדעתי הרוב יישארו. 2-3 שחקנים יעזבו לא יותר ונביא שחקנים יותר טובים מהם".


על התקציב:
 "באופן טבעי כשמשחקים באירופה משכורות השחקנים, שהם כ-70% מהתקציב, עולות. אני לא יודע אם זה הוגן, אבל כך זה וחייבים ליישר קו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי