התיקון: השקט הקפריסאי הציל את הקריירה של אריאל הרוש

אריאל הרוש
אריאל הרוש | דני מרון

מתעלה במשחקים גדולים, מועמד לתואר שוער העונה ושוב חולם על מעבר לספרד. אחרי שנים רעות וחסרות מזל, "ספיידרמן" עלה על דרך המלך בזכות רוני לוי והחיים בלרנקה. יעקב זיו על קאמבק השנה

(גודל טקסט)

ישראלי שנוחת בקפריסין בפעם הראשונה מרגיש אחרי כמה דקות את השינוי. קצב החיים המטורף שהוא רגיל אליו נבלם ברגע. בקפריסין חיים בהילוך איטי. מרחק 40 דקות טיסה מישראל ואתה מגיע לפלנטה אחרת. זה לא שאין אלימות בכדורגל, אין ביקורת נגד שחקנים ואין פיטורים סידרתיים של מאמנים. התקשורת שם פעילה אף היא עם עשרות אתרים ותחנות רדיו ובכל זאת יש הבדל שקצת קשה להסביר. כדורגלן שמסוגל להכיל את ההבדל, יכול להרוויח את הקריירה מחדש.

אריאל הרוש היה זקוק בדיוק לליגה הזאת כדי לקום על הרגליים אחרי מה שעבר עליו בשנים האחרונות. הוא גיבור טראגי. היה אמור להיות היורש של דודו אוואט בנבחרת ושוער העתיד של ישראל, אבל משהו בדרך התקלקל. הרוש עזב את בית"ר ירושלים בטריקת דלת אחרי שיצא ובצדק נגד התנהגות האוהדים בפרשת הצ'צ'נים. הקפטן סומן כאויב הציבור בבירה: "הצלתי את הקבוצה מירידה וככה האוהדים גמלו לי", אמר ב-2013 כשעזב אחרי שבע עונות.

הוא עבר למכבי נתניה שנקלעה לקשיים כלכליים והמשיך להפועל תל אביב וחווה איתה פירוק וירידת ליגה. גם בנבחרת הכל נהרס. אלי גוטמן הלך עם אופיר מרציאנו ואלישע לוי ניסה לפניו את דודו גורש ובהמשך את עומרי גלזר. למשחק בספרד, הגיע הרוש בכושר שיא, אבל המאמן בחר במרציאנו, השוער העביר ביקורת והושעה. רק במשחקים האחרונים של הקמפיין הוא חזר לשער וגילה יכולת מצוינת מול איטליה, ליכטנשטיין וספרד. רגע לפני גיל 30, יש לו 10 הופעות בינ"ל בלבד, אבל אחרי עונה בקפריסין, לאף אחד אין ספק מי השוער הישראלי מספר 1.

המזל הרע של הרוש השתנה בקפריסין. החתימה באנורתוזיס הייתה הצעד הכי טוב שעשה בחייו והיכולת הטובה בוודאי תפתח לו דלתות לא רק בקבוצות בחו"ל אלא גם אצל הגדולות בארץ. ההערכה אליו בקפריסין היא עצומה. התקשורת מפרגנת. בעוד שניר דוידוביץ' קיבל בזמנו את הכינוי "התמנון", בקפריסין הדביקו להרוש את השם המחייב "ספיידרמן". הקבוצה של רוני לוי – עם תקציב הרבה יותר נמוך מיריבותיה – נותנת פייט אדיר לאפולון לימסול המוליכה המפתיעה ולאפואל ניקוסיה הנציגה הניצחית בליגת האלופות.

הרוש במדי הפועל תל אביב. חווה פירוק וירידת ליגה (עדי אבישי)
הרוש במדי הפועל תל אביב. חווה פירוק וירידת ליגה (עדי אבישי)

הרוש לא החמיץ דקה העונה בליגה וספג 21 שערים ב-29 משחקים. במשחק נגד אפולון לימסול באיצטדיון ציריון, סיימה הקבוצה של רוני לוי במחזור ה-20 בתיקו מכובד 1:1 אחרי הצלות מצוינות של הרוש. במחזור ה-26 הוא ביצע הצלה ענקית בניצחון 0:1 נגד א.א.ל לימסול וגם מול א.א.ק לרנקה ב-2:2 במחזור ה-27. הוא שמר ב-13 משחקים על שער נקי ורק ארבע פעמים ספג יותר משער למשחק. השוער היחיד בליגה שספג פחות ממנו הוא ברונו ואלה, הפורטוגלי הוותיק של אפולון.

סימוס פאפטיס מהאתר "רפורטר" הקפריסאי משוכנע: "הוא השוער מספר 1 באי העונה והוא לדעתי צריך לקבל את תואר ה-MVP של הליגה. הוא הציל את אנורתוזיס מהפסדים במשחקים רבים ולא רק נגד אפולון וא.א.ל. בשבוע שעבר הרוש נבחר לשוער המצטיין של המחזור בליגה ולא בפעם הראשונה".

רוני לוי. בדיוק המאמן שהשוער היה צריך (טוויטר)
רוני לוי. בדיוק המאמן שהשוער היה צריך (טוויטר)

כתב תחנת הרדיו פאניקוס תיאודוסיו "אקטיב רדיו" אמר דברים דומים: "מדובר באחד השוערים הכי טובים שהגיעו לליגה העונה. ברצף של כמה משחקים במחזורים האחרונים הרוש ביצע הצלות אחרי הצלות ואנורתוזיס לקחה ארבע נקודות משני משחקים קשים מול א.א.ל וא.א.ק. החדשות הרעות הן שהוא חתום רק עד הקיץ ועכשיו יהיה קשה מאוד לסגור איתו על חוזה ארוך טווח. היו בעיות בעמדת השוער בעונה שעברה והרוש פתר את כולן. להרוש יש תכונה מעולה שהוא מצטיין בעיקר במשחקים הגדולים וזה עושה רושם ענק בתקשורת הקפריסאית ובקרב האוהדים".

בראיון בקפריסין נשאל הרוש על ההבדלים בין האימונים שלו בארץ לקפריסין וענה: "זה בערך אותו דבר. יש קבוצות מקצועיות בשתי הליגות, אבל ההבדל מבחינתי הוא שיש לי זמן עודף בקפריסין ואני דוחף עוד אימונים, פילאטיס, בריכה". הרוש סיפר כמה הוא נהנה מהשקט ומכך שהעונה הוא לא צריך לחוות מאבקי ירידה: "לא מתעסק בשטויות בקפריסין", אמר.

הרוש חטף בשנים האחרונות מכל כיוון, אוהדי בית"ר הפכו אותו סמל שנאה כמו יוסי אבוקסיס והטרידו אותו ברשתות. לרנקה הפכה מקום המפלט שלו. הוא התאקלם נהדר והתחבר במיוחד לנוסא איגייבור, אקס מכבי ת"א. שהגיע בינואר. העובדה שרוב החברים והמשפחה שלו גרים בישראל נותנים לו הרבה זמן פנוי והוא מנצל אותו בעיקר לאקסטרה אימונים ויציאה למסעדות בחברת רעייתו. "החיים שגרתיים מאוד", אמר באותו ראיון, אבל גם הוא יודע שזה בדיוק מה שהיה צריך. הרוש מגדיר את העונה הזו כ"טובה בקריירה". צעד שהחזיר אותו לעמדת השוער הראשון בנבחרת, ואולי גם יקדם אותו להגשמת החלום.

אוהדי בית
אוהדי בית"ר ירושלים. הפכו אותו לבוגד (עדי אבישי)

בעבר, השוער שם כמטרה מעבר לגרמניה או לספרד ולא היה רחוק משם. דווקא בגיל 30, החלום נראה ריאלי יותר. אנורתוזיס רוצה שיחתום לשנתיים נוספות, אבל השוער לא ממהר. בקפריסין יודעים שהוא פוזל להצעות מליגות בכירות. בסביבתו טוענים שהוא גם לא פוסל אפשרות לחזור לשחק בארץ, אבל עם ההצלחה בא התיאבון ולכן הוא ינסה למצות בעיקר את הכיוון הספרדי. חוץ מזה, השקט מהתקשורת המטרידה בישראל סייע לו להתרכז במטרה ולכן הוא לא ימהר להחזיר את עצמו לתוך הרעש.

הרוש לא הסתיר בקפריסין את העובדה שהוא רוצה לשחק בליגה ברמה גבוהה יותר, אבל העיתונאי תיאודוסיו אמר: "באנורתוזיס מאמינים שאם הם יבטיחו את הכרטיס לאירופה יש סיכוי גדול שהוא יישאר. החוזה שלו מסתיים בקיץ. הכוונה של הקבוצה קודם להאריך את החוזה עם רוני לוי וזו לא תהיה משימה קלה כי לוי רוצה סעיף שיוכל לעזוב לנבחרת אם יקבל הצעה. לאחר מכן כמה שחקנים נוספים כמו רובן ראיוס ששיחק במכבי חיפה יקבלו הצעות להישאר. רק אחרי סגירת החוזים האלה ידברו גם עם הרוש".

לוי הוא המפתח. הנשיא אנדראס פנטליס מפזר הצהרות שהמאמן ימשיך כדי שאחרות לא יפנו אליו אחרי עונה שהיא הצלחה מסחררת מעל הציפיות. "רמת הכדורגל בליגה הקפריסאית גבוהה מאי פעם. גם אם הרוש חולם לשחק בספרד, אולי יעדיף לחכות שנה, לשחק בשנה הבאה עם אנורטוזיס בליגה האירופית ואם רוני לוי יישאר, כולם בטוחים ב-100 אחוז שהוא יישאר איתו".

הרוש. יכול להגיע עוד הרבה יותר רחוק (אתר רשמי)
הרוש. יכול להגיע עוד הרבה יותר רחוק (אתר רשמי)

לוי עשה להרוש מה שעשה עם ברק יצחקי בעונת 2012/13. החלוץ נשלח אז על ידי ג'ורדי קרויף לעונת השאלה, ניצל את השקט בקפריסין ל-13 שערי ליגה והוביל את הקבוצה למקום השני. לוי הוא המאמן המצליח ביותר של אנורתוזיס מאז ימי האליפות עם טימור קצבאיה והשני שיסיים במדיה עונה מלאה אחרי 10 שנים. כך שאפשר להבין מדוע עתידם של המאמן והשוער תלוי לא מעט אחד בשני.

בכל מקרה, העונה הנוכחית היא עונת התיקון של הרוש והקיץ הקרוב יהיה משמעותי עבורו. עד אז, התמורה תגיע בדמות הזדמנות להציג את יכולתו במשחק מול רומניה. השבוע הייתה לא מעט ביקורת על הצורך במשחק אותו יוביל מאמן זמני. ברור שכשיגיעו מנהל טכני ומאמן קבוע, הסגל ייפתח שוב לתחרות. אופיר מרציאנו, דני עמוס, גיא חיימוב, מחמוד קנדיל וגם עומרי גלזר (שהצטיין עם הצעירה בגרמניה) רוצים להיות את האפודה. בינתיים, להרוש יש צ'אנס לשלוח מסר למי שזה לא יהיה – הבטחות צריך לקיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי