גורם בוועדה המיוחדת: המודל האסטוני הרשים אותנו במיוחד

עופר עיני
עופר עיני | עדי אבישי

הדו"ח הסופי צפוי להיות מוגש לעופר עיני ביום שלישי, חברי הוועדה ממליצים: "מינוי מאמן זר ומנהל מקצועי זר". במקביל נעשתה פנייה לב"ש בנוגע לבכר: "אם אלונה הייתה מסכימה אולי לא הייתה מוקמת ועדת איתור"

(גודל טקסט)

הוועדה המיוחדת לקידום הכדורגל והמבנה הארגוני בנבחרת ישראל שהקים יו"ר ההתאחדות עופר עיני הכוללת את אלי אוחנה, חיים רביבו, אלי גוטמן ואיציק בן מלך סיימה את עבודתה ואמורה להגיש ביום שלישי את הדו"ח הסופי לעיני, אם כי ישנה אפשרות שההגשה תדחה במספר ימים.

הוועדה ממליצה על מודל אירופי וחבריה למדו את הנהוג באסטוניה, אוסטריה, בלגיה, הולנד, גרמניה וספרד. "לקחנו מכל אחת כדי ליצור מודל מתאים לכדורגל הישראלי. המודל האסטוני הרשים אותנו במיוחד כי מדובר במדינה קטנה הנמצאת בתהליך של התקדמות", אמר אחד מחברי הוועדה.

הדו"ח יועבר כאמור ליו"ר ההתאחדות וביצועו יצא לדרך על ידי עיני או היו"ר הבא שאמור להיבחר בחודשים הקרובים. חברי הוועדה התבקשו שלא לעסוק בהמלצות על שמות המועמדים לתפקיד המאמן הלאומי או המנהל הטכני שהם מבקשים למנות. גורם המעורה בפרטים הבהיר: "לא פשוט לשנות דברים בכדורגל שלנו ולכן מעבר לאישור זמני ומינוי מאמן לאומי ומנהל טכני יהיה קשה לפעול. כבר ראינו כאן מומחה גרמני לנבחרות הצעירות שהומלץ על ידי ההתאחדות הגרמנית (מיכאל ניס, א.ג) ולא קידם את הכדורגל הישראלי".

חברי הוועדה ממליצים למנות מנהל מקצועי ומאמן זרים ולא שאחד מהם יהיה ישראלי. הם אף טוענים שרצוי שהשניים יהיו מאותה מדינה, טהל הבעיה ברורה – עלות כספית גבוהה למינוי צוות איכותי.

עופר עיני. ההמלצות יבוצעו תחתיו? (עדי אבישי)
עופר עיני. ההמלצות יבוצעו תחתיו? (עדי אבישי)

מתברר שבמקביל לעבודת הוועדה ההתאחדות פנתה להפועל באר שבע בנושא המאמן ברק בכר. "אם אלונה הייתה מסכימה לשחרר את המאמן שלה לא בטוח שהייתה בכלל מוקמת ועדת איתור", אמר גורם בהתאחדות.

בנוסף, נעשו בדיקות בשוק המאמנים הספרדי בשל ההיכרות של חיים רביבו וכפי שפורסם בספורט1, כבר בוצעה פנייה לחואנדה ראמוס, שעדיין ממתין לתשובות מההתאחדות. בין השמות שאמורים להגיע לוועדת האיתור נמצאים יוסי אבוקסיס, ניר קלינגר ורוני לוי. גם שמו של גיא לוזון עלה.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי