אבוקסיס: "זה כאילו בחנו אותנו, מאיזה קושי אנחנו מסוגלים לצאת"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | דני מרון

מאמן בני יהודה לא הסתיר את התרגשותו אחרי הזכייה בתואר הראשון שלו: "יש לנו קבוצה של ווינרים. דור ג'אן הוא סמל למקצוענות, אלוהים ראה שמגיע לו להבקיע. יובל אשכנזי זה תופעה. הצעות? אני נשאר עם אברמוב"

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בני יהודה חגגה את זכייתה בגביע אמש (רביעי) עד השעות הקטנות של הלילה, תחילה באצטדיון סמי עופר ומאוחר יותר ברחוב האצ"ל שבשכונת התקווה יחד עם יותר מאלף אוהדים כתומים שהדליקו אבוקות, זיקוקים וחזיזים במשך שעות רבות.

מי שנראה מאושר במיוחד הוא המאמן יוסי אבוקסיס, שלא הפסיק לרקוד ולשיר יחד עם אנשי הצוות המקצועי והשחקנים, וניכר עליו שזכייתו הראשונה בתואר כמאמן, היתה מאוד משמעותית עבורו. אבוקסיס, שהולך ומסתמן כאחד מבכירים המאמנים בישראל, קיבל לאחרונה שדרוג משמעותי מאוד בשכרו בבני יהודה, שיעמוד בעונה הקרובה על כ-300 אלף יורו. בנוסף לכך, קיים בחוזהו של המאמן סעיף שחרור של חצי מיליון יורו, סכום יוצא דופן במונחים של שוק המאמנים בארץ. הבעלים ברק אברמוב כבר הצהיר שאבוקסיס יאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה ובקרוב יחל המאמן לגבש מחדש, יחד עם הבעלים, את סגל השחקנים לקראת העונה הבאה.

אבוקסיס לא הסתיר את התרגשותו, כשהגיע למסיבת העיתונאים שהתקיימה בסיום המשחק, שם פתח ואמר: "וואו, מה אני אגיד לכם. לא ראיתם אותי רוקד ככה על הדשא עד היום, כי מן הסתם עד היום לא זכיתי בשום תואר כמאמן ולא היתה לי סיבה. בגלל זה גם בחצי הגמר, נגד מכבי, כשכולם חגגו ושפכו עליי מים, הזזתי אותם ממני והזכרתי לכולם שזה רק חצי הגמר והיום כבר אפשר להתפרק, אפשר לשמוח וליהנות ואפשר להגיד שלבני יהודה יש קבוצה של ווינרים".

אבוקסיס.
אבוקסיס. "נכנסנו למשחק אחרי שהיינו בהלם ברבע השעה הראשונה (דני מרון)

"לחזור מפיגור מוקדם ולכתוש את נתניה, אני חושב שהיינו ממש טובים. נכנסנו למשחק, אחרי שהיינו בהלם ברבע השעה הראשונה והשער שספגנו. חזרנו ולא וויתרנו עד הסוף, אני כל כך שמח בשביל דור ג'אן שכבש והיה בשבילנו בכל סיבוב בגביע השנה. אם זה אי שם, במשחק נגד נורדיה בגשם, נקלענו לפיגור והסתכלתי אל לוח התוצאות, בסביבות הדקה ה-66 ואני רואה שנורדיה מובילה עלינו, ודור ג'אן הפך את המשחק עם צמד, וניצח בשבילנו גם את נצרת עילית עם 0:1, ונגד עפולה בחוץ, הוא עשה את ה-2:0 שהיה חשוב במשחק חוץ. אני באמת חושב שהיום זה השיא, כי הוא בחור מדהים, מקצוען, שחקן טוב אבל כשיש לנו חלוצים טובים, יוצא שחלק משחקים פחות. ג'אן הוא הסמל שלנו למקצוענות ולאדם, כי שחקנים שלא משחקים הרבה יכולים לבוא בטענות, אבל הוא נכנס ואלוהים בשמיים ראה שמגיע לו להבקיע את הגול הזה".

החזרה למשחק אחרי ספיגה מוקדמת: "אנשים קפאו לכמעט רבע שעה, אבל העברנו מסרים בתוך הקבוצה, שזו סך הכל התחלת המשחק והרגשתי שאנחנו במשחק. היינו שווים את השוויון הזה ואני שמח שזה הסתיים ככה".

"נתניה קבוצה מצוינת שנמצאת בתהליך התקדמות בשנתיים האחרונות", הוסיף אבוקסיס, "ואמרתי ששתי הקבוצות עשו עונה גדולה וזו שזכתה בגביע, זו עונה גדולה מאוד. זה שנשארתי בבני יהודה, כבר אמרתי לכם מספר פעמים, למרות ההצעות המפתות ממועדונים אחרים, שזה חלום של כל מאמן וגם שלי. ידעתי שאם אעזוב את בני יהודה, אני גם אפסיד את החברות שלי עם ברק אברמוב, ולא רציתי להפסיד את החברות שלי איתו, כי אני אחד שמי שהולך איתי ומאמין בדרך שלי, והולך איתי בימים הפחות טובים, אני לא שוכח לו את זה".

אבוקסיס עם אברמוב.
אבוקסיס עם אברמוב. "לא מוכר אנשים קרובים אליי בשביל מועדון גדול יותר" (דני מרון)

"ההתחלה שלנו היתה רעה מאוד ואני לא אשכח הודעה שאברמוב שלח לי בסיום משחק במחזור השביעי או השמיני, דווקא אחרי שהפסדנו לאשדוד, הוא אמר לי: 'אני איתך ואתה המאמן שלי'. אז עברה עונה ועכשיו מה? אני אעזוב אותו? כבר אמרתי שלפעמים החברות היא לרעתך, כי אז אתה מקבל הצעות ממכבי חיפה או בית"ר ירושלים, ואתה אומר לעצמך שאתה לא יכול לעזוב עכשיו. אני עושה את זה בלב שלם ויודע שיש דברים מעל כדורגל והחברות בינינו היא מעל הכדורגל. אנחנו כבר מתחילים להכין את העונה הבאה, ובשם החברות, אני לא מוכר אנשים קרובים אליי, אפילו לא בשביל מועדון גדול יותר. אני כל כך אוהב את ברק ונהנה איתו ואנחנו ביחד".

התפתחות המשחק אמש והתגברות השחקנים על פיגור ופציעות: "זה כאילו בחנו אותנו, מאיזה קושי אנחנו מסוגלים לצאת. סורו נפצע ועזוז נפצע ובהארכה נפצע גם קונסטנטין והיו חילופיים כפויים בגלל הפציעות ושמתי את חזיזה מגן ובחנו אותנו כל הזמן. סורו נפצע, נכנס תאמבי ועושה משחק מצוין. עמית ביטון נכנס, עושה משחק מצוין ומחסל את בצ'יראי, שהוא אחד החלוצים הטובים, ודור ג'אן שהחזיר אותנו למשחק ועמדנו בכל הקשיים".

על יובל אשכנזי, שכבש את הפנדל המנצח: "קודם כל, שלושה פנדליסטים קבועים שלנו לא יכלו לבעוט בכלל. סילבסטר לא היה במגרש, קונסטנטין לא היה כשיר לבעוט וגם קוויאר, שהיה ברשימת הבועטים המקורית, הוחלף. פתאום התבלגן לי הסדר שחשבתי עליו ואמרתי לעצמי, יובל ניצח לנו את החצי גמר, הוא בטוח יצליח גם הפעם. הפנדליסטים שלנו היו נדירים וגם בפנדל האחרון שלנו צריך גם קצת מזל. אשכנזי הגיע אלינו לפני שנתיים, לא ידעתי אפילו את שמו, הוא הגיע להיבחן, כטובה של אברמוב לחבר שלו. אחרי אימון אחד כבר שאלתי לגבי שמו ואמרתי לברק שיש בו משהו ומאותו רגע קיבלנו שחקן מקצוען, אחד שלא ראיתי דבר כזה. הוא כל הזמן רוצה להתאמן. נגמר האימון והוא רוצה להמשיך להתאמן, אפילו בחופש. אשכנזי זה תופעה ולפעמים משמיים זה מגיע לבחורים האלה להצליח ואני שמח".

השחקנים ברגע הפנדל המכריע.
השחקנים ברגע הפנדל המכריע. "היום כולם מכירים אותם" (מאור אלקסלסי)

על שחקניו שהיו אלמוניים בתחילת העונה: "אתם לא מבינים איך אני שמח לראות כאלה בחורים צעירים, שבתחילת השנה לא היו מזהים אותם בלי השם על החולצה מאחור. היום כולם מכירים את חזיזה, את סורו, את קונסטנטין ואת בלטקסה, שעשה התקדמות אדירה. כולם כאן עושים עונה מדהימה. הצעירים האלה פרצו כי הם הגיעו רעבים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי