נמני: "הנבחרת צריכה מנהל מקצועי, אין שחקן שעושה הבדל"

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | AFP

כוכב העבר ירה בראיון ל-103FM: "אלישע טעה לגבי הזימונים, סבע הכי טוב בליגה כרגע", "בעוד שלוש שנים נהיה באותו המקום", "צריך יו"ר ההתאחדות שמגיע מהכדורגל"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תנעל את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 מול נבחרת ספרד הערב (שני, 21:45), לקראת המשחק אבי נמני התראיין ל-103FM וסיפק את הזווית שלו למפגש באצטדיון טדי.

נמני פתח והתייחס לקדנציה של אלישע לוי בנבחרת: "ההתנהגות של השחקנים תלויה בהם. אי אפשר לטאטא דברים מתחת לשטיח ודברים כאלה פוגעים באלה. לראייה הוא בחר לנפות את אריאל הרוש ותומר חמד, שביקרו אותו ואת ערן זהבי. גם אלמוג כהן נופה וחזר, כמו הרוש. יש בעיות שאפשר להתעלם מהן, אבל אז היא פוגעת בהם. הנבחרת תסתדר מצוין ללא שחקן כזה או אחר".

התוצאות המאכזבות: "מדובר בציפיות. בבית הזה יש את איטליה וספרד, ואנחנו לא ברמה שלהן. אלבניה טיפה יותר טובה מאיתנו, אחרי זה יש את ישראל ואת מקדוניה. הנבחרת לא עשתה את קפיצת המדרגה, זו הייתה הזדמנות לעשות את זה. הסיכויים לסיים במקום השלישי לא גבוהים. איבדנו את היכולת להפתיע בבית. פעם היינו מסוגלים להפתיע מול הקהל הביתי, היום זה לא קיים".


טעה. אלישע לוי (דני מרון) 

"אני חושב שהדור הזה יכול להגיע ליותר", הסביר נמני: "לא לוקחים את הכדורגל הישראלי ברצינות. כל הרשויות האלה עושות צחוק מכולנו לאורך שנים. יש דברים שהם נורא פשוטים והם עובדתיים. תעקבו אחרי שווייץ, בלגיה ופינלנד. הם לא התקדמו תוך שנה או שנתיים. כאן לא עובדים לפי אף תוכנית, הכול כאן זה שליפות. אין מאמנים איכותיים, גם בקבוצות הבוגרות אין מאמנים ברמה גבוהה. סיפור אלישע לוי הוא לא רלוונטי. גוטמן, שלמה שרף, אברהם גרנט, דרור קשטן – כולם לא מאמנים טובים? זה לא רציני להגיד את זה. מי שעושה פרצוף, יימצא את עצמו מחוץ לנבחרת. אין כאן שחקן אחד שעושה את ההבדל".

בחירת הקהל: "מה שהיה בעבר, לא קורה כרגע. אין את התחושות סביב הנבחרת ועדיין אני מאמין בדור השחקנים הזה. אפשר להוציא ממנו המון. הכי קל זה להישבר, זה לא נכון. יש לנו בעיה גדולה נורא, מגדלים כאן בארץ רק שחקני קישור והתקפה. יושב ראש ההתאחדות צריך להיות תותח, אחד שמגיע מהכדורגל".


היה צריך להיות בסגל. סבע (דני מרון) 

מינוי המאמן הבא: "אני לא בטוח שימהרו למנות את המאמן הבא של נבחרת ישראל. השינוי צריך להיות אחר, אני לא מאמין בעבודה בהתנדבות או לפי שעה. יש מספיק כסף בהתאחדות. שיהיה כאן יושב ראש התאחדות ויעבוד מסביב לשעון עם שכר של 20 אלף שקל בחודש. המנגנון הזה, אם הוא ישתנה, הוא יביא גם הצלחה. לא יכול להיות שיהיו כאן עוזרי מאמן נבחרת ישראל, שעובדים לפי שעה. זו שיטה ישראלית".

העתיד: "מערכת כמו נבחרת ישראל יש לה צוותים רחבים. צריך שיהיה מנהל מקצועי לנבחרות ישראל. בנוסף, צריך מאמן ישראלי שיכול להתמודד עם כל האגו והכוכבים שמגיעים מהליגה ואירופה. כמה הבטחות שמענו משרים ופוליטיקאים לגבי מגרשים לילדים? זה לא מתקדם. צריך מנגנון רחב יותר, שיעזור למאמן הלאומי. אני לא רוצה לעסוק באנשים בצורה ספציפית, אלא לבנות מערכת חזקה. אנחנו תמיד בורחים מהאמת, לצערי בעוד שלוש שנים נהיה באותו מקום. למה לא ללכת על פורמט כמו איסלנד?".


לא מתקדמים. שחקני נבחרת ישראל (AFP) 

הזימונים: "אלישע לוי טעה לגבי הזימונים. היו מאמנים שטעו בעבר בנוגע לזימון של שחקנים וגם בעתיד יהיו טעויות. דיא סבע היה צריך להיות בנבחרת, הוא השחקן הכי טוב בליגה כרגע. זה גם משדר מסר לשחקני הליגה, שאם הם יהיו טובים אז יש להם סיכוי להגיע לנבחרת ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי