ניר לוין: "גרמניה טובה יותר". סולומון עשוי לפתוח לצד דסה

מנור סולומון
מנור סולומון | לירון מולדובן

ללא מרקו בלבול שנמצא באבל על אביו, המנהל הטכני שיעמוד מחר על הקווים (שלישי, 19:30) התייחס במסע"ת למצב הנבחרת: "שינויים לוקחים זמן". קשר מכבי פ"ת הוכר כספורטאי מצטיין, סיטי ואינטר יעקבו אחריו

(גודל טקסט)
הנבחרת הצעירה של ישראל תארח מחר (שלישי, 19:30) את נבחרת גרמניה באצטדיון רמת גן. במסיבת העיתונאים לקראת המשחק התייחס ניר לוין שיעמוד מחר על הקווים, למאמן הנבחרת מרקו בלבול שייעדר בעקבות אבל על אביו שנפטר: "רוצה למסור את תנחומיי למרקו ומשפחתו. מרקו קיבל את הבשורה על מותו של אביו בשדה תעופה, ואתמול היינו איתו בהלוויה. אנחנו שולחים לו ולמשפחה חיבוק חזק".


צמצום הפערים מגרמניה:
 "יהיה קשה לצמצם את הפערים במשחק אחד. לא צריך לספר, הם אלופי אירופה ויש להם שחקני הרכב בבונדסליגה. הם אחת הנבחרות החזקות שהגיעו לכאן. אנחנו משחקים ביבת ואני מאמין שיגיע קהל. אנחנו אחרי משחק טוב בקוסובו. מרקו בחר שחקנים טובים ומוכשרים, והשחקנים שישחקו מחר הם שחקנים מובילים בליגת העל ואנחנו סומכים עליהם. נקווה להיות ביום טוב והם יהיו ביום חלש".



המשחקים האחרונים: "המשחק באירלנד היה גרוע, עשינו המון טעויות. אנחנו שמחים שהצוות והשחקנים ידעו לצאת מהההלם בקוסובו ועשינו שם תוצאה טובה, למרות משחק לא גדול. אנחנו צריכים להראות שההפסד לאירלנד היה מעידה חד פעמית".



בלבול. לא יעמוד על הקווים (ערן לוף)


הקמפיין: "אנחנו משחקים את המשחק החמישי שלנו. גם עם תיקו עדיין נהיה בתמונה כי לנו נשאר עוד לארח את אירלנד ונורבגיה. יש לנו בית הפכפך. הדברים משתנים ודינמיים, ויש עוד הפסקה ארוכה עד פברואר ככה שאי אפשר לדעת מה יהיה מצב השחקנים ומה יהיה מצב הנבחרות".



אמיר נאסר:
"הוא לא בסגל וגם לא היה במשחק בקוסובו. מנור סולומון היה פצוע מול קוסובו ולא התלבש וכעת הוא בריא ויחזור לסגל".



הירידה אל הספסל: "נכון שאני המנהל הטכני, אבל קבלת ההחלטה שלנו היא חשיבה מערכתית. שוחחתי עם בלבול וחרזי, וגם עופר עצמוני ראש אגף הנבחרות היה מעורב. מתוך מחשבה מה הכי נכון לנו קיבלנו את ההחלטה הזו. אני מעורב בכל ההחלטות, נכחתי בכל אסיפות הווידאו ולכן בחרנו בכך. אני מעורב בהכל ובקשר עם הצוות וזה משהו טבעי כי הייתי 12 שנים על הקווים אז זה לא חדש לי. במקרה הזה חשבנו שזה הכי נכון עבורנו".



עלייה נוספת לטורניר: "חלק מהדברים תלויים בנו בנבחרות ואנו מנסים לשנות דברים. לאחרונה היו מספר שינויים בנבחרות הצעירה, תהליכים כאלה לקחו שנים. לגרמנים לקח 6-7 שנים כדי שהתכנית שלהם תצא לפועל, אז צריך סבלנות. אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה עם המועדונים ולרוב זה קורה, אבל עדיין צריך שיפור. צריך שהשחקנים יקבלו יותר דקות למשל בליגת מילואים, יותר דקות בקבוצות הבכירות וכך השחקן הישראלי ישתפר. ארבע הסגניות הולכות לפלייאוף, כך שיש סיכוי. הקמפיין הקודם שלנו התפספס בגלל גול אחד. התפקיד הכי משמעותי של הנבחרות הזו היא לספק שחקנים לנבחרת הבוגרת. אם יגיעו 2-3 שחקנים לנבחרת הבוגרת זו הצלחה".



שיטות האימון: "בנבחרות הצעירות לא משחקים כרגע באותה שיטה, אבל באותו סגנון משחק. זה נועד כדי לעזור לשחקנים. אלו דברים שאנחנו מטמיעים עכשיו וייקח עוד שנים שנראה תוצאות. אני מכיר את המודל הספרדי והאיסלנדי, אנחנו מאמצים את הדברים הללו בתקווה שזה יניב פירות בעתיד".




סולומון. הכל נעשה ממחשבה על הפיתוח האישי שלו (דני מרון)


מנור סולומון:
"חשוב לקחת בחשבון שמה שהנחה אותנו היא לא תוצאה כזו או אחרת של הנבחרת הצעירה או הנוער. בעיקר חשבנו מה יתרום לפיתוח השחקן. היה את נושא הנסיעות, הבריאות שלו ואיך אנחנו נותנים לו כלים להתפתח כשחקן ולכן הוא שיחק בשתי הנבחרות. במבחן התוצאה זה לא היה מזהיר במיוחד, אבל כשחקן הדברים הללו יעזרו לו בעתיד".



עמרי גלזר: "הוא חווה משחק פחות טוב מול אירלנד, אבל נגד קוסובו הוא הראה יכולות מעולות, כי הוא מקבל הרבה דקות משחק בקבוצה שלו וזה עוזר לשחקן להתפתח. אם הוא היה לומד את אותה השיטה מגיל צעיר זה היה עושה לו את ההמשך הרבה יותר קל".


הרכב:
"עדיין לא יודע מה ההרכב למחר. אני צריך לדבר עם מרקו ולחשוב מה הכי מתאים למחר. אנחנו צריכים לראות מה מצב השחקנים היום. אחת המטרות שלנו היא להציב נבחרת שהקהל יהיה גאה במה שהוא יראה מחר. נציב את ההרכב שייצג אותנו בצורה הכי מקצועית וטובה".


הצהרות:
"מיותר לצאת בהצהרות עכשיו. הגרמנים יותר טובים מאיתנו. נקודה. נצטרך יכולת קבוצתית מצד כל השחקנים, וגם ביכולת שלהם ונקווה שננצח. זה לא יהיה חכם לבוא ולדבר עכשיו על ניצחון או הפסד".



גלזר. "אשחק איפה שיצטרכו אותי" (דני מרון)


הנבחרות הצעירות: "אין ספק שמוקדמות נבחרת הנוער היינו מאוכזבים מכך שלא עלינו לשלב העלית. נבחרת הנערים עשתה טורניר נהדר במשחקים מול טורקיה וצ'כיה, בעיקר מאיך שזה נעשה. הייתה גאווה להיות ביציע ולקבל מחמאות ממיטב המועדונים שנכחו במשחק. אנחנו רוצים לראות את השחקנים מתקדמים ומשתפרים, ובמעבר של שחקנים מהנבחרת הצעירה לבוגרת. בסך הכל יש רגשות מעורבים לגבי מה שאנחנו עושים והתוצאות, אבל רואים מגמת שיפור וצריך להתמיד בזה".



שוער הנבחרת עומרי גלזר הוסיף: "יש משחקים קשים לפנינו, וגרמניה היא נבחרת קשה מאוד. נעשה הכל כד להוציא את המיטב מכל ששת המשחקים שנתרו לנו. ברור שהם הנבחרת הכי טובה בבית, אבל אני מאמין שנעשה את המקסימום בעזרת ההכנה של הצוות המקצועי. זו התרגשות לשחק נגד שחקנים שמשחקים בדורטמונד, שאלקה ועוד שחקני בונדסליגה".



העומס:
"הייתה לי הזכות להיות בנבחרת הבוגרת, שזה כבוד גדול. גם בנבחרת הצעירה זה כבוד גדול, איפה שיצטרכו אותי, אהיה שם. עשיתי משחק לא טוב בנבחרת הבוגרת, אם זה היה הפוך היו מהללים אותי. מבחינתי הכל בסדר ואני אשחק איפה שאהיה".



סולומון. ספורטאי מצטיין (לירון מולדובן) 

 

ניר לוין סיים והתייחס למאמן הנבחרת היוצא אלישע לוי: "היה לי העונג לעבוד איתו. הוא היה מגיע לנבחרות הצעירות ומתעניין בשחקנים צעירים, בשילוב של גלזר וסולומון בנבחרת הצעירה ואני מאחל לו בהצלחה מכאן".



הרכב משוער: עומרי גלזר, רז מאיר, עמית ביטון, עידן נחמיאס, רז נחמיאס, דן גלזר, מקסים פלקושצ'נקו, מוטי ברשצקי, אור דסה, מנור סולומון, שון וייסמן.


בתוך כך, קשר מכבי פתח תקווה, מנור סולומון, קיבל בסוף השבוע את הבשורה המיוחלת מצבא ההגנה לישראל. בעקבות מאמץ משותף של הנבחרת הצעירה וההתאחדות לכדורגל, קיבל סולומון את המעמד שיאפשר לו יציאה לאימוני נבחרת ישראל והמלאבסים בזמן שירותו הצבאי. הקשר היה מיועד להגיע לאחת היחידות הקרביות, אך כעת המעמד החדש יסייע להתקדמותו לקראת הגיוס בדצמבר הקרוב.


בינתיים, המעקב אחרי סולומון נמשך. מנצ'סטר סיטי ואינטר ישלחו מחר נציגים לקראת המשחק של הנבחרת הצעירה מול נבחרת גרמניה באצטדיון רמת גן. הקשר, התאושש מהפציעה ממנה סבל שגרמה לו להיעדר מה-0:4 מול קוסובו, והוא צפוי לפתוח מול הגרמנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי