רוטנשטיינר נחת בישראל לקראת חתימה

וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

האוסטרי שצפוי להתמנות למנהל הטכני של נבחרות ישראל צפוי להיפגש בימים הקרובים עם ועדת האיתור. יעדיף לצרף מאמן אירופי מנוסה כשבין השאר מדובר בקולר, כשבמקביל התעניין לעומק בכישוריו של חזן

(גודל טקסט)

וילי רוטנשטיינר נחת היום (חמישי) בישראל כדי לחתום על חוזה בהתאחדות לכדורגל לארבע שנים כמנהל הטכני של נבחרות ישראל לקידום הכדורגל. כבר בימים הקרובים אמור האוסטרי להיפגש עם חלק מאנשי ועדת האיתור (שניים שוהים בחו"ל) כדי להגיע להסכמות בנושא המועמדים לעמדת המאמן הלאומי החדש במקומו של אלישע לוי.

במהלך השיחות השבוע עם אנשי ההתאחדות לכדורגל ואנשי ועדת האיתור הבהיר רוטנשטיינר כי בשלב זה הבחירה הראשונה שלו לעמדת המאמן בנבחרת ישראל היא מאמן אירופי אותו הוא מכיר, עם עדיפות לבעל ניסיון באימון נבחרת ולא למי שחסר ניסיון במעמד הזה. האוסטרי לא הזכיר שמות, אבל לרוב חברי ועדת האיתור ידוע כי היה רוצה להביא את מרסל קולר. להתאחדות לכדורגל מובן שהגעת מאמן זר תוביל לחריגה בתקציב הכספי שהוקצב למשימה. גורם בהתאחדות הבהיר כי נושא מאמן זר עומד על הפרק ובמידה שהנושא יתפוס תאוצה, גיוס סכום כספי נוסף הוא מהלך אפשרי.

רוטנשטיינר הבהיר כי הוא לא פוסל מינוי מאמן ישראלי והתעניין לעומק בכישוריו של מאמן נבחרת הנוער והמאמן הזמני של הבוגרת אלון חזן, זאת מעבר למועמדות של רוני לוי וניר קלינגר. לצד האוסטרי, ימונה מאמן כושר בעל סמכויות נרחבות שיהיה האחראי על נושא הכושר בכל הנבחרות ואנליסט לנושא איסוף הנתונים והמעקב אחרי השחקנים. רוטנשטיינר יקבל משרד בבית הנבחרות בשפיים ובקרוב תגיע לישראל רעייתו כדי לבחור את הדירה אותה היא מבקשת קרוב לשפת הים, כמו שקיבל בזמנו הצרפתי לואיס פרננדז.

רוטנשטיינר אישר לתקשורת האוסטרית ששוחח עם ג'ורדי קרויף ופיטר בוס בנוגע להצעה מישראל. השניים הרגיעו את החששות שלו מהמצב הביטחוני. "ברור שאתה רוצה לקבל מידע מאנשים שעבדו במדינה ומבינים כדורגל. אנחנו רוצים לבנות משהו וכרגע הכוונה היא לפרק זמן של ארבע שנים. המטרה הראשונה היא לייצר פילוסופיה חדשה. למנות מאמן חדש ייקח זמן", צוטט המנהל הטכני החדש בתקשורת האוסטרית. 


קולר. הבחירה הראשונה של רוטנשטיינר, שהתעניין גם לגבי חזן (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי