אבוקסיס: "גם הזמן לעזוב את בני יהודה יגיע, כרגע אני נהנה"

ברק אברמוב יוסי אבוקסיס
ברק אברמוב יוסי אבוקסיס | דני מרון

המאמן התראיין ב-103FM לאחר הזכייה בגביע המדינה: "אוהב לעבוד עם שחקנים צעירים, כאלה שמנסים ללמד אותי עדיף שלא יגיעו". וגם: שחקן העונה שלו מבני יהודה, עתידו של אורי גוטמן והקושי של שועה במכבי חיפה

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

החגיגות הגדולות בתל אביב ובשכונת התקווה בפרט נמשכות גם כמעט 24 שעות אחרי הנפת הגביע המדינה בפעם השנייה מאז 2017. הכתומים שוב זכו לאחר דו קרב פנדלים, כידוע אמש גברו על מכבי נתניה 4:5 מהנקודה הלבנה בתום 120 דקות שהסתיימו ב-1:1, וכעת פועלים במועדון לסגור מול עיריית תל אביב ערב שבו תיחגג רשמית הזכייה בגביע.

בתוך כך החגיגות בני יהודה עוד צריכה לשחק כבר ביום ראשון הקרוב, שול מכבי נתניה והפעם במסגרת הליגה, אבל המאמן יוסי אבוקסיס שהתראיין בתכנית הספורט ב-103FM עוד עם הראש בערב המרגש עבורו אתמול – בו הוא זכה לראשונה בקריירת האימון שלו בתואר: "כבר חצי התאכזבתי בפנדל האחרון, אבל ראיתי שהכדור נכנס ואמרתי שאחרי כל מה שעבר הבחור הזה (יובל אשכנזי) כנראה מגיע לו גם לנצח את הגמר. זו הרגשה עילאית והמשך מדהים למה שאנחנו עושים בליגה. גם העובדה שחזרנו מפיגור בדקה הרביעית בגמר גביע, היה כיף לראות את הקבוצה הזו ואת האצטדיון שחצי ממנו היה צבוע בכתום".


החילופים שביצע בניסיון להשוות:
"היו לנו שני חילופים כפויים, אבל לא היה ראוי יותר מדור ג'אן שעלה בחילוף השלישי. איציק עזוז נפצע בשלב מוקדם ולא צריך היה להמר על המשחק בשלב זה. מורי נתן את הצגת חייו, המשחק הכי טוב שראיתי אותו ואני איתו בשנתיים האחרונות". 

העוצמה של אוהדי בני יהודה: "הייתי בטוח שיש איזה 3-4 אלף אוהדי נתניה בין 14 אלף הכרטיסים שאמרו לי שנרכשו על ידי אוהדי בני יהודה. אני מקווה שהם יגיעו בהמוניהם, בטח אם בלומפילד יהיה מוכן בזמן".


"לא היה ראוי ממנו". דור ג'אן חוגג את השוויון (אלוני מור)

אם הוא רוצה להגיע למועדון גדול: "אני רוצה ליהנות ואני נהנה כרגע עם ברק אברמוב כבעלים של בני יהודה. אנחנו כבר מתכננים את העונה הבאה. אני ממשיך בעונה הבאה לפחות בבני יהודה ומה שיהיה אחר כך אנחנו נראה, בכדורגל אי אפשר לתכנן מעבר. זו עובדה שאני נשאר וגם המועדונים שהוזכרו (ככאלה שרוצות אותו) הם חלום עבור כל מאמן, כולל אני. בני יהודה זה לא מועדון שיכול להילחם עם הקבוצות הגדולות בכל הנוגע לתקציב, אבל אני אוהב לעבוד עם שחקנים צעירים ורעבים שמגיעים ומתקדמים. זה יותר טוב מכוכבים ואם יש שחקן שיש לו שם והוא גם רעב אז אני אשמח להיות איתו, אבל שחקנים שמנסים ללמד את המאמן אני מעדיף שלא יגיעו".

ההצלחה של יובל אשכנזי ומושאלים צעירים שעשו את הפריצה תחתיו: "יש הרבה שחקנים טובים שמסתובבים בליגה השנייה והשלישית, לפעמים זה גם קשור למזל כמו עם אשכנזי שהוא בן 25. כבר החתמנו שני שחקנים מעפולה שיכולים להיות טובים מאוד בסגל שלנו. אני אוהב שחקנים רעבים ולא תמיד זה מצליח, אבל אנחנו מנסים. לגבי זרים, גם סורו שחקן צעיר ואני שמח שהוא הפך לאחד הזרים הכי משמעותיים בליגה. לא תמיד מצליחים, אבל בתקציב השפוי שלנו אנחנו עושים קבוצה טובה".

אם עוזרו אורי גוטמן בשל להוביל קבוצה: "אחרי שלוש שנים איתי, שנתיים בבני יהודה ושנה בסכנין, אין לי ספק שהוא יכול להיות מאמן מצוין כי הוא היה בבית ספר הכי טוב אצל אבא שלו אלי ואחר כך היה איתי. הוא יכול לקחת קבוצה ולהיות מאמן מצוין. יש לי צוות מאמנים מצוין שמגיע להם שיפרגנו להם. מי יחליף את אורי? יש לי כמה שמות שאני בודק ובסופו של דבר נמצא".


אסייג, אבוקסיס וגוטמן. "לאורי היה את בית הספר הטוב ביותר" (עדי אבישי)

דבריו שהזכייה בגביע היא יותר מאליפות: "אני חושב שההישג שלנו בליגה הוא גדול יותר, כי בגביע לפעמים מקבלים הגרלות כאלה ואחרות וזה גם נכון שהעפנו את מכבי ת"א, אבל בליגה יש 37 משחקים עם עליות וירידות ומבחינתי פלייאוף עליו זה הישג לא פחות גדול".

אם יעבוד עם מנהל מקצועי: "אני לא אשלול משהו לפני ששמעתי על זה. אני לא חושב שמנהל מקצועי זה דבר רע, רק צריך לדעת לחלק סמכויות".


המעבר הצפוי לבלומפילד בעונה הבאה
: "גם האצטדיון בפתח תקווה גדול עלינו ובוודאי שבלומפילד, אבל אצטדיון חדש תמיד מגדיל את כמות האוהדים ואולי אחרי הזכייה בגביע גם אנשים ירצו להגיע ולפרגן לקבוצה אז אני מנסה להיות אופטימי. גם התוצאות שלנו השנה בחוץ יותר טובות מאשר בבית בפ"ת".


עד מתי הוא ימשיך בבני יהודה
: "גם השלב הזה יגיע. מתי? לא יודע. אני נהנה מההווה בבני יהודה, גם אם זו נשמעת קלישאה".


אבוקסיס. יגיע גם השלב בו הוא ייפרד מהכתומים (דני מרון)

התקריות של ירדן שועה עם מרקו בלבול: "אני יכול להגיד שהוא אחד השחקנים הכי מוכשרים שאימנתי, אבל הוא צריך להתאים את עצמו למכבי חיפה וזה ממש לא הוגן שאדבר עכשיו על מאמן אחר או קבוצה אחרת. אצלנו הוא התנהג בצורה יפה וזה בחור שעזר לנו מאוד ואני אוהב אותו. מרקו בחור מקסים ומכבי חיפה מועדון ענק, הוא צריך להתאים את עצמו אליהם".

שחקן העונה שלו מבני יהודה: "יש לי שלושה מועמדים, אבל בשבילי דולב חזיזה. הוא הגיע מהפועל ר"ג ולא היה שם בהרכב בקבוצה שכמעט ירדה ליגה. אשכנזי כבר שנה שנייה אצלנו, אבל דולב גם עשה שינוי בהתנהגות שלו ולקח את התפקיד שלו בקישור כמו שצריך. אני לא מסתכל רק על מספרים, גם על דברים אחרים".

מאמן העונה, איביץ' או דראפיץ': "זה קשה. איביץ' קידם הרבה צעירים השנה כמו יונתן כהן, מאור קנדיל, שחר פיבן ודן גלזר. אני חושב ששניהם ביחד בשבילי הם מאמני העונה, אני גם מאוד אוהב את מה שדראפיץ' עושה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי