כך יוכלו אוהדים לקויי ראיה לחוות את משחק ישראל נגד אלבניה

קהל ישראל
קהל ישראל | עדי אבישי

יוזמה חשובה תנגיש עבור כ-100 אוהדים לקויי ראיה של נבחרת ישראל את המשחק ביום ראשון נגד אלבניה. האוהדים יהנו ממערכת סאונד משוכללת ומשידור אישי

(גודל טקסט)

כ-100 אוהדי כדורגל עם עיוורון ולקויות ראייה יגיעו למשחק הכדורגל בין ישראל ואלבניה באצטדיון סמי עופר (ראשון, 21:45) במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין ההתאחדות לכדורגל, חברת 'מהלב' והמרכז לעיוור בישראל לרגל הבליינד דיי, שיכלול את הנגשת המשחק לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. הנגשת המשחק תיעשה על-ידי אוזניות אלחוטיות שיחולקו לקהל עם לקויות הראייה, ואליהם ישודר המשחק כולו על ידי דני דבורין.

מטרת השדרן בשידור מסוג זה, בניגוד לשידורים אחרים, לצייר תמונה מלאה מילולית ככל האפשר, כולל פירוט של תיאור המגרש, השחקנים, צבעי התלבושות, תנועות והמהלכים במשחק ולהעניק לצופים את מלוא האינפורמציה. כמו כן, הותקנה מערכת שמע ייחודית לצורך המשחק, שכוללת מיקרופונים שמפוזרים ברחבי מגרש הכדורגל וביציעי הקהל ומעניקים שמיעה סטריאופונית של המתרחש על כר הדשא ובאיצטדיון. כך למשל, הצופים יוכלו לשמוע בבירור את כיוון הכדור, ריצת השחקנים וההתקדמות שלהם לאורך המגרש, המעבר של הכדור והפעילות מצד אחד של המגרש לצדו האחר וכן קולות הקהל, קולות העידוד והתשואות בכל רגע במהלך המשחק. 

האוהדים שיגיעו למשחק הם עם עיוורון או בעלי מגבלת ראייה ברמות שונות (החל מלקות קשה ועד עיוורון מוחלט), כאשר חלקם נעזרים בכלבי נחייה, והם יישבו יחד עם הקהל כולו על מנת לחוות את האווירה במשחק הכדורגל. עבור חלקם, זאת תהיה הפעם הראשונה. 



אוהדי נבחרת ישראל. מעכשיו גם ללקויי ראיה
אוהדי נבחרת ישראל. מעכשיו גם ללקויי ראיה (עדי אבישי)

 

נתי ביאליסטוק-כהן, מנכ"ל המרכז לעיוור: "עד כה נמנעו אנשים עם עיוורון לצאת מהבית ולהגיע לאירועים המוניים מסוג זה, אך אנו מאמינים כי ככל שיונגשו יותר ויותר אירועים – כך נראה בהתאמה יותר אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה מצטרפים אליהם ומשתלבים בחוויות שיש למרחב הישראלי להציע".מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רתם קמר: "אחת המטרות שלנו היא להביא למגרשי הכדורגל אוכלוסיות מגוונות, ללמוד על האתגרים השונים עמם הן מתמודדות ולסייע בהנגשת המשחק".

אודות הבליינד דיי:

אירועי ה-Blind Day יתקיימו בין התאריכים ה – 9.6.17 – 6.6.17, כאשר כנסת ישראל תציין את האירועים ביום דיונים מיוחד ב-13.6.16. ה-Blind Day נוסד על ידי קבוצת "חושבים בצבע", קבוצת סטודנטים עם עיוורון ולקויות ראייה מתחום התקשורת. בשנים האחרונות החל היום להתנהל בהובלת המרכז לעיוור בישראל, בשיתוף עמותות וארגונים העוסקים בשיפור חייה של קהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, לצד גופים מהמגזר הציבורי והפרטי ובשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי