דמארי נותח בהצלחה, פלט ו-ואלסקיס ימלאו את מקומו?

גליינור פלט, אדי גוטליב
גליינור פלט, אדי גוטליב | ערן לוף

פרסום ראשון: בהפועל ת"א מרוצים מהניצחון על קטמון, אך רוצים להתחזק ופנו לחלוץ מכבי חיפה וב"ש בעבר. כפי שפורסם, גם הליטאי יגיע ועשוי לחתום עד תום העונה עם אופציה. הקפטן ישוב בעונה הבאה, גלבאן בראשל"צ

(גודל טקסט)

בהפועל תל אביב השתחרר לחץ אדיר אתמול לאחר הניצחון בשלב ח' של גביע המדינה, 1:2 על הפועל קטמון שהעלה את האדומים לשמינית הגמר בה יארחו באמצע חודש ינואר את הפועל חדרה. במועדון מאמינם כי הניצחון שהושג והיה הראשון מאז תחילת חודש ספטמבר יוריד את המסך על התקופה השחורה של המועדון העונה. בנוסף, היה זה הניצחון הראשון של המאמן אופיר חיים מאז הגיע במקומו של קובי רפואה. כבר ביום רביעי תצא הפועל תל אביב לאצטדיון "סמי עופר" למפגש נגד הפועל חיפה (20:00, שידור ישיר בספורט3) , אותה קבוצה עליה גברה באצטדיון המושבה 0:1 משער ניצחון של אמיר עגייב.

בהפועל תל אביב מאושרים מהניצחון, אבל מבינים כי יכולת כזאת וסגל השחקנים הקיים לא יספיקו כדי להשאיר את הקבוצה בליגת העל. גורם במועדון אמר: "עד שחלון ההעברות יפתח רשמית ב-8 בינואר, יש שלושה משחקים לא פשוטים נגד הפועל חיפה בחוץ, בני סכנין בבית ועירוני קריית שמונה בצפון, ורק נגד מכבי תל אביב אותה נארח נוכל להשתמש בשחקני הרכש. נהיה אמורים להביא מספר שחקנים זרים וישראלים ולפגוע בול מבחינה מקצועית. זה לא יהיה קל במקביל לשחרור מספר שחקנים מהסגל הקיים. נפעל ללא לחצים כדי שיהיה סגל שיהיה מוכן לתת מעכשיו את הלב והנשמה".

ואכן, כפי שפורסם לראשונה בספורט1, אתמול בלילה הודיע החלוץ הליטאי נריוס ואלסקיס לקבוצה שהוא מוכן לקבל את ההצעה בימים הקרובים לישראל כדי לחתום על חוזה עד סיום העונה וירוויח כ-60 אלף דולר, כשלצדדים תהיה אופציה לעונה נוספת. כזכור, החלוץ הליטאי בן ה-31 ושיחק בעבר בבני יהודה, כשקבוצתו האחרונה הייתה ראטצ'בורי התאילנדית במדיה שיחק אשתקד. המאמן אופיר חיים אמר: "ואלסקיס שחקן מהיר, אנחנו מכירים אותו ונשמח אם יצטרף". בנוסף לוואלסקיס, מאמצי ראשי הקבוצה לצרף שחקנים חדשים נמשכים מול ערן לוי, חנן ממן, עדן בן בסט וניב זרין ולאחר שהפועל תל אביב החליטה שלא לצרף את יוסי בניון, הוא הוצע אתמול שוב לראשי המועדון.


ואלסקיס. בקרוב באדום? (דני מרון)

בנוסף לוואלסקיס, חלוץ זר שעשוי להצטרף לקבוצה ומכיר היטב גם הוא את ליגת העל הוא גליינור פלט. על פי גורם בכיר במועדון, הפועל תל אביב פנתה להולנדי בן ה-31 והציעה לו להצטרף עד תום העונה, ובמידה שירשים יקבל אופציה לעונה נוספת או אפילו לשתיים. פלט שייך כיום לאלניאספור מהליגה ראשונה בטורקיה, וכזכור שיחק בעונת 2013/14 בהפועל באר שבע ובקיץ 2015 חזר לקדנציה נוספת בישראל כשחתם במכבי חיפה במדיה שיחק עד ינואר 2017 וזכה איתה בגביע המדינה (2015/16).

מי שעזב את האדומים הוא פדרו גלבאן, ששוחרר ממעצר, הגיע לאימון הפועל ראשון לציון והשלים את מעברו. כזכור, משרד הפנים הורה על גירושו של הקשר מהארץ לאחר שלא אושרה לו אשרת שהייה והוא שהה בארץ שלא כחוק והארגנטינאי כבר נלקח לשדה התעופה והיה אמור לעזוב יחד עם אישתו ושלוש בנותיו, אך בסופו של דבר לאחר התערבותה של שרת הספורט מירי ריב, קיבל אישור להפקיד ערבות במשרד הפנים וחודש למצוא לעצמו קבוצה, כשכפי שפורסם כאן לראשונה, קבוצתו של אייל ברקוביץ' הייתה המועמדת הבכירה לקלוט את השחקן.


גלבאן. יישאר בישראל (אודי ציטיאט)

מהשרה רגב נמסר: "פדרו גלבאן הינו אחד השחקנים הזרים הטובים והמוערכים ששיחקו כאן בארץ והפך להיות חלק מהנוף של הכדורגל הישראלי. אני מודה לשר הפנים ולמנכ"ל רשות ההגירה שהפגינו אנושיות וחמלה ונעתרו לבקשתי לאפשר לשחקן לעזוב את המדינה בצורה המכובדת והראויה יחד עם בני משפחתו, כיאה לשחקן במעמדו ששהה בארץ שנים ארוכות".

בחזרה למשחק, את שער הניצחון כבש אתמול החלוץ הסרבי פייסל מוליץ', שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ לתוכניות של המאמן אופיר חיים, שלא האמין בו. מוליץ', לו היו טענות מקצועיות רבות, בעיקר בנוגע לכך שמקומו בהרכב, נקרא לשיחה אישית אצל המאמן והשניים פתחו דף חדש ביחסיים המקצועיים ביניהם. כבר לאחר המשחק אמר אופיר חיים: "למוליץ' היה משחק טוב מאוד וגם קאיו ברמה גבוהה מאוד, שחקן שאני מאמין בו מאוד. שער הניצחון של מוליץ' היה מבצע גדול משותף ויש לנו המון שחקנים טכניים וצריך להביא את היצירתיות למשחק".

הקפטן עומר דמארי נותח היום בהצלחה בסחוס הברך ויחל בהליך שיקום שיימשך שישה חודשים ובסיומו ישוב בהדרגה רק לפתיחת העונה הבאה. לקראת המשחק נגד הפועל חיפה, המגן השמאלי מרווין פירסמן לא יעמוד לרשות הקבוצה בשל צבירת כרטיסים צהובים ומסתמן שגם אמיר עגייב, הסובל ממתיחה בשריר הירך, לא יהיה כשיר.השוער אריק ינקו, שלא שיחק מאז ההפסד במחזור הראשון להפועל חדרה והיה אמור לעלות אתמול בהרכב, אבל לרוע מזלו מתח שריר בחימום והוא בספק רב למשחק נגד הפועל חיפה ובמקומו יוזעק כך מסתמן אחד משוערי הנוער.


אופיר חיים וזיקרי. האדומים ייצאו לדרך חדשה? (דני מרון)

"יש לחץ אדיר וצריך לעמוד בו", אמר המאמן. הניצחון על קטמון היה בגביע המדינה והליגה יותר חשובה. צריך להביא את היכולת מהאימונים למשחק מהמקומות הנמוכים האלו שהדברים יצאו קדימה. בלי לשחק עם הלב, אי אפשר לנצח. בשלב הבא בגביע נשחק נגד הפועל חדרה. הפועל תל אביב לא ניצחה עדיין את חדרה בעונה שעברה והעונה,אבל עכשיו הכול נעשה לקראת המשחק ברביעי נגד הפועל חיפה".

שחקן הקבוצה ניר לקס הוסיף: "כיף מאוד לנצח ולצאת לדרך חדשה לאחר שלא פתחנו טוב את המשחק ובמחצית השנייה השתלטנו על המשחק כי בגביע המדינה חשוב לעבור שלב ועברנו. המקום האחרון בטבלה לא מתאים לקבוצה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו ובמאמן אופיר חיים. הניצחון על קטמון הוא נקודת דרך חדשה וביום רביעי נגד הפועל חיפה נבוא לשם לנצח. יש לנו סגל ומאמן טוב וחדר הלבשה מצוין שלא מתפרק. הקבוצה מנסה להתנתק מהרעשים ומהלחץ ומהמקום האחרון נצא לדרך חדשה גם בליגה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי