אלישע לוי: מי שמטנף מאחורי הגב לא ראוי להיות בנבחרת ישראל

אלישע לוי
אלישע לוי | דני מרון

מאמן הנבחרת ירה לפני ליכטנשטיין: "דאבור דיווח על פציעה 3 פעמים". סבע? לא מספיק שער פה או שם, שיתרכז בכדורגל במקום לדבר". על זהבי: "לא יכול לוותר על שחקן כזה, נעשה הכל שיחזור". עטר יפתח ב-11?

(גודל טקסט)
מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי עורך בשעה זו מסיבת עיתונאים לקראת צמד המשחקים מול ליכטנשטיין וספרד במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018.


המאמן הלאומי פתח את מסיבת העיתונאים והתייחס לזימונים לנבחרת: "לגבי אלירן עטר, בנבחרת אני לא זוכר פעם אחת שהיו בה זימונים ולא היו לגביהם שאלות. כמעט שלא יוצא מצב שמה שהיה בכינוס האחרון, מתאים לכינוס הבא. לכן, יש לי מאגר של 50 שחקנים ואז אני בוחר את השחקנים בכושר הטוב ביותר בהתאם לצורת המשחק שלי. עטר הוא שחקן סגל לגיטימי, ראיתי אותו לאחרונה משחק במכבי תל אביב. לקראת המשחק הראשון הוא בתמונה, והוא בכושר טוב".




מואנס דאבור: "מואנס שחקן טוב שנמצא בכושר טוב בליגה האוסטרית. לא כל מי שנמצא בכושר הטוב ביותר, עומד לרשותי. בשלוש הפעמים האחרונות שהזמנתי את דאבור, הוא דיווח על פציעה ברגע האחרון. למרות האיכות שלו, אני מצפה משחקנים למחוייבות. אני לא מתקיף את מואנס, אלא מציין עובדות. הפעם החלטתי להשאיר אותו בצד".


עטר. שחקן סגל לגיטימי (דני מרון)


דיא סבע:
"אני עוקב אחריו והוא נמצא בכושר טוב. עבור נבחרת ישראל לא מספיק שער פה או שם, אני עוקב אחריו ומאחל לו לייצר דברים חשובים. אני מאחל לו שהוא לא ידבר, גם הסוכנים שלו לא צריכים לדבר. שיתרכז בכדורגל במקום לדבר" 


הביקורת כלפיו: "אני לא מרגיש שיש מרדף אחריי. אני לא מופתע מהביקורת, אחרי כל זימון יש טענות. אנחנו חיים במדינה חופשית ובמדינה שלנו מרשים לבקר את ראש הממשלה, הרמטכ"ל והשרים, והגיוני שמבקרים את המאמן הלאומי. יש שיח פרוע, ואני לא רוצה להיות שותף. יש גורמים אינטרסנטים כמו מאמנים לשעבר. אני לא כועס על עיתונאים או פרשנים, כי זה התפקיד שלהם. אני משתדל להיות מרוכז בעבודה, אבל יש כאלה שמייצרים אווירה פחות טובה עבור הנבחרת. הנבחרת בשבילי היא מעל הכל. ברור שהקהל אוהב אותנו, אבל ברור לי שגם צריך תוצאות. הקמפיין הזה קשה ואף אחד לא נתן לנו סיכוי. בבית אחד עם ספרד ואיטליה, וגם אלבניה שטובה מאיתנו – אפשר להביט על הדברים כמו שאתה בוחר. אני רוצה לסיים את הקמפיין בצורה הכי טובה, אני לא מזלזל בליכטנשטיין – זה משחק שחייבים לנצח. אין משחקים קלים, בטח לא בחוץ ורק אז נתייחס לספרד".



אלישע לוי. לא רוצה לקחת חלק בשיח הפרוע (דני מרון)


מטרות הקמפיין: "כשקיבלתי את המינוי כולם הזהירו אותי שמדובר בבית קברות למאמנים. אני לא מצטער לרגע אחד על ההחלטה להגיע לכאן. אני גאה בנבחרת, ונהנה מכל רגע. לא דיברנו על סימון מטרה של מקום שלישי או רביעי, היו לנו מטרות אחרות ואותן לא הצלחנו להשיג. אני אעשה הכול כדי לסיים יפה, וזה אומר לנצח את ליכנטשטיין ולעשות משחק טוב מול נבחרת ספרד".


 

 


 

הזימון של גידי קאניוק: "אני לא יודע עד כמה אתה יודע, אנחנו מצויידים בתוכנות הכי טובות שיש מבחינה טכנולוגית ובהן אפשר לראות כל שחקן בכל מקום. זה שקאניוק משחק במקום לא אטרקטיבי, לא אומר שלא צריך לזמן אותו. הוא חלק מהסגל שלנו, והיה בכינוס או שניים. אני מביט על גידי בתור שחקן שמסוגל לאיים על השער, ולהביא מספרים. אנחנו עוקבים אחרי כולם, העולם הוא כפר גלובלי. אין מצב שאנחנו לא רואים שחקן ומזמנים אותו".



"זה שקאניוק משחק במקום לא אטרקטיבי, לא אומר שלא צריך לזמן אותו" (דני מרון)



אם מאמן שמצליח בליגה יצליח גם בנבחרת: "יכול להיות שמאמן שלא הצליח בליגה, ואז הוא מאמן בנבחרת ומצליח. רוב הדוגמאות הן הפוכות, ומן הסתם הצלחה בליגה מביאה איתה הרבה יותר ניסיון ויכולות. אי אפשר לקבוע בצורה חד משמעית. אני מודע לכך שהתפקיד הזה הוא כפוי טובה. השאיפה הכי גדולה שלי היא להגיע לנבחרת, כל מאמן צריך לשאוף לזה. אני לא מצטער לרגע". 

 

 

ההבדלים בין סבע לזימונים אחרים: "אני חושב שיש הבדל בין סבע למנור סלומון. אם הוא לא היה מבוקש בנבחרת הצעירה, אז הוא היה איתנו. לא פסלתי את דיא סבע, אלא רק אמרתי שצריך סבלנות. עם כל הכבוד, לחץ של סוכן, מדיה או קבוצה לא ישפיעו עליי. בנבחרת ישראל הלכתי עם הדרך שלי, גם אם נפגעתי תדמיתית. אף סוכן או קבוצה לא יקדמו את האינטרסיים שלהם. אדם שלא עומד בזה כי הוא לא מרוצה מהדקות, לא מרוצה מהזימון או מטנף – הוא לא ראוי לנבחרת ישראל".



לא פסלתי את סבע, הוא צריך סבלנות (דני מרון)


הדברים שהיה רוצה לעשות אחרת:
"אם יש מישהו שלא בודק את עצמו ולהביט על עצמו, הוא לא חכם במיוחד. אני יכול להרגיע את כולם, בדקתי את עצמי בכול צומת".



אם הוא מאוכזב מעופר עיני: "אני לא מאוכזב ממנו, אלא להפך. אני נהנה לעבוד עם עופר ולא התייחסתי יותר מדי לאמירה שלו אחרי נבחרת ספרד. אני לא משנה את דעתי עכשיו. כל אחד יעשה את החשבון שלו בסופו של דבר, נשב וכל אחד יגיד את דעתו. לגיטימי וזכותו של עופר לעשות החשבון שלו. נעשה את הדבר הכי טוב בשבילי ובשביל נבחרת ישראל".



עיני. אלישע לוי לא מאוכזב (עדי אבישי)


פרשת שיר צדק: "הצטערתי לשמוע על מה שקרה לו. הוא שחקן מחויב ואני מקווה שהוא יקבל עונש מידתי. אשמח שהוא יחזור לכדורגל כמה שיותר מהר".


ערן זהבי: "מאוד הצטערתי על מה שהוא עשה, בנסיבות המסובכות שהוא ניצב בהן. אני לא מאחל לאף אחד לעמוד בסיטואציה לא פשוטה כזאת. אני לא מצדיק את התגובה שלו ולכן הוא נענש. הוא עשה טעות לטעמי שהוא מיד פרש. הכדורגל הישראלי לא יכול לוותר על שחקן כמו זהבי. צריך למצוא את הדרך כדי שהוא יחזור. זו מציאות שנוצרה לפי הוא חזק יותר מכולם, אבל זו שטות. הוא נענש כמו תומר חמד ואריאל הרוש ברגע שהוא מעד, אבל לא צריך לתלות אותו"



"הכדורגל הישראלי לא יכול לוותר על שחקן כמו ערן זהבי" (ערן לוי)


הבחירה להשעות אותו: "הצבתי רף מסוים בנבחרת ושמרתי עליו לאורך כל הדרך. מי שביצע עבירת משמעת לא יזומן לסגל".


נבחרת ישראל קיימה אימון ראשון במתחם בית הנבחרות בשפיים ותמריא לשווייץ ומשם תגיע לליכטנשטיין. באסיפה אלישע לוי אמר לשחקניו: "מאז הניצחונות בחוץ במקדוניה ואלבניה התוצאות בירידה בואו נסיים את הטורניר עם ראש מורם ונעשה תוצאה שתביא כבוד".


חלוץ מכבי תל אביב אלירן עטר תורגל בהתקפה על חשבון החלוץ טל בן חיים ואילו אפשרות נוספת תורגלה בהגנה כשחאתם עאבד אלחמיד עשוי לשחק כבלם לצד טל בן חיים כדי לבחון אותו ולאפשר מנוחה לאיתן טיבי לקראת המשחק בשני נגד ספרד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי