"פרויקט המנהל הטכני מתאים לעבודת גמר, לא לנבחרת"

שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל | ערן לוף

המלצות הוועדה לקידום פני הכדורגל ימתינו למינוי יו"ר חדש, אך כבר זוכות לביקורות: "אי אפשר להוציא פרויקט כל כך שאפתני לפועל". הערכה: מנהל טכני לא ימונה בחודשים הקרובים. ביקורת על קיום מחנה האימון

(גודל טקסט)

המלצות הוועדה לקידום פני הכדורגל שהוגשו להתאחדות לכדורגל ימתינו למינוי של יו"ר התאחדות חדש במקומו של עופר עיני, כשככל הנראה מדובר יהיה בשטרן חלובה. גורמים בנבחרת הלאומית ובהתאחדות לכדורגל טוענים: "הדו"ח וההמלצות הם פרויקט של עבודת גמר באוניברסיטה, אבל לא מתאימים לנבחרת ישראל ואי אפשר להוציא פרויקט כל כך שאפתני לפועל. הכישלון במינוי מנהל טכני גרמני לפני מספר שנים (מיכאל ניס) הוכיח זאת. יהיו דיבורים, אבל בפועל הכל יהיה כמו עם פרננדו היירו הספרדי, שלא הגיע בסופו של דבר". כזכור, הוועדה המליצה למנות מנהל טכני שיעבוד מתחת לפורום מקצועי. 

גורם בהתאחדות לכדורגל הוסיף: "גם בנבחרות הצעירות ניסו בעבר הלא רחוק את המודלים של פורטוגל ומדינות אחרות ואי אפשר להמציא כדורגל חדש. מנהל טכני קיים בכל נבחרת כדורגל בעולם ורק כאן אצלנו חושבים שאם יגיע גורם אירופי נהיה במונדיאל או ביורו". אגב, מי שמשמש כיום כמנהל טכני בנבחרות ישראל הצעירות הוא ניר לוין, שמונה ב-2016, מחזיק בחוזה לארבע שנים ועשוי להשתלב בתכניות המקצועיות העתידיות.

בנושא המאמן הלאומי החדש והקמת וועדת האיתור, טוענים בהתאחדות כי שמות המועמדים מוכרים וכמו לפני שנתיים, אי אפשר להמציא אנשים חדשים: "אז היו גם רן בן שמעון, אלי אוחנה וגיא לוזון בנוסף לניר קלינגר, ונבחר אלישע לוי כמושיע הכדורגל וכולם ראו מה קרה".


אלישע לוי. גם הוא נחשב למושיע (דני מרון)

ההחלטה להוציא בסוף העונה את נבחרת ישראל למחנה אימונים באוסטריה אינה מקצועית ובמסדרונות ההתאחדות לכדורגל יש מי שמרים גבה על ביצוע המהלך לפני משחק הידידות נגד ארגנטינה, כשאין שום אירוע בחצי השנה הקרובה עד המשחקים במסגרת ליגת האומות נגד אלבניה וסקוטלנד. כבר עכשיו ברור כי המאמן הבא יזמן לפחות עשרה שחקנים, חדשים והסגל למשחק נגד רומניה לא יהיה בסיס לשינוי פני הנבחרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי