ניתוח סיבוב ח': בית"ר נהדרת, ב"ש עם מקסימום נזק

ראיקוביץ' ושויפנלד חוגגים עם שחקני מכבי
ראיקוביץ' ושויפנלד חוגגים עם שחקני מכבי | דני מרון

רון עמיקם על משחקי הגביע: אי אפשר לנצח קבוצה עם מוסרים מעולים כפי שיש למכבי ת"א. המחאה של אוהדי מכבי חיפה מספססת, פעמיים. דרוש שופט עם עיניים חדות, שיטפל בדחיפות בחביב חביבו

(גודל טקסט)

1. עזבו רגע את מהלך השער של יונתן כהן. העובדה כי שלושת השערים בטדי היו קרוס מהאגף ותנועה של שחקן מטרה לקרבת השער, מעידה יותר מכל שבמקום שבו יש מוסרים איכותיים, יש הישגים. ואם יש במכבי ת"א כמה כאלה, זו המועמדת מספר 1 לדאבל. צריך לקרות אסון קולוסלי כדי שקבוצה שבה משחקים שחקן עומק כמו דור מיכה ושחקני קרוס מעולים כמו מאור קנדיל, אנריק סבוריט ועומר אצילי, לא תממש את הכישרון הזה שמחודד על ידי מאמן שמבין עניין.

בית"ר הייתה נהדרת והוכיחה שאפשר להגיע יותר רחוק מכפי שהגיעה עד עכשיו. איתמר ניצן נתן הצגה, מאור בוזגלו הזכיר נשכחות, אבל למכבי ת"א יש כל כך הרבה דברים טובים, אצל כל כך הרבה שחקנים, שאי אפשר לנצח אותה, פשוט אי אפשר.

2. אחת הקלישאות המטופשות ביותר בכדורגל הישראלי היא ש"בגביע צריך לעבור". אז כל הקבוצות הבכירות שומרות שחקנים, עושות רוטציה, חושבות על משחק הליגה הקרוב ויוצאות בשן ועין. הפועל ב"ש היא אחת כזו, ועזבו את זה שהניצחון שלה היה מתוק על הנייר – הוא היה מר במציאות.


אי אפשר לנצח אותם. שחקני מכבי תל אביב (דני מרון)

רק לראות את השחקנים של ב"ש שסחבו אתמול 90 דקות מול קבוצה שעשתה הכל כדי להגיע לפנדלים. מדדים, תופסים את הצד, מפלסים דרכם לחדר ההלבשה. באו להעביר את המשחק במינימום נזק, ואולי יצאו במקסימום.

עם מלוא האמפטיה לבית"ר ת"א/רמלה ולמאמנה המוכשר זיו אריה, חייבים לומר שאם הפועל ב"ש הייתה שמה יהבה על המשחק היום ולא על זה שביום שלישי, היא הייתה מנצחת את המשחק בתום 20 דקות ולא 120.

3. במחאה של חלק מאוהדי מכבי חיפה נגד יעקב שחר יש קטע שחסר: מי בעל ההון שעומד מאחריה? מה הקאץ'? מאיפה מכבי חיפה תציב 100 מיליון שקל תקציב בשנים הבאות? מי יערוב לתקציב הזה?


לא ברור מה היה האפקט שלה. מחאת אוהדי מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)

המחאה הזו פספסה אתמול פעמיים: ראשית, המחאה התקיימה במקביל למשחק, מחוץ לאצטדיון, ולא ברור מה היה האפקט שלה. הקבוצה – שהיא מעל הכל, יגיד כל אוהד – נותרה ללא קהל תומך במשחק שהוא הראשון בשרשרת מאוד קצרה של משחקים שבסופם מחלקים תואר. הפספוס השני הוא שהקהל המחאתי הפסיד אתמול משחק שמח, לשם שינוי, של שחקני מכבי חיפה. גם קונוסים היו נראים אתמול פחות אומללים משחקני הפועל מרמורק.

4. אין שום הפתעה בניצחון של הכח עמידר ר"ג על הפועל רעננה, בוודאי שלא בניצחון של כפר קאסם ברמת השרון. יש בהחלט הפתעה בניצחון של הפועל עכו על הפועל חיפה.

צריך לזכור כי הפערים שקיימים בין ליגת העל לליגה הלאומית הם תהומיים, ותהומיים וחצי כשמדובר בליגה א', אבל הפערים בין תחתית הליגה הלאומית לצמרת ליגה א' לא קיימים. להיפך. שני זרים שמי יודע מה טיבם, עוד אימון אחד בשבוע, ואולי סגל יותר עמוק. זה כלום, בפרט כאשר המחזור נערך בסוף שבוע ואין עומס של משחקים. לכפר קאסם יש סגל יותר איכותי, מומנטום הרבה יותר טוב, קהל הרבה יותר גדול ורעב הרבה יותר גדול. מפתיע שרמת השרון הפסידה רק 1:0.

ברגע שהכח לקחה את רעננה לפנדלים, היה ברור כי השוער הממולח של הכח – אלדר פשכצקי – כבר יארגן לה עלייה. רעננה היא קבוצת תחתית במהותה, ולא משנה שהיא במקום השביעי בליגת העל, ולכן מפגש מול קבוצת ליגה א' הוא מוקש עבורה. היא לא מיומנת ביוזמה במגרש, היא רגילה לצאת למתפרצות מול הגנות גבוהות, ואלה לא היו התנאים. הכח נמצאת במקום הראשון בליגה א' דרום הרבה בזכות העובדה כי היא מסוגלת לשחק ליזום ולהגיב באותה רמה. המשמעת הטקטית – הוכחה לסינרגיה מופלאה בין מאמן (עומר פרץ) לשחקנים שלו – הביאה את הכח לפנדלים.


אי אפשר לשחק כך, לא בכדורגל שאמור להיות הוגן. חביבו (דני מרון)

5. הגיע הזמן שמישהו יתחיל לטפל בחביב חביבו, ורצוי שזה יהיה שופט כדורגל עם עיניים חדות. גם בסוף השבוע הפיל מרפק של חביבו שחקן הגנה יריב – הפעם חיים איצרין מהפועל כפ"ס – במה שהפך אחרי שנייה לשער ביזארי שלו בעקב. ועדיין יש לחביבו פחות שערים ביזארים ממרפקים קטלניים.

אי אפשר לשחק כך, לא בכדורגל שאמור להיות הוגן. זה שמכבי פ"ת ואלישע לוי חיים עם זה בשלום לא אומר שסגל שופטי ליגת העל יכול לחיות עם זה בהמשך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי