פיפ"א דחתה את הצעת רג'וב, תפתח בחקירה נגדו

ג'יבריל רגו'ב
ג'יבריל רג'וב | AFP

הקונגרס לא קיבל את הצעת יושב ראש התאחדות הכדורגל הפלסטינית להטלת סנקציות על נבחרות ממדינות שמפרות זכויות אדם, והודיעה שתבדוק לעומק את התבטאויותיו בנוגע לביקור נבחרת ארגנטינה בישראל. עיני: "ידידי אמת"

(גודל טקסט)
קונגרס פיפ"א דחה היום (רביעי) באופן גורף של 82% מול 18% את ההצעה של ההתאחדות הפלסטינית ויושב הראש שלה ג'יבריל רג'וב להטלת סנקציות ואף להשעות מפיפ"א התאחדות שבמדינתה יש הפרה של זכויות אזרח. מועצת פיפ"א קבעה כי סעיפים דומים כבר נכללים בתקנוני הארגון ולכן ההצעה הפלסטינית מיותרת ועלולה להיות מנוצלת לרעה.


פיפ"א עדכנה את ההתאחדות הישראלית כי החליטה לפתוח בהליך משמעתי נגד נשיא ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, בעקבות ההתבטאויות המסיתות שלו טרם המשחק שהיה אמור להיערך מול ארגנטינה, במסגרתן קרא לשרוף חולצות של מסי והשווה את הנעשה בישראל למה שקרה באירופה בשנות השלושים של המאה הקודמת. כזכור, ההתאחדות הגישה לפני כשבוע וחצי תלונה רשמית בנושא לפיפ"א, שכעת תבחן את הסנקציות האפשריות נגד רג'וב.


יושב ראש ההתאחדות עופר עיני אמר: "הריטואל חוזר על עצמו בכל פעם, כאשר רג'וב מנסה להוביל להחלטות בפיפ"א נגד הכדורגל שלנו ונגד מדינת ישראל. הודות לעבודה נכונה ומושכלת אנחנו מצליחים להסביר לחברים ולחברות בפיפ"א מה באמת מסתתר מאחורי ההצעות התמימות לכאורה של מי שחצה כל קו אדום. יש לנו ידידי אמת באופ"א, בקונפדרציות האחרות ובפיפ"א ולכן רג'וב כושל פעם אחר פעם. הכדורגל הישראלי ימשיך להיות חלק מהקהילה הבינלאומית ומדינת ישראל תמשיך ליהנות מאהדה גדולה בהתאחדות הכדורגל העולמית".


בהודעה שפרסם לאחר מכן מסר עיני:" בימים האחרונים קיבלנו הודעה מפיפ"א לפיה הם פותחים בהילך משמעתי נגד ג'יבריל רג'וב יו"ר ההתאחדות הפלסטינית. גם בפיפ"א תמימי דעים שג'יבריל חצה את הקווים האדומים בכך שקרא לשרוף חולצות של שחקנים. בקונגרס הזה היינו עדים שוב פעם לתופעה שנמשכת כבר כמה שנים לפיה ג'יבריל רג'וב מנסה באמצעות הכדורגלן לפגוע במדינת ישראל בניסיון חוזר ונשנה להרחיק אותנו מהכדורגל הבינלאומי. אני שמח שגם הפעם הניסיון הזה נכשל".


קונגרס פיפ
קונגרס פיפ"א. ישראל הגישה תלונה רשמית (ההתאחדות לכדורגל)


שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב התייחסה מעל בימת הכנסת להחלטה: "רג'וב לך הביתה. אין מקום לטרוריסטים המשתמשים בתפקידם ככלי פוליטי והקוראים לדה לגיטימציה נגד מדינת ישראל. אני מקווה שבסוף ההליך המשמעתי פיפ"א יוציאו כרטיס אדום לרג'וב וישלחו אותו הביתה. 

אין מקום לטרוריסטים המשתמשים בתפקידם ככלי פוליטי והקוראים לדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל.

"רג'וב הפך את שדה המשחק לשדה קרב וניהל מסע מתוזמן ומתוזמר של איומים  והסתה ושליחת שליחים שהפגינו עם חולצות נבחרת ארגנטינה מגואלות בדם ושריפת החולצות מחוץ למתקן האימונים וחדרי המלון של נבחרת ארגנטינה שגרמו לשחקני הנבחרת לפחד ולבטל את ביקורם בישראל. אני רוצה להודות למשרד החוץ ולעופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שבעקבות התביעה למוסדות פיפ"א, החליטה פיפ"א לפתוח נגדו בהליך משמעתי וכן לדחות את ניסיונותיו החתרניים להדחת ישראל מפיפ"א ברוב של 82%".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי