ביזיון אחד גדול: ערן זהבי בייש את ישראל בפני כל העולם

ערן זהבי
ערן זהבי | ערן לוף

שחקנים גדולים ממנו לא העזו להתנהג כך, המאמן הושפל ובחר להגן על אף שפגע במניותיו ויו"ר ההתאחדות עופר עיני הוא הראשון שצריך ללכת הביתה בעקבות המחדל. ג'ימי טורק, שחקן הנבחרת בעבר, חושב על הדורות הבאים

(גודל טקסט)

 נבחרת ישראל הובכה אתמול במשחק בית מול מקדוניה בדרך לקמפיין כושל נוסף, אבל אלו שצריכים לשים את המפתחות וללכת הביתה הם היושב ראש עופר עיני והמאמן אלישע לוי, ולא מסיבות מקצועיות.

ההתנהגות המבזה של הקפטן זהבי עברה כל גבול. הרבה שחקנים גדולים היו בכדורגל שלנו, נתחיל ממוטל'ה שפיגלר וגיורא שפיגל, גדעון דמתי, חיים רביבו, אייל ברקוביץ' ואחרים שהיו שחקנים הרבה טובים ומשפיעים מזהבי בנבחרת. חלקם העלו את הנבחרת למשחקי הגביע העולמי במקסיקו 1970, היו מי שהגיעו למשחקים האולימפיים בשנת 76 במונטריאול שבקנדה, ולמרות זאת לאף אחד מהכוכבים האלה לא הייתה את התעוזה והחוצפה להתנהג כמו שהקפטן זהבי התנהג אתמול בסמי עופר.


עופר עיני, כיושב ראש ההתאחדות, היה צריך לרדת מיציע הכבוד באותה שניה שזהבי השליך את סרט הקפטן ולגרש את החלוץ בבושת פנים הביתה וללא אפשרות לחזור לנבחרת ישראל. הוא ביזה את הדגל, את ההתאחדות, המאמן והקהל שבדרך כלל תמך ומחא כפיים, על אף קומץ קטן שקילל.

יש דברים שעופר עיני מומחה בהם, כמו בפוליטיקה שהביאה אותו לכדורגל שלנו, בהסתדרות פעלת, קידמת ודאגת לנשים ולפועלים, העלית את אחוז שכר המינימום. יש דברים שהוא עושה אותם טוב. אבל עיני, עשה טובה ותיתן לנגר לבנות, לטבח לבשל ולאיש מקצוע מהכדורגל לנהל. אם פעולה כזו כמו של זהבי לא ביזתה והעליבה אותך, אז מה כן?


הראשון שצריך ללכת הביתה על חוסר התגובה. עופר עיני (ערן לוף)

גם בנוגע למאמן אלישע לוי, אותו אני מכבד ומוקיר גם כשהיה שחקן וגם כמאמן, המקרה של זהבי הוריד ממניותיו. לא רק אצלי, אצל כולם. אחרי שריקת הסיום ראיתי אותו מתחבק ולוחץ את ידו של זהבי, וזה דקות אחרי הבושה הגדולה שעשה לך ולכולנו מול כל העולם. במקום להתפתל ולחמוק מתשובות חותכות, הייתי מצפה ממך לשלוח אותו הביתה מיד, אפילו מבלי שיזכה להתרחץ. מי שלא מכבד את סרט הקפטן, לא יכול לייצג את הנבחרת.

נכון שערן זהבי עושה בשנה סכומים שלא עושים חצי משחקני ליגת העל ביחד, ושיהיה לו לבריאות – הוא נפל לזמנים טובים, עם כסף גדול, וידע לנצל את זה יפה מאוד – אבל לזרוק את סרט הקפטן בהפגנתיות כזו בגלל שחלק קטן מהקהל קילל אותך? נו באמת. אם רק תדע כמה אותי קיללו, פגעו וירקו עליי במשך כל השנים רק בגלל מי שאני. אותך קיללו מפני שלא שיחקת טוב וכי אתה לא יודע להנהיג את הנבחרת.

שחקנים גדולים צריכים לדעת לעבור גם מצבים כאלה, אבל אתה עברת את גבול הטעם הטוב. קורה ששחקנים טועים, אבל המקרה של ערן זהבי הוא לא טעות – זה ביזיון אחד גדול. אני מקווה שההחלטה של עופר עיני ואלישע לוי תעצור את הביזיון הזה גם לדורות הבאים.

זהבי ואלישע לוי בסיום, דקות אחרי "הבושה הגדולה" (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי