מרקו בלבול: הדברים תלויים בנו, גם בגרמניה ניסינו לנצח

מרקו בלבול עם דן גלזר
מרקו בלבול עם דן גלזר | אודי ציטיאט

מאמן הנבחרת הצעירה לקראת נורבגיה (שלישי, 19:30 באצטדיון ר"ג): "אין לנו ליגת פיתוח שתאפשר לשחקנים לצבור ניסיון, צריך לעשות את המיטב בשביל הנקודות". וגם: הפערים מול גרמניה והמאבק על המקום ה-2 במוקדמות

(גודל טקסט)

הנבחרת הצעירה של ישראל נכנעה בשבוע שעבר 3:0 לגרמניה ואחרי שישה משחקים במוקדמות אליפות אירופה עד גיל 21 הידרדרה למאזן של שני ניצחונות, תיקו ושלושה הפסדים, אבל המאמן מרקו בלבול ושחקניו מקווים לנצח מחר את נורבגיה (שלישי, 19:45 באצטדיון רמת גן), לעקוף את הסקנדינבים ולשוב למאבק על המקום השני, דרכו ייתכן שאפשר יהיה להעפיל ליורו.

קשר הפועל רעננה אור דסה ששב רק שלשום לנבחרת סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי ולא ישחק מחר. במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר בלבול: "הבית שלנו פתוח. מלכתחילה הגדרנו את המקום השני כמטרה ובשביל להגיע למטרה עלינו לנצח את המשחק מחר, משחק מפתח. נורבגיה נבחרת מצוינת וטובה, אבל גם אנחנו. המשחק שם היה שקול עם יתרון קל לנו, מחר ננסה לנצח".

על היתרון של נורבגיה: "הנערים שלהם ניצחו את גרמניה והבוגרים את אוסטרליה. הם התקדמו מאוד בזכות תוכנית לטווח ארוך. כל משחק הוא קשה ועלינו להפוך אותו לקל, כך שנתרגם את היכולות שלנו כמו במשחקים מול קוסובו ואזרבייג'ן. אנחנו צריכים את הקהל איתנו ורוצים לגרום לו ליהנות".

מרקו בלבול. הגרמנים כבשו שער מפנדל לא חוקי (אודי ציטיאט)
מרקו בלבול. הגרמנים כבשו שער מפנדל לא חוקי (אודי ציטיאט)

המאבק על המקום השני: "גם אירלנד נבחרת נהדרת, אבל הדברים תלויים בנו. עלינו לשחק את הכדורגל שלנו ולהיות מאורגנים ומסודרים, וכמובן שגם להגיע למצבים ולכבוש. אני לא מכיר משחק שאין בו לחץ, אבל בכדורגל זהו לחץ חיובי שאנחנו אוהבים. גם לגרמניה הגענו בגישה של לנצח ולקחת נקודות – נפלנו על דברים קטנים, שערים מקרן ופנדל שלא היה – אבל אנו רוצים לקחת את הנקודות פה בבית כדי לשמור על סיכוי להעפיל לפלייאוף".

אם יש פייבוריטית: "אנחנו משחקים פה בבית עם הקהל שלנו, אבל זה יהיה משחק מאוד קשה ולאורך הקמפיין הוכח שהכוחות מאוזנים. מילת המפתח בכדורגל בכל הרמות היא גמישות טקטית. כל משחק הוא שונה ובהתאם ליריב, יש לנו גם לא מעט שחקנים שלא משחקים בקבוצות שלהם כי אין בישראל ליגת מילואים או ליגת פיתוח שתאפשר להם לצבור ניסיון, ועלינו לעשות את הכי טוב כדי לנצח".


על כך ששחקני הנבחרת הבכירים לא זוכים לקרדיט בקבוצותיה
ם: "זה לא בשליטה שלנו. אנחנו צריכים לשחק עם השחקנים הכי טובים שלנו".

דן גלזר (אודי ציטיאט)
דן גלזר (אודי ציטיאט)

שינויים בהרכב לעומת המשחק בגרמניה: "אולי נעשה שינוי אחד או שניים, לא יותר מזה. נדע מחר".


פערי הרמות שנראו מול גרמניה
: "זו שאלה כללית מדי. בגרמניה התחילו את התהליך הזה לפני עשר שנים ואנחנו התחלנו אותו וזה ייקח עוד כמה שנים. מקווה שנגיע גם אנחנו לתוצאות האלה".

לצדו של מרקו בלבול ישב גם דן גלזר שאמר: "זה משחק מאוד חשוב מול נבחרת בערך בסדר גודל שלנו. אנחנו השחקנים מדברים בינינו על כך שזה משחק שיכול לתת לנו פוש ומצד שני גם להרוס את הסיכויים להגיע למקום השני. נעבוד קשה ובטוח שהצוות יכין אותנו טקטית. צפינו היום בווידיאו וראינו שבמחצית הראשונה היינו טיפה רכים בגרמניה, אחר כך התעשתנו על עצמנו ועם קצת יותר ריכוז גם היינו יכולים לכבוש שער או שניים".

מרקו בלבול (אודי ציטיאט)
מרקו בלבול (אודי ציטיאט)

עוד על המשחק מול גרמניה: "גרמניה נבחרת טובה מאיתנו עם שחקנים בבונדסליגה והשאיפה היא להתקרב לרמה הזו. הרגשנו את הפערים, כי בארץ צריך לתת כתף ושם כתפיים. יש פערים ברורים בעוצמות, באתלטיות ובמהירות, אבל אני מאמין מאוד בשחקן הישראלי. יש פה רצון אדיר להצליח ואני בטוח שעם הכוונה נכונה כן נצליח, נגיע למקומות גבוהים יותר אם ישנו כמה דברים כבר מגיל צעיר".


חשיבות הקהל מול נורבגי
ה: "יתרון הביתיות יכול לעזור לנו ולדחוף קדימה, חשוב לנו מאוד שהקהל יגיע ויראה שהוא מאמין בנו".

מקסים פלקושצ'נקו (אודי ציטיאט)
מקסים פלקושצ'נקו (אודי ציטיאט)

הרכב משוער: עומרי גלזר, יצחק אספה (שי בן דוד), פז בן ארי, עמית ביטון, רז מאיר, דן גלזר, נטע לביא, מנור סולומון, מקסים פלקושצ'נקו, גבריאל קניקובסקי, שון ויסמן.

אור דסה (אודי ציטיאט)
אור דסה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי