גאווה ישראלית: נבחרת הנערים עלתה לאליפות אירופה 2018

שחקני נבחרת הנערים
שחקני נבחרת הנערים | ההתאחדות לכדורגל

לאחר 13 שנים חזרה החבורה של גדי ברומר למעמד היוקרתי אחרי שניצחה 0:1 (וידה עצמי 43) את הונגריה ועלתה כאחת משבע הסגניות הטובות ביותר. האליפות תתקיים באנגליה בחודש מאי בהשתתפות 16 נבחרות

(גודל טקסט)

עלתה היום (רביעי) לאליפות אירופה, לראשונה מאז 2005, בזכות ניצחון 0:1 על הונגריה במחזור הסיום של בית 7 בשלב העילית. זאת הפעם התשיעית שהנבחרת בכחול לבן מצליחה להגיע לאליפות. הישג השיא היה ב-1996 כשיוסי בניון הוביל את חבריו למקום השלישי ביבשת.

החבורה של גדי ברומר נהנתה משער עצמי של קריסטוף וידה בדקה ה-43 כדי להבטיח את המקום השני בבית 7 ולהיות אחת משבע הסגניות הטובות ביותר במוקדמות (סלובניה ניצחה את רומניה וסיימה בפסגה). עמוק בתוספת הזמן בעיטה של ההונגרים כמעט קטעה את החלום כשנהדפה על ידי שריף כאיוף ממכבי חיפה וכבר הייתה בדרכה לרשת, אך רוני לאופר, גם הוא מהירוקים, הציל מהקו.

נבחרת הנערים חוזרת למעמד המכובד אחרי 13 שנה ותהיה אחת מ-16 הנבחרות הבכירות ביבשת באליפות שתיערך בחודש מאי באנגליה. האליפות תחל ב-4 במאי ותסתיים ב-20 באותו חודש באיצטדיון "ניו יורק סיטי" שנמצא בעיר רות'רהאם שהקבוצה שלה משחקת בליגה השלישית. שאר האיצטדיונים יהיו בבארטון (צ'מפיונשיפ), וולסול (ליג 1), צ'סטרפילד (ליג 2),  ובלאוובורו שהקבוצה של העיר משחקת בליגת החובבים, הליגה התשיעית.

גיא חכים (ההתאחדות לכדורגל)
גיא חכים (ההתאחדות לכדורגל) 

המאמן גדי ברומר היה מאושר בסיום: "לכל אורך הדרך, מהרגע שקיבלנו את החבר'ה האלה ידענו שיש משהו מיוחד בנבחרת הזו. יש בשנתון הזה כישרון. ידענו להפוך את זה לחבורה מחויבת. השחקנים הרגישו את המחויבות של הצוות. שלטנו במשחק ואנשים ראו את שנתון 2001, ששיחק ככה לכל אורך הדרך. אנחנו משתדלים להנחיל תוך כדי הדרך הזו. זה מה שהיה לנו חשוב להנחיל – תוצאות לא על חשבון הדרך".

"מגיעה לכולם ההצלחה הזאת. אני חייב לצרף את העבודה המשותפת של הצוות. אין אצלנו עניין של היררכיה, כולנו מעבירים את הדרך. לכדורגל שלנו יש עתיד, רק צריך להאמין בזה ולגרום לשחקנים להאמין".

השחקנים חוגגים בחדר ההלבשה (ההתאחדות לכדורגל)
השחקנים חוגגים בחדר ההלבשה (ההתאחדות לכדורגל)

יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני אמר לאחר הניצחון: "ברכות לגדי ברומר ולשחקנים על הישג עצום. העפלה לטורניר גמר אליפות אירופה היא בשורה מצוינת לעתיד הכדורגל שלנו. נעשית בנבחרות הצעירות עבודה עצומה וזה תגמול ראוי. אני גאה בחבורה המוכשרת והאמיצה שסידרה לכדורגל הישראלי ולעם ישראל חג שמח".

רשימת העולות: לצד אנגליה המארחת, עלו לאליפות סרביה, שבדיה, אירלנד, שווייץ, הולנד, בוסניה, סלובניה ונורבגיה. כמו כן עלו שבע משמונה הסגניות: ישראל, גרמניה, איטליה, פורטוגל, דנמרק , ספרד ובלגיה. רק גאורגיה נותרה בחוץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי