עופר עיני ואלישע לוי השעו את ערן זהבי מנבחרת ישראל

ערן זהבי
ערן זהבי | צילום: ערן לוף

מאמן הנבחרת ויו"ר ההתאחדות בחרו בצעד יוצא דופן לאחר שהקפטן זרק את הסרט במהלך ה-1:0 למקדוניה: "שחקן חייב להתמודד עם כל סיטואציה". לא יצא לאיטליה. צפו בכוכב משליך את הסרט בזעם

(גודל טקסט)
ערן זהבי ספג הערב (שבת) עונש חסר תקדים. הקפטן שזרק את הסרט ב-1:0 למקדוניה הושעה מהנבחרת ולא יצא עימה למשחק עם איטליה (שלישי, 21:45). יו"ר ההתאחדות עופר עיני והמאמן אלישע לוי החליטו לנקוט בצעד יוצא הדופן. עיני אמר: "שחקן כדורגל, ודאי קפטן הנבחרת, חייב להתמודד עם כל סיטואציה ולשמור על כבוד הנבחרת גם כאשר קומץ אוהדים מחליט לשרוק לו בוז. ערן זהבי אמנם התנצל על האקט החמור, אבל נבחרת ישראל וערכים של כבוד וספורטיביות הם תמיד מעל כל תוצאה על כר הדשא".


"ערן זהבי היה בסערת רגשות בגלל שריקות הבוז", ניסה להסביר אלישע לוי עוד קודם לכן את התנהגותו של הקפטן בסיום ה-1:0 בסמי עופר. "אנחנו נשב ונדבר עם ערן ורק אחר כך נשפוט אותו. אני בטוח שהוא לא רצה שזה יקרה והוא עשה את זה כי הוא היה בסערת רגשות. לקחת לו את סרט הקפטן?אני אשב, אדבר איתו ואז נחליט. אני בטוח שהוא מבין שהוא לא נהג נכון. אחרי שנדבר איתו ברוגע נגיע ביחד למסקנות".




אלישע ניסה להסביר את היכולת: "התוצאה היא הדבר הכי חשוב. אני יכול לדבר על מוכנת ונחישות, אבל זה לא הספיק היום. כל מי שהסתכל ראה שהבחורים נתנו הכל. יש פער גדול מאוד בין הנחישות לבין התוצאה. אני לא אוהב לתרץ ולהמציא סיפורים. אנחנו מפסידים כקבוצה וצריכים להתמודד עם הסיטואציה הזאת".


האפשרות שלא יקבל קמפיין נוסף: "אני לא הסיפור כאן. זה באמת לא מעניין אותי ואני בכלל לא מתעסק בזה. מי שצריך לקבל את ההחלטות יקבל אותן. אני מנטרל את רעשי הרקע ולא מתווכח עם אף אחד. לא ביקשתי ולא דרשתי להמשיך כפי שפורסם במקום כזה או אחר. כשיגמר החוזה נדבר בצורה הכי טובה ומכובדת. ההפסד מאכזב אותי. לא שיחקנו טוב וזה היה משחק של גול לכאן או לכאן. רצינו מאוד לא לאכזב את הקהל ועשינו כל מה שצריך מבחינת מוכנות. לצערי הרב הפסדנו גם את המשחק הזה".


בחירת ההרכב: "בחרתי אותו בהתאם ליריבה ולשחקנים שנמצאים במצב הכי טוב. חשבתי ששחקנים שיכולים לעשות דריבל ויש להם יכולת אישית יבואו וידגישו את היתרונות שלו. חשבתי שמול הגובה שלהם אם נשחק בקרקע זה יעזור. חסרה לנו נוכחות באמצע ואז הכנסנו תומר ולא הצלחנו להבקיע. זה לא משנה מה אני אגיד, לכם יש את הפרבילגיה לדבר בדיעבד".




איבד את העשתונות. ערן זהבי (ערן לוף)


ביברס נאתכו אמר על אי הכללתו בהרכב: "המאמן קובע את ההרכב. אני לא מתייחס לזה".


זריקת סרט הקפטן של זהבי: "יש מספיק אנשים שיגיבו בנושא. לא רוצה להגיד דברים שיזיקו. זה השתלשלות של דברים מסביב. לא כיבדו את יוסי בפעם שעברה ועכשיו לו אותו. לא נשנה את זה ביום ולא ביומיים, צריך להתמודד עם זה. אי אפשר לומר שזה נעים. לא מכבדים כאן שחקנים גדולים – זה משהו בתרבות שלנו".


ההפסד: "כרגע המקום השלישי לא נראה הכי ריאלי. ננסה לסיים את זה על הצד החיובי".



עמד במוקד הסערה, זהבי (ערן לוף)


מרוואן קבהא: "יודע ששיחקתי טוב אבל זה מאכזב להפסיד בבית. המקום השלישי קצת בספק. יש לנו את איטליה ונצטרך להמשיך לעבוד ולעשות את המקסימום".


ההצבה בהרכב: "ראיתי שאני פותח והתכוננתי כמו שצריך, הייתי מוכן. זה לא משנה מתי אמרו לי שאני פותח. מאוכזב שהפסדנו".


זריקת סרט הקפטן של זהבי: "אני יכול להבין שהקהל מאוכזב אבל זה לא מתאים לשרוק לקפטן שלנו בוז כזה. זה פוגע בכל השחקנים ומקווה שזה לא יחזור. בסופו של דבר אנחנו עושים את המקסימום שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי