אלון חזן: אנחנו לא באים כדי להתחכך במסי ולהחליף איתו חולצה

אלון חזן
אלון חזן | דני מרון

המאמן הזמני ערך מסע"ת לקראת ארגנטינה: "נעלה רגועים, זו חווייה". פרשת הכרטיסים: "אם אתה יודע מי אחראי, תדאג גם לי לכרטיס או שניים". הכותל ייסגר לשעה לקהל הרחב בעקבות ביקור של האלביסלסטה

(גודל טקסט)

מאמן נבחרת ישראל אלון חזן ערך היום (רביעי) מסיבת עיתונאים ובה דיבר על ההכנות לקראת משחק הידידות נגד ארגנטינה. "זה לא דבר אופטימלי שהליגה הסתיימה לפני שבועיים ואנחנו פוגשים אותם בעוד שבוע", אמר חזן על כושרם של השחקנים, "אבל שחקן מתמודד עם זה, השחקנים צריכים לדעת לנקות את הראש מבחינה מנטלית. גם האימונים יהיו שונים. השחקנים יבואו למשחק בכושר הראוי. כשאתה פוגש במעמד כזה את נבחרת ארגנטינה ואחד השחקנים הטובים בעולם חולק איתך את הדשא, אתה צריך לדעת לעבוד עם הכושר שיש לך".

ההכנות מול נבחרת חזקה כזו: "אין שום ספק שנבחרת ארגנטינה היא אחת המועמדות לזכייה במונדיאל, היא יוצרת עניין, בטח כשמסי משחק בה. גם כשנבחרת כזאת עם השחקן הטוב בעולם, יש אומרים, מגיעה צריך לשחק במעמד בצורה משוחררת ומהנה. זה משחק ידידות אחרי הכל. זה לא על העלייה שלנו או שלהם למונדיאל והתוצאה פחות חשובה מהמשחק עצמו. מצד שני, לא באים להתחכך במסי ולא להחליף איתו חולצה".

איך יכין את הנבחרת למשחק: "ארגנטינה היא נבחרת מאוד מאוד איכותית. מבחינה טקטית אתה לא יכול לדרוש מהשחקנים יותר מדי דברים כדי לנצח את המשחק הזה. המטרה היא קודם כל שהמשחק יהיה חוויית כדורגל גם לנו וגם לצופים, לנצל את הבמה כדי ששחקני הנבחרת יעלו למגרש פעם אחת מחייכים, רגועים, לחוויית כדורגל. אני כשחקן הייתי שותף לדברים כאלה כששחקנים ברמה הזו היו פה בארץ. צריך לדעת לתפקד כמו נבחרת, כמו קבוצה, אבל גם לתת לכל שחקן להציג את היכולת שלו".

האפשרות שמסי ייפצע לפני המונדיאל: הדבר היחיד שיכול לסכן את מסי זה לא לשתף אותו במשחק. כל השחקנים מבינים את גודל המעמד. אף אחד לא בא להרוס לאף אחד את החוויה. אנחנו לא ניתן למסי לטייל או לרקוד כאן, אבל בטח שלא נסכן אותו. נשחק כמו שמשחקים מול שחקן רגיל".

מסי במדי נבחרת ארגנטינה.
מסי במדי נבחרת ארגנטינה. "לא ניתן לו לטייל או לרקוד כאן" (Gettyimages)

דעתו על פרשת הכרטיסים: "אני אפילו לא יודע כמה כרטיסים יש לי למשחק. יש לי שלושה ילדים ואישה שכל אחד מהם רוצה להגיע, ואני עדיין לא יודע מי יגיע. אני בוודאי לא אחראי על מי מקבל כמה כרטיסים. זה משחק שמציג את מסי וטבעי זה יוצר עניין ויש ביקוש גבוה. אם אתה יודע מי אחראי על זה – תגיד לו שיסדר לי גם כרטיס או שניים".


השינויים המצופים לניהול הנבחרת
: "אני שמח שיש הליך בחירה של מנהל טכני. יש וועדה שמונתה כדי לגרום לתהליכים בכדורגל הישראלי. אני מקווה שזה יהיה האדם הנכון כדי לקדם את הכדורגל בארץ".

קיום המשחק בטדי במקום בסמי עופר: "מבחינת תנאים אולי היה טוב יותר לשחק בסמי עופר. אבל חוויית משחק תהיה גם פה וגם פה ואני יכול להבין את האנשים שהחליטו שהמשחק יתקיים בירושלים בירת ישראל".

העובדה שזימן שחקנים שלא שותפו הרבה זמן: "זה קורה ככה לפעמים. איתן טיבי לא שיחק במכבי בגלל עניין אישי מול המאמן או ההנהלה, זה לא קשור אליי. עם מה שהוא עבר במכבי תל אביב, זה לא היה נכון לתת לו סטירה גם מהצד השני. תומר חמד יכול לחזור לארץ ולשחק רמה אחת מעל כולם, אבל הוא בוחר לעבוד קשה בחו"ל גם אם לא תמיד הוא מקבל דקות. גם טאלב טוואטחה, למרות שלא משחק בזמן האחרון, נמצא בקבוצה שזכתה בגביע הגרמני, זה לא בא ברגל".

טיבי. עם מה שהוא עבר במכבי, לא נכון לתת לו סטירה כזאת
איתן טיבי. "עם מה שהוא עובר במכבי, לא נכון לתת לו סטירה כזו" (ערן לוף)

האם הוא מתרגש להתמודד נגד מסי: "זה מרגש אותי, אבל בעיקר שאני עומד לעלות למשחק הזה מול ארגנטינה ומסי במדי נבחרת ישראל".

התקווה לתוצאה טובה: "אם אתה יכול להבטיח תיקו עם חוויית כדורגל טובה, אני חותם על זה".

רונאלדו או מסי: "אם היינו משחקים נגד פורטוגל וארגנטינה, הייתי אומר רונאלדו ומסי. אנחנו משחקים נגד ארגנטינה, אז אני אגיד רק מסי".

חזן עם טוואטחה.
חזן עם טוואטחה. "משחק בקבוצה שזכתה בגביע הגרמני" (דני מרון)

מיד לאחר מסיבת העיתונאים נערך אימון הנבחרת הראשון. השחקנים, שיזכו למנוחה בשישי ובשבת הקרובים, יתאמנו בר"ג עד יום רביעי הבא, אז תעלה הנבחרת לירושלים ותקיים בה את שני האימונים האחרונים ואת מסיבת העיתונאים בהשתתפות חזן והקפטן ביבראס נאתכו. השחקן היחיד שלא התאמן היה החלוץ מואנס דאבור, שסיים מאוחר את העונה באוסטריה וזכה ליום חופש נוסף מהמאמן.

שחקנים בנבחרת הביעו שביעות רצון מההחלטה לבטל את מחנה האימונים שהיה מתוכנן להתקיים החל ממחר באוסטריה " זאת הייתה החלטה רעה מקצועית וללא חשיבה כי גם ככה נבחרת ישראל עדיין ללא מאמן קבוע והמשחק הרשמי הבא יתקיים רק בעוד יותר מחמישה חודשים" ציינו.

בפן המקצועי, אלון חזן מתכוון לתת את חולצת ההרכב הראשון לחלוץ מואנס דאבור, שיועדף על פניו של תומר חמד, שלא שיחק בשבועות האחרונים במדי קבוצתו ברייטון. בעמדת המגן הימני, מסתמן שאלי דסה יועדף על פניו של בן ביטון ובקישור עומר אצילי יזכה לקבל דקות לאחר לא מעט זמן. לקבל דקות משחק על כר הדשא.


 אצילי. יזכה לקרדיט מחודש? (אודי ציטיאט)

עוד נודע כי ההתאחדות לכדורגל קבעה בתיאום עם מקבילתה הארגנטינאית שהאלביסלסטה יבקרו בכותל המערבי ביום שישי הקרוב, ושרבת הכותל תיסגר לקהל הרחב למשך כשעה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי