"מסי ומסצ'ראנו ביקשו לא לקיים את המשחק בישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | AFP

דיווח: הכוכבים דחפו לביטול המפגש. למרות ששוחח עם נתניהו, נשיא ארגנטינה מסרב להתערב. ראש הממשלה הציע להעביר את המשחק לחיפה. טיבי: "שער עצמי של מירי רגב". השרה: "יש סוסים טרויאנים בכנסת"

(גודל טקסט)
ליאו מסי וחאבייר מסצ'ראנו הם אלו שדחפו לביטולו המסתמן של משחק הידידות בין נבחרות ישראל וארגנטינה שאמור היה להיערך ביום שבת הקרוב באצטדיון טדי, כך דווח הלילה ברשת "פוקס ספורט" האמריקאית. לפי הדיווח, השחקנים ביקשו מראשי הנבחרת "לא לקחת סיכון", זאת על רקע לחצים פוליטיים כבדים שהופעלו על האלביסלסטה שלא להגיע למשחק בירושלים.


בנוסף, עיתונאי ארגנטיני מ-TYC ספורט בארגנטינה טען שליאו מסי, השחקנים והצוות המקצועי כולו הודיעו להתאחדות שהם חוששים להגיע לישראל ולחצו לבטל את המשחק. החשש הוא בגלל האיומים הרבים נגד כוכב ברצלונה בימים האחרונים. אותו עיתונאי הסביר שההחלטה היא לא פוליטית, אלא אך ורק בשל חשש השחקנים. סגן הנשיא השני של ההתאחדות בארגנטינה, הוגו מויאנו, אמר: "טוב שהמשחק של ארגנטינה עם ישראל בוטל, הדבר הנכון נעשה, זה לא היה שווה את זה. כל כך הרבה אנשים נהרגים במקום הזה. המשפחות של השחקנים סבלו מאיומים".

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו: "רה"מ ונשיא ארגנטינה שוחחו כעת בפעם השנייה. הנשיא אמר לבנימין נתניהו שאין לו יכולת להשפיע בנושא". גורם המעורה בפרטים סיפר: "לא ברור מה מידת ההשפעה של הדרג המדיני בהחלטות הנהלת הנבחרת". בארגנטינה מדווחים שבנימין נתניהו הציע לנשיא ארגנטינה להעביר את המשחק לאצטדיון סמי עופר בחיפה.


השרה מירי רגב מסרה: "מקווה שנבחרת ארגנטינה לא תיכנע לאיומי הטרור ולארגוני ה-BDS". השרה התייחסה גם להודעות שהוציאו פוליטיקאים התולים את אי הגעת נבחרת ארגנטינה בקיום המשחק בירושלים: "אלה דברי הבל שנותנים לגיטימציה לטרור ולתומכי ה-BDS נגד מדינת ישראל. לצערי יש לנו סוסים טרויאנים בכנסת שנותנים רוח גבית לטרור".



מוקדם יותר עדכנה שרת התרבות מירי רגב את ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיווחים, והוא כאמור שוחח עם נשיא ארגנטינה בנושא, אך הסיכויים שהדבר יוביל לשינוי ההחלטה נמוכים מאוד. ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל, התייחס לאפשרות ביטול המשחק ואמר כי "אני מבין את הלחץ, אבל גם אנחנו בודקים אם יש או אין משחק. כאשר יהיו לנו תשובות ודאיות, נעדכן". מנכ"ל משרד הספורט, יוסי שרעבי, אמר: "הכל בטיפול, נכון לעכשיו אין ביטול".


הדיווחים על ביטול המשחק בין נבחרות ישראל וארגנטינה עוררו זעם לצד שמחה במערכת הפוליטית. ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) חגג את ההחלטה המסתמנת, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מברך את נבחרת ארגנטינה על ההחלטה לבטל המשחק באצטדיון אלמאלחה. העולם צריך ללחוץ על ישראל כדי שתקבל את החלטות האו"ם למען שלום בלי כיבוש". 


ח"כ יוסף ג'בארין, חבר מפלגתו של זחאלקה, הוסיף: "ממשלת הימין צריכה להבין שאינה יכולה לדרוס ברגל גסה את החלטות האו"ם וכללי המשפט הבינלאומי ולצפות שהעולם יתעלם מכך. מלכתחילה הממשלה עשתה פוליטיזציה למשחק ולחצה להעבירו לירושלים מטעמים פוליטיים, והיא משלמת כעת את המחיר על פוליטיזציה זו. בצל ההרג ההמוני בעזה, הרחבת ההתנחלויות, וההתכחשות המוחלטת לזכויות העם הפלסטיני, ביטול המשחק הוא תשובה עולמית הולמת לממשלת הכיבוש והדיכוי".


חבר הכנסת אחמד טיבי: "זה ניצחון פלסטיני 0:1 בדקה ה-90 משער עצמי של השרה מירי רגב. החלטה טובה. הקמפיין הפלסטיני נחל הצלחה בעקבות התערבותה הפוליטית של רגב והעברת המשחק לירושלים. אחד השערים היפים של מירי רגב, בין החיבורים. תודה למסי שהוא וחבריו הכריעו נכון".


אני מברך את נבחרת ארגנטינה על ההחלטה לבטל המשחק באצטדיון אלמאלחה. העולם צריך ללחוץ על ישראל כדי שתקבל את החלטות האו"ם למען שלום בלי כיבוש.

— Jamal Zahalka (@zahalkajamal) June 5, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי