מירי רגב: ההחלטה נבעה מאיומים על חייו של מסי

מירי רגב
מירי רגב | עדי אבישי

השרה מסרה הצהרה בעקבות ביטול המשחק מול ארגנטינה: "הטרור הכריע את הכוכב". והעבירה מסר למבקרים: "כמה אפשר לקשקש את עצמנו לדעת. לאנשים אין כבוד לאומי". משה חוגג: "למסי אין שום בעיה עם ישראל"

(גודל טקסט)

לאור ביטולו של משחק ההכנה בין נבחרת ישראל לנבחרת ארגנטינה שהיה אמור להיערך ביום שבת הקרוב באצטדיון טדי, מירי רגב מסרה את הצהרתה בנוגע להחלטה. מוקדם יותר היום, כזכור, נשיא ההתאחדות של ארגנטינה אישר באופן רשמי שהמשחק לא יתקיים בשל סיבות ביטחוניות ואיומים שספגו מסי וחבריו.


מירי רגב פתחה: "לפני שעה קלה עודכנתי על ההחלטה לבטל את המשחק שנקבע למוצ"ש הקרוב. הארגנטינאים מבקשים סליחה מהציבור בישראל כי הם מבינים שההחלטה היא מרחיקת לכת. החלטה שנובעת מאיומים על חייו של כוכב הנבחרת מסי. איומי הטרור על חייו וחיי משפחתו הכניעו את הכוכב של הכדורגל העולמי. ב-24 השעות האחרונות התנהלו עיני מול פיפ"א, היזם דני בנעים, ראש הממשלה ששוחח עם הנשיא מאקרי, גם גורמים בעלי ההשפעה בארגנטינה פעלו כדי למנוע זאת".


הסיבה לביטול המשחק: "החלטה של ביטול המשחק נובעת מאיומים שנשלחו למשפחות ולשחקנים אחרים בנבחרת. רואים את התמונות המגואלות בדם, תראו את התמונות. אלה תמונות של גורמי טרור שמאיימים על חיי מסי, משפחתו וחברי הנבחרת של ארגנטינה. מדובר בטרור חדש-ישן, שמפחיד, מרתיע ומהלך אימים על ספורטאים. אותו טרור שהביא לרצח חללי מינכן, אז היו אלה מרצחים מספטמבר השחור, היום ג'יבריל רג'וב ממשיך עם הטרור שלו. הסיפור הוא לא ירושלים או חיפה. נבחרת ארגנטינה לא עמדה בלחץ של האיומים. אנחנו צריכים לפעול בערוצים הבינלאומיים לפיו טרור יהפוך לתופעה שתאיים על הספורט העולמי".



זועמת. מירי רגב (ניר קידר)


ההשלכות: "זוהי תופעה מסוכנת שצריך למנוע אותה. היום זה ישראל, מחר זאת מדינה אחרת. טרור הוא טרור, אין לו גבולות. זה לא BDS. מדובר באיומים אמיתיים. מדינת ישראל מורגלת בניסיונות לטרפוד אירועים בארץ, אבל זה לא מנע מאיתנו לארח את היורובאסקט, ג'ירו, ואליפות אירופה בג'ודו. וגם את נטע ברזילי והאירוויזיון. זה לא BDS, אלא אירוע טרור שמהלך אימים".


שמחה לאיד: "לחברי הכנסת מהרשימה המשותפת הצטרפו גם השמאל, שמולי, גבאי, יחימוביץ'. מילא טיבי וזחאלקה ששמחים בהחלטה. אבל אתם, על מה הצהלה שלכם? במקום לגבות את ישראל, אתם נותנים גב לטרור. אם היתה אליפות עולם לשמחה לאיד, כנראה שהייתם זוכים בה. אני מבקשת להתייחס לביקורת האישית עליי. הדרישה שלי לקיים את המשחק בירושלים, זה מה שגרם לביטול? אין שקר גדול מזה. המשחק הזה נולד בגלל הרצון של מסי להגיע לירושלים, להגיע לכותל. כמה אפשר לקשקש את עצמנו לדעת. לאנשים אין כבוד לאומי פה. מה קורה פה?".



"אין שקר גדול מזה". רגב  (ניר קידר)


האכזבה בקרב הציבור: "לצערי, איומי הטרור גברו על הרצון להגיע להתפלל בכנסיית הקבר. אני מבינה את האכזבה הגדולה של עשרות אלפי אוהדים. גם אני התאכזבתי. יש ערכים מעל מסי, צריך להתקדם הלאה, אנחנו לא ניתן לאירועים האלה למנוע את הגאווה והשמחה במדינה שיש לנו. אני רוצה להודות לעיני, יו"ר ההתאחדות, על כל המאמצים בשנה האחרונה כדי להביא את ארגנטינה לארץ. אני רוצה להודות לדני בנעים, ולהודות לכל אלה שסייעו וניסו לסייע. חברים, נבחרת ארגנטינה לא תגיע, אבל אנחנו משפחה גאה ושמחה ואין לנו במה להתבייש, אין מה ללכת עם ראש כפוף. אנחנו נמשיך הלאה".


מסי: "רואים את התמונות האלה של חולצות מגואלות בדם. כשהוא (היזם) עדכן אותי על ההחלטה, הוא עדכן שזה בגלל האיומים על חייו של מסי ומשפחתו. יש בהלה גדולה אצל הארגנטינאים ולצערי איומי הטרור הכריעו את הכוכב הגדול".


ירושלים: "דבר נוסף ובזה אסיים. ירושלים היא לא סוגיה פוליטית, ירושלים היא מקור הגאווה של מדינת ישראל בעולם כולו. מספיק להתייחס לירושלים כעניין פוליטי. זאת הבירה של העם היהודי. אין לנו שום סיבה להתנצל על כך ולהסביר הסברים על כך. כשנגיע לאירוויזיון, נתייחס אליו. כרגע מתייחסים לארגנטינה. ירושלים היא המאחדת אותנו, היא עיר בירתנו".

 


"איומי הטרור הכריעו את הכוכב הגדול" (AFP)


משה חוגג יו"ר סינגולרטים ומנכ"ל סרין (מסי הוא הפרזנטור של סרין בעולם): "כאשר שמעתי את החדשות והשמועות על ביטל במשחק בין ישראל לארגנטינה, יצרתי קשר עם אנשיו של ליאו מסי שאישרו את הדברים הבאים: 'לליאו מסי לא היה שום חלק בהכרעה האם לשחק או לא לשחק בישראל, או בכל מדינה אחרת. החלטות מהסוג הזה נעשות על ידי איגוד הכדורגל הארגנטינאי ולא על ידי שחקנים אינדיבידואליים. השחקנים מרוכזים בהכנות לגביע העולמי ורק מצייתים להחלטות איגוד הכדורגל הארגנטינאי'.


"אישית, אני מאוד מאוכזב מביטול המשחק. ההחלטה הגיעה משיקולים ביטחוניים לחיי השחקנים ומשפחותיהם, שחקני נבחרת ארגנטינה הם כדורגלנים לא פוליטיקאים ולא חיילים. לצערי, הפיכתו של המשחק הזה לפוליטי נעשה על ידינו פה בישראל. כולנו היינו יכולים ליהנות ממשחק נהדר ביום שבת בערב בחיפה. חבל שהחוויה הזו מסתיימת כך. למסי אין שום בעיה עם ישראל וכראיה הוא משמש כפרזנטור של חברת סירין מרמת-גן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי