בן חיים: לא יכול להיות ששחקנים יגיעו לנבחרת עם פוזה

שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל | דני מרון

הבלם ביקר: "אין לוקסוס ששחקנים לא יעשו הגנה", חמד: "ידענו מראש שבלתי אפשרי לעלות", נאתכו: "כולם מתקדמים ואנחנו לא", הרוש: "מאוכזב שלא שיחקתי בכל המשחקים". שחקני הנבחרת מסכמים קמפיין. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל סיימה אמש (שני) את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 עם 1:0 לספרד ובכך חתמה את הקמפיין הגרוע ביותר מאז הצטרפה לאירופה. לאחר המשחק, סיכמו שחקני נבחרת ישראל את הקמפיין.

טל בן חיים הבלם: "שיחקנו נגד נבחרת ברמה עולמית. ספרד היא הנבחרת הטובה ביותר בעולם וגם איטליה ברמה גבוהה מאוד. יכולנו להציג רמה יותר גבוהה לאורך הקמפיין. היו רגעים ששיחקנו כדורגל יוצא מן הכלל, כמו היום במחצית הראשונה. אלירן עטר נתן מחצית ראשונה חבל על הזמן וראינו שיש לו מה למכור גם ברמות האלה. אנחנו צריכים להשתפר ולעשות שיעורי בית לקראת הקמפיין הבא. יכול להיות שמגיל צעיר חסרה לנו המחויבות ומשהו בפנים, בלב. אני לא חושב שאפשר ללמד את זה בגיל 17 או 20. אנשים נולדים עם זה ורוכשים את זה בגיל צעיר. בתור קפטן הנבחרת, אני לא חושב שזה הזמן לנקוב בשמות לגבי מאמן הנבחרת. אני חושב שהתחלנו לראות שיפור במשחקים האחרונים מבחינת המחויבות. אין דרך אחרת. לנבחרת ישראל אין את הלוקסוס של כמה שחקנים שיבואו עם פוזה ולא יעשו הגנה. אם לא נעלה וניתן את הכל, אין לנו מה למכור. ראינו שיפור במובן הזה במשחקים האחרונים מול איטליה ומול ליכטנשטיין. הייתה מחויבות, ראינו את הנתונים וראינו שהשחקנים כן רצו. על שלושת המשחקים האלה צריכים לבנות את הקמפיין הבא".

תומר חמד: "ידענו מראש שלעלות מהבית הזה זה בלתי אפשרי. אבל רצינו לסיים במקום השלישי ולהראות כדורגל טוב. זה לא מה שקרה. היו לנו כמה משחקים טובים, אבל במשחקים שבהם היינו צריכים את הנקודות פה בבית לא הצלחנו לעשות את זה. צריך לחשוב טוב טוב איך להשתפר ולהגיע אל הקמפיין הבא מוכנים יותר. מול ספרד ואיטליה, גם מול הקבוצות הכי טובות, תמיד יותר קל לתת הכול ולהוציא 200 אחוז. אנחנו צריכים לבוא גם מול מקדוניה ואלבניה קטנים ולצאת גדולים. היו לי שני כדורי רוחב שלא הצלחתי להגיע אליהם. אולי זה היה עושה את ההבדל, אבל נגד נבחרת כמו ספרד אי אפשר לדעת. אנחנו יוצאים עם מחמאות, אבל זה לא מספיק".

תומר חמד. ידע מהתחלה שלא נעלה (דני מרון)
תומר חמד. ידע מהתחלה שלא נעלה (דני מרון)

ביברס נאתכו: "היו בקמפיין הזה משחקים יותר חיוביים והיו גם פחות, הייתי מגדיר את הקמפיין כחמוץ-מתוק. היום נתנו את המקסימום, גם אם זה הרכב שני או שלישי של ספרד הם טובים מאיתנו. קיבלנו גול שלא מקבלים כל יום, אבל בשורה התחתונה היינו בסדר. זה כבר כמה שנים שכל עולם הכדורגל מתקדם ואנחנו לא".

ביברס נאתכו. כולם מתקדמים, אנחנו לא (דני מרון)
ביברס נאתכו. כולם מתקדמים, אנחנו לא (דני מרון)

אריאל הרוש: "אני מאוכזב שלא שיחקתי בכל המשחקים, אבל אני חושב שהוכחתי שמקומי בהרכב. מקווה שאוכל להוכיח את זה בהמשך. כל זמן שיתנו לי את האפודה אעשה הכל כדי להוכיח שאני ראוי. לפעמים זה נראה שאין מחויבות, אבל במשחקים האחרונים אולי לא הייתה יכולת אבל היה הרבה מחויבות. היום הייתה גם יכולת וגם מחויבות. אפשר ללמוד מהמשחק הזה להמשך". על האפשרות שישחק בעתיד בספרד: "כבר לפני המשחק אמרתי שאני לא מפסיק לחלום".

אריאל הרוש. מאוכזב (דני מרון)
אריאל הרוש. מאוכזב (דני מרון)

אלמוג כהן: "נתנו את כל מה שאנחנו יכולים. ברור שיש הבדלי ברמות גדולים מאוד. אני חושב שזה מה שהקהל רוצה לראות, נבחרת שנותנת הכל. מבחינתי הפסד זה הפסד ואני תמיד מאוכזב אחרי שאני מפסיד. לפעמים זה נראה טוב ולפעמים פחות טוב. אנחנו השחקנים המאוכזבים הגדולים ביותר. היו משחקים שייצגנו את הנבחרת בכבוד. היו עליות וירידות. אלישע צריך לקבל עוד קמפיין, ברגע שיצא לנו בית כזה היה ברור שהסיכוי שלנו לעשות משהו הוא אפסי. מול אלבניה בבית נראינו לא טוב והם ניצחו אותנו בצדק, אבל היא נבחרת יותר טובה ויש לה הרבה שחקנים שמשחקים בליגות הבכירות והחזקות. מקדוניה גם נבחרת בערך ברמה שלנו. אני לא חושב שמישהו לא רצה לשחק בנבחרת, הנבחרת היא שיא הקריירה של כל שחקן. לכל השחקנים יש תשוקה חזקה להיות בנבחרת. לפעמים אני קורא כתבות שמנותקות מהמציאות. מחנאות ודברים כאלה. לפעמים הקהל מאמין לדברים האלה. כל מי שהגיע, נתן הכול לנבחרת".

שחקני נבחרת ישראל. שום דבר לא משתנה (דני מרון)
שחקני נבחרת ישראל. שום דבר לא משתנה (דני מרון)

איתן טיבי: "יכולנו להוציא קצת יותר מהקמפיין, יש תחושת החמצה. לצערי לא הצלחנו להשיג אפילו את המקום השלישי. אני מקווה שבקמפיין הבא ניראה טוב יותר וגם נביא תוצאות טובות יותר. אני חושב שיש את אנשים שאחראים לכדורגל הישראלי והם יעשו את השיקולים והצעדים שהם רואים לנכון כדי לשנות. אני מקווה שיהיה שינוי ומקווה שיהיה עתיד טוב יותר".

מרואן קבהא: "אני שמח שאלישע נתן לי את ההזדמנות לבוא ולהוכיח את עצמי בנבחרת. חיכיתי לזה הרבה זמן. אני בכושר טוב ותמיד נותן את עצמי. הלב והנשמה הם תמיד מה שאני מביא. אמשיך לעבוד קשה ולשחק טוב. אני מקווה שאקבל זימונים גם בקמפיין הבא. אנחנו צריכים לעבוד כמו שעבדנו היום נגד ספרד וכמו ששיחקנו נגד איטליה. שיחקנו אחד בשביל השני ובשביל הקהל שהגיע. עבדנו קשה כדי להוציא תוצאה טובה ולצערי לא הצלחנו".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי