פלקושצ'נקו: עומרי גלזר הוא השוער הטוב בישראל

מקסים פלקושצ'נקו
מקסים פלקושצ'נקו | אודי ציטיאט

שחקנה של הפועל חיפה ואחד מעמודי התווך של הנבחרת הצעירה מחמיא לחברו ומספר על חבורה מגובשת ששואפת להעפיל ליורו 2019: "המקום השני הוא בהחלט ריאלי". ראיון אופטימי לקראת המשחק החשוב מול נורבגיה

(גודל טקסט)

העובדה שנבחרת ישראל הצעירה מדורגת במקום החמישי בשלב הבתים של מוקדמות יורו 2019, מקום חמישי מתוך שש נבחרות, לא אומרת שהסיכויים לעלות הם אפסיים ושהמשחקים שנותרו עד לסיום הקמפיין הם לפרוטוקול בלבד. אם תשאלו את מקסים פלקושצ'נקו, אחד מעמודי התווך של הנבחרת, הוא ימלא אתכם בתקוות ויסחף אתכם באמונה שעוד אפשר לעשות את זה.

"יש לנו נבחרת מאוד כישרונית ואין סיבה לא להאמין בה. אנחנו סגל מגובש וזה בא לידי ביטוי בכל אימון, בכל נסיעה, בכל משחק. זוהי נבחרת שמחוברת ונהנית מכל דבר שהיא עושה. תוסיף לזה את הצוות המקצועי שלנו, שגם הוא מגובש, ותוכל להאמין שהמקום השני שאליו אנחנו שואפים הוא בהחלט ריאלי. אני חושב שפשוט לא יצא לנו להוכיח את היכולות שלנו עד הסוף, זה הכל".

פלקושצ'נקו נטל חלק בכל ששת משחקי הנבחרת שנערכו עד כה. הקמפיין התחיל עם ניצחון על אזרבייג'ן שנטע ים של תקוות, נמשך עם תיקו חוץ מחמיא מול נורבגיה, וגם התבוסה באירלנד לא הוציאה את הרוח מהשחקנים הצעירים, שכן מיד לאחר מכן בא התיקון בדמות ניצחון ענק 0:4 בקוסובו. שבע נקודות אחרי ארבעה מחזורים השאירו את הבחורים של מרקו בלבול במרחק סביר מהמקום השני, אבל אז הגיעו שני המשחקים הרצופים מול נבחרת גרמניה שדרדרו את הנבחרת עד למקום החמישי. "קיבלנו בית קשה. גרמניה היא באמת מעל יתר הנבחרות, אבל אנחנו עדיין אנחנו יכולים לעשות את זה", טוען פלקושצ'נקו, "מדובר בקמפיין שממנו עולה הנבחרת הראשונה בבית, וזו תהיה גרמניה, וארבע הסגניות עם המאזן הטוב ביותר. נשארו לנו ארבעה משחקים, שלושה מהם בבית. עכשיו נורבגיה, בחודש ספטמבר באזרבייג'ן ובחודש אוקטובר עוד שני משחקי בית נגד אירלנד וקוסובו. אפשר לעשות את זה".

מקסים פלקושצ'נקו. אופטימי (אודי ציטיאט)
מקסים פלקושצ'נקו. אופטימי (אודי ציטיאט)

אם נדמה לכם שפלקושצ'נקו מזלזל ביריבות, קיבלתם את הרושם הלא נכון. אפילו הניצחון 0:4 על קוסובו בחוץ, ממש לא מבטיח לטענתו את הניצחון במשחק המקביל בישראל. "התוצאה שם די משקרת. לקוסובו יש נבחרת טובה. הם ניצחו פעמיים את אירלנד, הם הפסידו לגרמניה רק 1:0, אי אפשר לזלזל בהם. יחד עם זאת גם התבוסה שנחלנו באירלנד לא שיקפה באמת את האירועים במשחק. התחלנו אותו לא רע בכלל, הגענו להמון מצבי הבקעה, החמצנו, ואז קיבלנו גול מקרי. גם אחריו היו לנו עוד הזדמנויות, ובסוף חזרנו עם תוצאה כאילו המשחק היה חד צדדי. זה ממש לא נראה ככה".

הנבחרת חזרה בסוף השבוע לאחר ההפסד לגרמניה (3:0) וממוצאי שבת היא מכונסת בשפיים לקראת המשחק הערב (שלישי, 19:45) מול נורבגיה ברמת גן. "הייתי רוצה שהקהל יגיע למשחק. יש לנו תשוקה גדולה, ואני חוזר ואומר לך שאנחנו נבחרת טובה שמגיעה להמון מצבי הבקעה", הוא מנסה לשכנע ומשווה לקהל הגרמני: "למשחק בשבוע שעבר בגרמניה, שלא קבע כבר שום דבר לנבחרת המארחת, הגיעו בין 7,000 ל-8,000 צופים. ואני מדבר איתך על משחק שנערך במקום קטן כמו בראונשוויג ולא בעיר מרכזית כמו ברלין או מינכן. הלוואי שהקהל יבוא גם למשחק שלנו".


יכול להיות שאם המשחק שלנו הערב היה מתקיים בעיר מרוחקת כמו בראונשוויג גם היה מגיע קהל רב יותר?

"ברור לך שאני לא מתעסק במיקום המשחקים, אבל אני בכל זאת חושב שזה לא העניין בכלל. מדובר כאן בתרבות כדורגל ואת זה הייתי רוצה שיישמו כאן. הקהל הגיע לעודד את הנבחרת שלו, והוא גם דאג למחוא לו כפיים כשעשו פעולות טובות. זה לא קשור אם המשחק יתקיים בפריפריה או בערים מרכזיות. צריך להצמיח כאן תרבות של פרגון לנבחרת. אנחנו בכל זאת נבחרת צעירה, כזו שמייצגת את ישראל".

עומרי גלזר. השוער הטוב בישראל? (אודי ציטיאט)
עומרי גלזר. השוער הטוב בישראל? (אודי ציטיאט)

פלקושצ'נקו נולד לפני 22 שנים באוקראינה. כשמשפחתו עלתה לארץ הוא היה בן שלוש. היא התמקמה בקריית אתא ומתגוררת שם עד היום. הוא התגלגל להפועל חיפה בעיקר בעקבות אחיו, ירוסלאב, המבוגר ממנו בשבע שנים, ששיחק שם. החברים הקרובים קוראים לו "מקס". יש כאלה שמכנים אותו "פלקו", אבל הוא בעצמו קיצר את השם שלו באינסטגרם ל"פלק".


ההצלחה הגדולה של הפועל לעומת הכישלון המהדהד של מכבי חיפה מוזכר פה ושם גם בנבחרת? אתה מרגיש בעליונות?

"לא. ממש לא. אנחנו חברים כל כך טובים שבכלל לא מזכירים את הליגה. יש בנבחרת המון שחקנים ממכבי חיפה ורק אני מהפועל. אין מעמדות או שחקנים מובילים. אנחנו נבחרת אחת שמגיעים אליה שחקנים מהמון קבוצות. למכבי חיפה יש בנבחרת את עומרי גלזר שעתיד להיות השוער הכי טוב בארץ. בעצם הוא כזה כבר היום. הוא באמת שוער מצוין. יש גם בנבחרת את נטע לביא ממכבי ואת רז מאיר, ואת המושאלים שון וייסמן שמשחק בקרית שמונה, ושי בן דוד שמשחק בהפועל אשקלון וארד עופרי מהפועל ר"ג. כולנו חבורה אחת".

מרקו בלבול. יעמוד במשימה? (אודי ציטיאט)
מרקו בלבול. יעמוד במשימה? (אודי ציטיאט)

אם אין עניינים עם מכבי חיפה, מה עשה לך הגול מול מכבי ת"א במחזור האחרון?
"אגיד לך את האמת, אני לא חושב שהיה לי משחק גדול נגדם. ההתלהבות היא מהצורה שבה נכנסתי ומיד לאחר מכן השער שכבשתי. היו לי שערים יותר יפים, והיו לי משחקים מוצלחים יותר".

זה היה השער הרביעי של פלקושצ'נקו העונה. לא רע בהתחשב בכך שמדובר בשחקן שקיבל רק פעם אחת הזדמנות לשחק את כל ה-90 דקות. הערב הנבחרת תזדקק לו אפילו יותר.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי