100 שנה להולדת לוניה דבורין – כדורגלן לוחם וג'נטלמן

לוניה דבורין מגן על שערה של ביתר
לוניה דבורין מגן על שערה של ביתר | צילום: מתוך אלבומו הפרטי של לוניה דבורין ז"ל

במצודת זאב בת"א נערך אירוע לזכרו של אחד הכדורגלנים הגדולים והנערצים שלפני קום המדינה

(גודל טקסט)
הערב (חמישי) נערך במצודת זאב בת"א אירוע לזכרו של לוניה דבורין במלאות 100 שנים להולדתו. דבורין, מהכדורגלנים הגדולים והנערצים שלפני קום המדינה, שיחק בשנות ה-30, ה-40 ותחילת שנות ה-50, לצדם של שמות כמו פרי נויפלד, גאול מכליס, וילי ברגר, איציק שניאור, נתן פנץ, בנימין מזרחי, יינה שטרן, אלי פוקס, יוסף מירמוביץ', גזה פוקס, וורמש וינברגר ואחרים. 


דבורין החל את דרכו בקבוצת הילדים של מכבי ת"א בסוף שנות ה-20 וכשהועלה לקבוצה הבוגרת הפתיע כשביקש לעזוב לקבוצת בית"ר ת"א שהיה ממקימיה. הוא זכה עם בית"ר ת"א בשני גביעי ארץ ישראל ורשם הופעה בודדת בנבחרת ארץ ישראל בשנת 1940 בניצחון 1:5 על נבחרת לבנון. דבורין לחם בשורות הבריגדה העברית במלחמת העולם השנייה נגד הנאצים באפריקה והיה מפקד בשרות הארגון הצבאי הלאומי ועם קום המדינה קצין בצה"ל.




הוא שיחק עד 1952 והפך למאמן בית"ר ת"א ובהמשך אימן בבית"ר ירושלים, הפועל באר שבע, הפועל כפר סבא בית"ר רמלה וקבוצות נוספות בליגות הנמוכות. היה ממקימי נבחרת הנוער ואימן קבוצות נוער במכבי ת"א  הפועל ת"א בית"ר ת"א ומכבי יפו. היה נשיא הכבוד של ארגון מאמני הכדורגל. לוניה הלך לעולמו בחודש מארס 2002.


עשרות בני משפחה, שחקני עבר ומכובדים הגיעו לאירוע. בין האורחים היו שחקני העבר אשר בלוט, אהרון אמינוף, זאב זלצר, נח רזניק, משה מאירי שמעון היבש, רחביה רוזנבויים, ומנהל נבחרת ישראל,  ישראל  סטוצ'ינסקי. בין הנואמים היו יו"ר מכון ז'בוטינסקי יוסי אחימאיר, יו"ר בית"ר ת"א /רמלה ליאור שכטר וד"ר יעקב מרקוביצקי שהעלו קווים וסיפורי כדורגל לזכרו של לוניה. הדובר המרכזי היה בנו של לוניה, דני דבורין והוצגה מצגת על דרכו בכדורגל של לוניה.בסיום נערך פאנל כדורגל בו השתתפו עמי פזטל , אשר גולדברג ואמנון רז.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי