טיבי שוחרר. אלישע: "גלזר, קלטינס, אוחנה וסולומון ישחקו"

אלישע לוי
אלישע לוי | עדי אבישי

מאמן נבחרת ישראל התייחס למשחק בשבת מול מקדוניה: "אנחנו סוחבים איתנו את ההפסד לאלבניה כבר חודשיים וחצי". וגם: אי זימון שכטר ועתידו בתפקיד. בלם מכבי תל אביב סובל מזעזוע מוח, עומר דנינו זומן במקומו

(גודל טקסט)

ההכנות לצמד משחקי מוקדמות גביע העולם ברוסיה מול מקדוניה (2.9, סמי עופר) ואיטליה (5.9) יצאו לדרך רשמית הבוקר (שלישי), כאשר מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי התייצב למסיבת עיתונאים ראשונה ובסיומה נערך האימון הראשון מאז ה-3:0 לאלבניה בחודש יוני.

נבחרת ישראל כידוע מדורגת רביעית לאחר שישה מחזורים בבית 7 במוקדמות מונדיאל 2018, כאשר אלבניה שלישית עם הפרש שערים עדיף ובפסגה איטליה וספרד עם 16 נקודות, כל נבחרת ניצחה חמש פעמים ורק אחת מול השנייה הן סיימו בתיקו.

אימון הבוקר היה קל בעקבות העומס בו היו השחקנים בשבועות פתיחת העונה והמאמן בחר לחלק את השנים לשלוש קבוצות. איתן טיבי, בלם מכבי תל אביב שנפגע מול קריית שמונה, סובל מזעזוע מוח קל ורופא הנבחרת מרק רוסנובסקי החליט לשחררו מהסגל כדי שיזכה למנוחה הנדרשת ויתאושש. במקומו זומן לסגל בלם מכבי פתח תקווה, עומר דנינו, שיצטרף כבר הערב לאימונים.

עוד קודם לכן, בפתיחת מסיבת העיתונאים התייחס אלישע לוי ל-3:0 הצורב מול אלבניה: "היה לנו הפסד באמת יוצא דופן לעיני הקהל שלנו. כולנו היינו מאוד מאוכזבים מהתוצאה ולא פחות מהדרך, כי שיחקנו לא טוב ולא היינו אגרסיביים. בכל פרמטר שלא תבדקו שיחקנו לא טוב. היה לנו הרבה מה ללמוד. בקבוצה מפסידים משחק אחד ושבוע אחרי זה מתקנים, כאן היו לנו חודשיים וחצי ואנחנו סוחבים את זה איתנו. ברמה המקצועית נעשה הכל כדי לתקן את הליקויים. זו הזדמנות להחזיר לקהל את האמון בנו".


אלישע. הזדמנות להחזיר את אמון הקהל בנבחרת (עדי אבישי))


היריבה הקרובה
: "די לזכור מה עשתה מקדוניה לספרד ולאיטליה. מצפה לנו משחק קשה, אבל אנחנו רוצים לבוא אחרת לעומת המשחק מול אלבניה".

האם עומרי גלזר יפתח: "אם מסתכלים על הנבחרת עד עכשיו אז התקפית אנחנו עומדים בציפיות. לא היינו טובים הגנתית במשחק האחרון ואני לא מדבר רק על השוער – גורש עשה עבודה טובה מאוד ואינ לא מאשים אותו – אבל גם נגד ספרד, הנבחרת הכי טובה בעולם, אני לא עושה חיים קלים לשחקנים שלנו. אנחנו יכולים לעשות יותר בכל מה שקשור לאגרסיביות כי קיבלנו גולים קלים.

"לגבי גלזר, כמו קלטינס, סולומון, אוחנה וקליטנס, הם שחקני הנבחרת הצעירה והם פה כי אני מאמין בהם ואני מתכוון לתת להם לשחק. גורש איבד את המקום שלו (בב"ש, א.ג) וזה פגע בו. אני יודע מי יפתח, אבל לא חושף את זה. אני רואה את גלזר כל שבוע ואת הרוש באמצעות התוכנה. קליימן שיחק מצוין מול מכבי ואני מכיר את כל השוערים מצוין", המשיך המאמן הלאומי.


עומרי גלזר. יהיה שוער הנבחרת כבר בגיל 21? (דני מרון)

הלגיונרים שבסגל: "כשדוידזאדה לא שיחק בגנט הוא לא היה בסגל, וכעת הוא חזר למכבי תל אביב והוא בשלב הבתים באירופה, שזה דבר טוב לנו וחבל שגם בית"ר לא שם, אז הוא גם בסגל ביחד עם טאלב. ככה אנחנו בוחרים. בנבחרת צריך לקחת בהתאם למשימה את השחקנים בכושר המתאים והטוב ביותר. את מרואן קבהא אני מכיר עוד מהליגה ומטבע הדברים לנבחרת לוקחים את אלו שבכושר הטוב ביותר, וקבהא בכושר טוב. גם נפצעו לנו גולסה וכיאם ויש לנו צורך בשחקנים".

איתי שכטר ועידן ורד שלא זומנו: "שניהם בכושר טוב, אבל כשאני בא למשימה אני פחות או יותר יודע איך אני מתכוון לשוחק ובוחר בהתאם. אם שכטר הוזכר, אז יש לי מספר חלוצים ובכינוס הקודם העדפתי את שכטר על דאבור ועכשיו זה הפוך. אני לא מתעלם מהכושר של שכטר, יש עניין של מחשבה".


עתידו כמאמן הנבחרת
: "בכל מקום שעבדתי בסוף הבאתי את התוצאות. אני לא איש של זבנג או של הוקוס פוקוס, לכן אני לא רוצה להתעסק בעתיד ואעשה מה שצריך עד הרגע האחרון. עופר עיני הוא אדם של מילה, לדעתי צריך לקבל מאמן שני קמפיינים".


ורד ושכטר. הפעם הם לא זומנו (דני מרון)


ניר ביטון שנותר מחוץ לסגל
: "הוא היה אצלי בסגל וקיבל את ההזדמנויות. אחרי מה שקרה הוא איבד את המקום בסלטיק וזה משפיע מאוד על הזימונים פה. בעיני הוא קשר טוב ולא בלם כמו שהוא משחק בסלטיק, אבל כל אחד והראיה שלו ואני מכבד את זה. בעמדת הבלם יש לנו שחקנים טבעיים".

אם ייתכנו תקריות נוספות עם שחקני הסגל: "כמו שקרה עם חמד והרוש, יכול לקרות עם כל שחקן כדורגל, אי אפשר להיות נאיבים. כל שחקן שפוגעים בו יכול למעוד, וכשזה קורה אני מיישר את מי שצריך".


חדר ההלבשה של הנבחרת
: "בעידן הזה אי אפשר למנוע מאנשים לדבר. יש להם טוויטר, פייסבוק ולכתבים יש גישה – וטוב שכך, זה עידן כזה. גם בליגה מפסידים משחק והכל קיצוני בכל קבוצה שלא תהיה. ההבדל בין הפסד לניצחון הוא שמיים וארץ. אנחנו מאוד קיצוניים וזה בסדר. לנו יש חדר הלבשה טובה ואני אתן דוגמא – הפסדנו לספרד, שזה לגיטימי, אבל אז תומר ואריאל דיברו. אלו דברים שיכולים גם לקרות מחר, השאלה איך מטפלים בזה. כשהפסדנו לאלבניה, הפסד מאכזב, קשה ולא נעים, לא שמעתי ציוץ. מה זה מלמד? שחדר ההלבשה היה יותר חזק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי